[asus] mailtje

Pagina: 1
Acties:

• Sharad R
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 21:41

Sharad R

lurking is an art

Topicstarter
HEb de volgende korte correspodentie met Asus nederland gehad...(mailen via form naar asus.com zuigt als de t***us)
Hallo,

60 graden is absoluut een hele mooie tempreratuur, de Asus moederborden en helemaal de AMD systemen worden warmer dan die van MSI.
U kunt een nieuwere Asus probe downloaden van ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/UTIL/PC_Probe/.
Maar zoals ik al zei is 60 graden een hele moiie temperatuur.

Met vriendelijke groet,
Johan
Asus Holland B.V.
-----Original Message-----
From: Sharad Ruparelia [mailto:*******]
Sent: Monday, July 15, 2002 8:56 PM
To: Johan Kreeft (ACH)
Subject: RE: temps a7v266-E

Beste mijnheer Kreeft,

Hartstikke bedankt voor het snelle reageren.

Het betreft hier trouwens een XP1600+.
Mijn CPU wordt ongeveer 60 graden met een Thermaltake vulcano 7+. Dit is een goede cooler, en met vergelijkbate systemen wordt de cpu rond de 45-50 graden. Dit is een groot verschil.

De meetprogramma's die ik gebruik zijn MBM 5.1.0.6 en asus probe 2.15.09, ook oudere versies hiervan gaven deze tempratuur aan.

Ik hoop dat u mij hiermee verder kan helpen.

Met vriendelijke groet

Sharad Ruparelia
At 12:37 15/07/02, you wrote:

Hallo,

Hoe warm wordt uw systeem (70-75 graden is geen probleem),
het hangt ervan af welke pcprobe u gebruikt, er is een pcprobe die ongeveer 5-7 graden afwijkt.

Excuses maar er is geen XP1400+ cpu, wel een Mp1400+ of xp1500+.
Normaal gesproken kunt u de moederbord op jumperfree laten.

Met vriendelijke groet,
Johan
Asus Holland B.V.
-----Original Message-----
From: Sharad Ruparelia [mailto:*******]
Sent: Monday, July 15, 2002 2:00 AM
To: Motherboard support (ACH)
Subject: temps a7v266-E

GEachte heer/mevrouw,

Hieronder een mailtje dat ik probeerde te versturen naar asus.com

-----
The problem i'm having is the high temprature asus probe and MBM5 (motherboard monitor) shows me. I have heard, that the temps shown are higher, than they really are. Is this true, and how much higher are they?

My second question is about a jumper setting. Should it be on athlon/duron or on reserved. I have a XP 1400+.

---
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, aangezien mijn temps toch hoger dan bij andere mensen met andere moederborden liggen

Met vriendelijke groet,

Sharad Ruparelia
Is het nou, dat asus warmer wordt, of zijn de tempsensors nou echt brak..en willen ze dat niet toegeven...

The more I learn, the less I know, I just realised

• DrJamez
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-08 16:01
Is het nou, dat asus warmer wordt, of zijn de tempsensors nou echt brak..en willen ze dat niet toegeven...
Ik denk allebei. Ik heb een ASUS A7V266 met een XP1800+ en die wordt ook met gemak 60 graden. Ik maak me er niet druk over. Er zit toch nog garantie op :Y)

Temper is the one thing you can't get rid of by losing it.

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-08 21:40
Tjah ik vind dat wel warm, ik heb een MSI bord met een XP1700+@2000+ en die word na 1 uur full load maar 46 graden...

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Hier ook een A7V266 met een XP 1700, met }:O wordt ie 64 graden met een standaard CoolerMaster koelertje, maar deze temps vormen echt geen probleem voor de AMD's die zijn dat gewend :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
hij heeft wel gelijk hoor

Max temp voor een Xp is 90 graden. dus 60 graden is een mooie temp :P je kan er niet om zeuren

Waar is de goeie oude tijd gebleven dat we GEEN temp metertjes hebben, gemiereneuk om 5 graden verschil zeg :{

ps kijk maar eens hier... zie je alles zowat!
http://users.erols.com/chare/elec.htm

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• nadd
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-08 16:22
Op dinsdag 16 juli 2002 15:25 schreef het_beest het volgende:
Tjah ik vind dat wel warm, ik heb een MSI bord met een XP1700+@2000+ en die word na 1 uur full load maar 46 graden...
Maar bij MSI kan je er meestal wel een graad of twintig bij optellen om op de echte temp te komen. Dan is jouw proc dus na een uur full load 66 graden. Ga maar eens voelen aan je koelblok hoe warm die al is.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Mijn A7V133 doet ook 60 graden, waar ik me allerminst zorgen over maak. Vanavond de 1200 maar eens op 1333 zetten en kijken hoe het gaat :P

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Tja, 't nadeel van die brakke off-board temperatuur-sensoren.. Je kunt er niet op vertrouwen..

Maargoed, uiteindelijk zullen de cpu's op een MSI of op een Asus (of Abit, Epox of whatever) bij dezelfde belasting natuurlijk even warm worden.. Dus of het echt boeit? nah..

