Bestelling Dell Inspiron laptop

Pagina: 1
Acties:

• Bartje21
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-03 18:14
Naar aanleiding van de vele goede reacties op de service en de kwaliteit van Dell, had ik beslist een laptop te kopen, en het zou een Dell worden. Hier volgt mijn verhaal tot nu toe:

- za 29/6: laptop besteld via de site, betaling met Visa, als laatste scherm in de bestelprocedure kreeg ik een IR-nummer en de boodschap "binnen een werkdag ontvang je een ordernummer, hiermee kan je volgen waar je laptop is en wanneer hij geleverd wordt"
De bestelde laptop was een Inspiron 4100 met wat opties (grotere hdd enz...), prijs was 2003 euro
- do 4/7: nog altijd niks ontvangen van ordernummer, wel nog 2x een mail met datzelfde IR-nummer, mail gestuurd naar Customer support, geen reply tot nu toe
- vr 5/7: formuliertje ingevuld op de Dell-site, geen reactie hierop tot nu toe
- ma 8/7: gebeld naar Dell, hun antwoord: "ja, we hebben het een beetje druk, maar morgen ten laatste krijg je een ordernummer"
- di 9/7: niks geen ordernummer, gebeld naar Dell, , hun antwoord: "ja, we hebben het een beetje druk, maar morgen wordt uw bestelling doorgestuurd naar de fabriek en krijgt u uw ordernummer"
- do 11/7: ik kijk ff op hun site, en opeens staat daar een nieuwe reeks laptops als vervanging van de 4100 reeks, er staat nu namelijk een 4150 met Mobile P4.
De configuratie die er toen stond ging mij 2020 euro kosten, met gratis dubbel geheugen (512 ipv 256), daarin zat ook een 2e batterij en een draagtas
kortom: alles leek heel voordelig voor mij, maar ik kon em niet bestellen, want de vorige was nog niet gecancelled of iets dergelijks
gebeld naar Dell, antwoord: "we weten dat er een nieuwe reeks komt, de betaling van uw laptop is in orde, maar helaas kunnen we de vorige reeks niet meer leveren, er zal de komende dagen iemand bellen om te vragen welke laptop u wenst te bestellen"
- vr 12/7: de prijs van de 4150-reeks is opeens een heel stuk hoger (scheelde iets van 150 euro)
- za 13/7: de promotie van gratis dubbel geheugen is opeens weg
- di 26/7 (vandaag dus): er is een extra korting van 100 euro, als ik m'n laptop nu uitreken kom ik op 1967 euro, dat lijkt dus wel voordeling, maar vergeleken met de configuratie die ik vrijdag had kunnen bestellen is het dus wel heel wat minder (de helft geheugen)

Ik ben het nu een beetje beu om mails te sturen (ik krijg toch geen antwoord) en om te bellen (ze komen toch telkens met iets af dat maar half de waarheid is, of helemaal niet de waarheid is), kent er iemand nog een mogelijk om een beetje schot te krijgen in deze zaak? Ik zou graag m'n laptop zo snel mogelijk hebben, en liefst zo goedkoop mogelijk natuurlijk.

En zou ik kunnen eisen dat ze er gratis 512mb in steken ipv de standaard 256, als compensatie voor het lange wachten en hun slechte service? >:)

Blijkbaar is de service van Dell dus niet altijd zo goed is als wordt gezegd.
Misschien ben ik wel de uitzondering die de regel bevestigd, maar daar ben ik nu voor het ogenblik niet veel mee. :'(

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02:42

mr_petit

opperprutser

idd is bestellen bij dell een hele toer......
(hoe verkopen ze in vr.naam zoveel laptops.

Zelf bestel ik altijd via de optie: laat een verkoper contact met mij opnemen (nadat ik in het formulier plechtig heb gezweerd de laptops niet voor de ontwikkeling van biologische of atoomwapens te gebruiken *LOL*), maar dat gebeurt nooit.
Dan bel ik daarna dus mijn accountmanager (kwam ik ook opeens achter dat ik die had :? ), dat ik een formuliertje wil wat ik ondertekend kan laten faxen.

Maar ja, voordat ik hem gefaxt heb is die laptop al in bestelling 8-) ....alsof ik 'm gratis mag hebben :Y)

Ik heb zo'n idee dat het daar een beetje een zooitje is (met een hoop mooie laptops :+ )

"man is not truly one, but truly two,"

• Bartje21
UPDATE:
Vandaag is de korting van 100 euro plots verdwenen. Dit is ongeveer de 7e keer dat die site verandert in 7 dagen tijd, rare jongens, die webmaster bij Dell :)
Iedere dag een nieuwe prijs voor die laptop, ik vraag me af wat het morgen zal zijn, misschien helemaal gratis? :P

ps: het gaat om deze laptop: Inspiron 4150 P4 1.6GT

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb net een Dell Inspiron 8200 besteld. Wat die korting betreft zijn ze idd wel erg aan het rommelen (in ieder geval op de 8200 pagina).

