[mandrake] Linux via windows proxy?

Pagina: 1
Acties:

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-08 22:01
Klein vraagje, weet niet presies waar ik op moet zoeken vandaar...

IK ben sinds gisteren avond bezig geweest met mandrake 8.2, goed op internet gezocht hoe en wat alles in te stellen, kost tijd, maar alles werkt nu lekker :)

Nou kwam mijn idee om die linux bak bia mijn windows proxy te laten internetten. normaal kan ik bij de clients hier thuis (win98 enzo) gewoon de ip van de server intikken en daarbij de poort die winproxy heeft geopend.

De vraag is nu waar kan ik dat bij mandrake intikken? en is het mogelijk dat hij via de windows pc het internet opgaat?

Alstublieft niet gaan zeggen dat ik beter de linux bak als proxy kan gebruiken, dat is ook wel de bedoeling over een weekje of 3 waneer adsl (ethernet) hier ligt, nu ligt hier nog eventjes casema, en dat krijg ik _niet_ aan de gang :(

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik kan internetten met Red Hat 7.3 via een windows bak. Op de windows bak draai ik PPPShar Pro en Konqueror heb ik op de Linux bak ingesteld op de daarvoor staande poort : 192.168.0.1:80

Internet werkt qua surfen. RTCW multiplayer is nog niet gelukt via PPPShar... (zal het vast verkeerd doen allemaal).

• Icey
Op dinsdag 16 juli 2002 15:51 schreef Wekkel het volgende:
Ik kan internetten met Red Hat 7.3 via een windows bak. Op de windows bak draai ik PPPShar Pro en Konqueror heb ik op de Linux bak ingesteld op de daarvoor staande poort : 192.168.0.1:80

Internet werkt qua surfen. RTCW multiplayer is nog niet gelukt via PPPShar... (zal het vast verkeerd doen allemaal).
woei, niet te snel... zo geavanceerd op linux gebied ben ik nog niet :) -vooral het netwerk gedeelte ben ik niet handig in-

• dmeij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-06 12:09

dmeij

It's just my name

ik heb een netinstall gedaan van Debian via een winxp pc met adslverbinding de proxy die ik gebruikt hebt is die van http://www.AnalogX.com
Maar dit is natuurlijk geen antwoord op je vraag maar heeft mandrake geen goede f.a.q. hierover??

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb niets gedaan in Linux, dan mijn webbrowser opstarten (Konqueror), de instellingen opgezocht, daar de proxy ingevoerd en het werkte (natuurlijk PPPShar draaiend op de windows bak).

Wellicht dat Netscape of Mozilla ook ingesteld kunnen worden op deze manier.

• Icey
verdomd, het werkt :)

gewoon mozilla opgetsrt, ip van server en poort ingesteld in instellingen (damn, dat was een eind zoeken, helemaal weggestopt!

vervolgens opstarten.. EN HET WERKT :)

ik heb GEEN extra software (zoals PPPShar) nodig, gewoon winproxy die al draaide ws genoeg!

wel bedankt voor de moeite!

edit: internet via linux/mozilla gaat een stuk sneller dan windows :)

edit 2: damn, dit gaat heeeel erg hard :D :D :D :D :D
Pagina: 1