HEb de volgende korte correspodentie met Asus nederland gehad...(mailen via form naar asus.com zuigt als de t***us)
Is het nou, dat asus warmer wordt, of zijn de tempsensors nou echt brak..en willen ze dat niet toegeven...Hallo,
60 graden is absoluut een hele mooie tempreratuur, de Asus moederborden en helemaal de AMD systemen worden warmer dan die van MSI.
U kunt een nieuwere Asus probe downloaden van ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/UTIL/PC_Probe/.
Maar zoals ik al zei is 60 graden een hele moiie temperatuur.
Met vriendelijke groet,
Johan
Asus Holland B.V.
-----Original Message-----
From: Sharad Ruparelia [mailto:*******]
Sent: Monday, July 15, 2002 8:56 PM
To: Johan Kreeft (ACH)
Subject: RE: temps a7v266-E
Beste mijnheer Kreeft,
Hartstikke bedankt voor het snelle reageren.
Het betreft hier trouwens een XP1600+.
Mijn CPU wordt ongeveer 60 graden met een Thermaltake vulcano 7+. Dit is een goede cooler, en met vergelijkbate systemen wordt de cpu rond de 45-50 graden. Dit is een groot verschil.
De meetprogramma's die ik gebruik zijn MBM 5.1.0.6 en asus probe 2.15.09, ook oudere versies hiervan gaven deze tempratuur aan.
Ik hoop dat u mij hiermee verder kan helpen.
Met vriendelijke groet
Sharad Ruparelia
At 12:37 15/07/02, you wrote:
Hallo,
Hoe warm wordt uw systeem (70-75 graden is geen probleem),
het hangt ervan af welke pcprobe u gebruikt, er is een pcprobe die ongeveer 5-7 graden afwijkt.
Excuses maar er is geen XP1400+ cpu, wel een Mp1400+ of xp1500+.
Normaal gesproken kunt u de moederbord op jumperfree laten.
Met vriendelijke groet,
Johan
Asus Holland B.V.
-----Original Message-----
From: Sharad Ruparelia [mailto:*******]
Sent: Monday, July 15, 2002 2:00 AM
To: Motherboard support (ACH)
Subject: temps a7v266-E
GEachte heer/mevrouw,
Hieronder een mailtje dat ik probeerde te versturen naar asus.com
-----
The problem i'm having is the high temprature asus probe and MBM5 (motherboard monitor) shows me. I have heard, that the temps shown are higher, than they really are. Is this true, and how much higher are they?
My second question is about a jumper setting. Should it be on athlon/duron or on reserved. I have a XP 1400+.
---
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, aangezien mijn temps toch hoger dan bij andere mensen met andere moederborden liggen
Met vriendelijke groet,
Sharad Ruparelia
The more I learn, the less I know, I just realised