Maar misschien is de 100 euro korting bij de 4150 weg, omdat je daar al 200 euro voordeel hebt (maandag stond op de site: 'introductie' aanbieding, 200 euro voordeel)

In iedergeval maandag stond er met grote letters op de site 100 euro korting (boven op de 5%) dus ik systeempje samengesteld er vanuitgaande dat de 100 euro korting er al af was.

Dinsdag, na wat bedenkingen over het scherm (zie: [topic=550478/1/25] ) systeem opnieuw samengesteld, (met een hd die euro 219 duurder was en dus zonder 'duur' Enhanched UXGA scherm) bleek die korting er maandag nog niet bij te zitten :? Nu stond ie er namelijk apart op (en prijs was dus ook 1oo euro lager)

Erg vreemd allemaal dus. Ik hoop in iedergeval wel dat ze mijn bestelling wat sneller afhandelen, vanaf donderdag ben ik namelijk PC-loos ;( Hopen op verschikkelijk mooi weer dus..

If you didn't win today, you can always win tomorrow

• Bartje21
Blij te horen dat ze er niet enkel bij mijn bestelling een zootje van maken.

Ik heb het nu anders aangepakt en heb gebeld om een laptop te bestellen, deze persoon wist me te vertellen dat ik bij haar wel 100 euro korting kon krijgen (of zelfs een gratis printer).
Daarna gebeld naar Customer Care, deze keer wisten ze me te vertellen dat er een standaardversie van de 4150-reeks naar mij ging opgestuurd worden (dus zonder opties zoals grotere harddisk). Ik was daar natuurlijk niet mee akkoord, ik heb toen kunnen afdwingen dat ik een nieuwe zou bestellen en dat de oude bestelling gecancelled zal worden.

Het is nu wachten tot m'n ma deze middag thuis komt met de Visa-kaart, dan kan ik een nieuwe bestellen. Hopelijk kom ik uiteindelijk niet uit met 2 laptops. Da zou nogal |:( zijn.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Heb inmiddels van Dell een bevestigingsmailtje gekregen. Mijn bestelling is binnen en zal met zorg behandeld worden (jaja, wat een service he!) Bestelling doorgestuurd naar de fabriek en in ontvang verdere informatie m.b.t. de status van mijn bestelling.

Had na het verhaal hierboven toch al wat problemen verwacht, maar tot op heden gaat alles nog lekker (misschien toch binnen 10dagen mn PC :9~ )

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Volgens mij is het bij DELL toch zo dat je dat ordernummer pas krijgt als de laptop eigenlijk al gebouwd is, en hij bijna klaar is voor verzending? Tenminste, zoiets dergelijks werd mij toen verteld. Ik heb hem eergisteren besteld, ook een Inspiron 8200 met wat opties. Gisteren het IR nummer gekregen, maar nog geen ordernummer. Of zijn er mensen die wel meteen het ordernummer kregen?

Bij Crucial (waar ik woensdag gelijk na het bestellen van de laptop wat extra geheugen heb besteld) is het allemaal wat duidelijker, volgens mij :). Ik kreeg vandaag een mailtje met het UPS Tracking Number, ik gelijk ff checken, blijkt het pakketje al in Apeldoorn te liggen :D. Dus dat gaat echt heel snel.

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-08 13:35

seninha

god's right foot

Dat ze niet zo snel reageren als men online besteld komt het volgens mij omdat ze liever grote partijen aan bedrijven leveren.
Hier op m'n werk (KLM) hebben ze alleen DELL'S en als er iets kapot is staan ze de volgende dag voor je .

M'n ouders hadden eerst ook en oude DELL maar toen was de service gewoon brak. :r

Om een nieuwe monitor te krijgen moesten ze toen 5 weken wachten.
Toen ze toe waren aan een nieuwe heb ik die maar zelf gebouwd:)

iRacing Profile Flickr

• Bartje21
Reactie op SySasZ:
Aan mij werd het zo uitgelegd: "Eerst controleren we de betalen, dan pas sturen we het order door naar de fabriek en dan pas krijg je een ordernummer."