Verwijderd

My second question is about a jumper setting. Should it be on athlon/duron or on reserved. I have a XP 1400+. |:(

• Sharad R

Sharad R

lurking is an art

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 15:49 schreef sniper het volgende:
My second question is about a jumper setting. Should it be on athlon/duron or on reserved. I have a XP 1400+. |:(
En jij maakt nooit typo's...

Maar ik wou nou juist weten van Asus, hoeveel verschil er in de temp zit..

Al kan mijn Xptje 90 graden worden, die temp wil ik zeker niet halen...zelfs niet van in de buurt komen...

• Raziel
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-07 20:11
Op dinsdag 16 juli 2002 15:34 schreef ThaNetRunner het volgende:

Waar is de goeie oude tijd gebleven dat we GEEN temp metertjes hebben, gemiereneuk om 5 graden verschil zeg :{
Weten is zweten zeg maar :P
Ik baal ook van mijn XP2000+, en die wordt maar 58 graden stressed (overigens wel met een silent cooler van coolermaster). Maar een vriend van me met hetzelfde mobo maar met een XP1800+ en die krijgt em op hetzelfde bord met dezelfde koeler met geen mogelijkheid BOVEN de 48 graden ...

Snap niet waar het verschil in zit. Alleen heeft hij een GF2 en ik een GF4 maar idle zou dat geen 10 graden verschil moeten uitmaken toch?

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 14:24
Volgens mij zit het verschil in de manier van Temp. meten.
De asus gebruikt geloof ik een interne temperatuursensor die in de cpu zit gebakken (is alleen bij de xp zo, dacht ik).
En MSI gebruikt een temperatuursensor die op een 'spriet' zit gemonteerd en die zit in de socket en duwt tegen de onderkant van je cpu.
Je kunt dus wel raden waarom MSI (en andere merken) lager uitkomen dan de Asus.

Daarvoor is volgens mij ook die jumper (duron/athlon, reserved. Kun je schakelen tussen interne tempsensor en externe voor oudere thunderbirds/durons.

Imho klopt de temp. die de asus geeft beter dan die van andere merken...

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 13:27

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op dinsdag 16 juli 2002 15:31 schreef FastBunny het volgende:
Hier ook een A7V266 met een XP 1700, met }:O wordt ie 64 graden met een standaard CoolerMaster koelertje, maar deze temps vormen echt geen probleem voor de AMD's die zijn dat gewend :)
ik heb dezelfde onderdelen op die koeler na. Ook ongeveer tussen 55 - 66

/dev/null

• Enforcer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 16 juli 2002 15:34 schreef ThaNetRunner het volgende:
hij heeft wel gelijk hoor

Max temp voor een Xp is 90 graden. dus 60 graden is een mooie temp :P je kan er niet om zeuren

ps kijk maar eens hier... zie je alles zowat!
http://users.erols.com/chare/elec.htm
Dat is de max temp ja ... Daarover staat je cpu langzaam in rook op te gaan :) Maar ik denk niet dat je kast + andere onderdelen in je systeem dat zo leuk zouden vinden als je tijdens een spel de on-die temp. begint te bereiken :)

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:50
Wees blij dat je een antwoord gekregen hebt.

Dat van die temp kun je toch ook wel navragen hier op het forum. Je zult misschien wel zien dat de temp. op een Asus mobo over het algemeen wat hoger liggen dan andere mobo's.

Ligt ook een beetje aan de temp sensor, hoe die eventueel nog op het mobo zit en/of die tegen je cpu aankomt etc..

Werkt je systeem gewoon lekker, stabiel etc, dan is het toch in orde.

Ik zie geen reden tot vragen/zorgen etc..

• Sharad R

Sharad R

lurking is an art

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 20:06 schreef SandeR het volgende:
Wees blij dat je een antwoord gekregen hebt.

Dat van die temp kun je toch ook wel navragen hier op het forum. Je zult misschien wel zien dat de temp. op een Asus mobo over het algemeen wat hoger liggen dan andere mobo's.

Ligt ook een beetje aan de temp sensor, hoe die eventueel nog op het mobo zit en/of die tegen je cpu aankomt etc..

Werkt je systeem gewoon lekker, stabiel etc, dan is het toch in orde.

Ik zie geen reden tot vragen/zorgen etc..
Ik heb 3 uur zitten ploeteren in de search...en las alleen wat ik al wist...de temps van asus weiken af van de rest...maar niemand wist presies hoeveel..

Ook sprak iedereen elkaar tegen wat betreft die jumper...

Zorgen maken??!?...met een vulcano7+ op volle stand nog de 60 graden halen....ja dat gaat bij mij toch in de kouwe kleren zitten...
VAndaag was het niet eens zo heet, maar wat als het nou 35graden wordt buiten...op men zolderkamertje wordt het dan nog heter...en men procje gaat bijna koken...mag ik dan ajb weten hoever men sensor afwijkt??!?..

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 16:01
Op dinsdag 16 juli 2002 15:25 schreef het_beest het volgende:
hier ook... MSI K7T Turbo, een XP1800+ met een Fop32-1 (tot 1700+ volgens site) met veel moeite op 45 graden te krijgen...

mijn duron 650@877 werd zelfs warmer :)

• Dol_Fijn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 21:33

Dol_Fijn

ToeTerdeToeT

Asus A7V333 met XP2000+ (geen OC), full load op 46ºC
Pagina: 1