Klopt niet want toen ik mijn ordernummer uiteindelijk kreeg stond ik op "Status 1" met dit als omschrijving: "Uw order wordt momenteel verwerkt om vrijgegeven te worden voor fabricage.
Zodra uw betaling is ontvangen en bevestigd wordt uw order vrijgegeven voor productie."

Conclusie: ze weten niet hoe ze zelf werken. Als je het de ene persoon vraagt hoor je het zus, bel je 5min later, hoor je het zo...

Reactie op seninha: ik begin zo stilaan de indruk te krijgen dat er 2 Dell's bestaan, 1 voor bedrijven met uitstekende service, en een ander voor niet-bedrijven, met barslechte service.
Ongeveer bij iedere stap is er bij mij een blunder gemaakt. Een paar foutjes kan ik nog begrijpen, maar op deze manier constant kemels schieten... ik heb zo m'n bedenkingen bij de praktijken van Dell.

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Ik heb vandaag mijn 4150 binnengekregen, om precies te zijn zit ik er nu op te werken. leuk machientje kan ik je vertellen. Ben wel benieuwd trouwens hoeveel jij er uiteindelijk voor betaald heb, als ik de configuratie zoals die nu voor me staat opnieuw zou bestellen via de site ben ik namelijk 400 euro duurder uit. :P

Verwijderd

Hm da's idd weer een heel ander verhaal dan wat dat gastje vertelde van de DELL-verkoop (hij kon trouwens amper fatsoenlijk Nederlands, zo iemand laat je toch niet je potentiele klanten te woord staan :?). Maar goed, wij wachten af :). De creditcard heeft bestedingslimiet waar het bedrag ruimschoots af kan, dus daardoor kan het in ieder geval niet vertraagd worden. Jullie horen het hier wel als ik meer weet :).

Verwijderd

Op vrijdag 26 juli 2002 20:39 schreef Byzanthy het volgende:
Ik heb vandaag mijn 4150 binnengekregen, om precies te zijn zit ik er nu op te werken. leuk machientje kan ik je vertellen. Ben wel benieuwd trouwens hoeveel jij er uiteindelijk voor betaald heb, als ik de configuratie zoals die nu voor me staat opnieuw zou bestellen via de site ben ik namelijk 400 euro duurder uit. :P
Hoe lang duurde het bij jou ongeveer vanaf het moment van bestelling tot het moment van levering? De beloofde 7 tot 10 dagen? Want dat hoop ik wel, want anders komt dat ding binnen als ik net op vakantie ben :(.

• Bartje21
Op vrijdag 26 juli 2002 20:39 schreef Byzanthy het volgende:
Ik zal er ergens tussenin zitten. Heb de laptop de dinsdag (toen stonden er opeens geen promoties meer) herbesteld, maar ik heb de promotie die er de maandag stond (100 euro zomerkorting) er nog kunnen uitpersen, de actie van 'gratis dubbel geheugen' hadden ze echter nog nooit van gehoord, ik heb toen maar niet verder aangedrongen, het werkte toen al danig op mijn systeem.
Woensdag belde er dan opeens iemand van Dell om te zeggen dat ik geen recht had op die promotie, ik heb me toen redelijk kwaad gemaakt en dat heeft blijkbaar geholpen.
Die 100 euro heeft me uiteindelijk wel meer dan een uur telefoon gekost, maar ik heb em toch. >:)

• Byzanthy
Op vrijdag 26 juli 2002 21:09 schreef SySasZ het volgende:

[..]

Hoe lang duurde het bij jou ongeveer vanaf het moment van bestelling tot het moment van levering? De beloofde 7 tot 10 dagen? Want dat hoop ik wel, want anders komt dat ding binnen als ik net op vakantie ben :(.
16e besteld (volgens de orderbevestiging, in werkelijkheid zo'n 4 dagen eerder op't net), 26e bezorgd. Totaal dus minstens 10 dagen.

Zaken die me geld hebben bespaard bij deze aanschaf:
- Gratis 16 -> 32MB ATI-grafisch kaartje (vanwege vage info op de site deed de verkoopster niet moeilijk na wat babbelen >:) )
- Gratis 256 -> 512 MB (was nog een online-aktie)
- Online-prijs lag nog iets van minstens EUR 100 onder de prijs van nu :9

Bij het bestellen van een nylon draag-tas kreeg ik trouwens de Large Executive Nylon case die normaal met de 8200 verstuurd wordt. Een stuk groter dan de niet zo large Executive Nylon case. Heeft z'n voor en nadelen: er zitten volgens mij wel 50 vakken in deze tas, goeie kwaliteit, en hij ziet'er iets luxer uit. Nadeel: hij's een stukkie groter.

TIP: zorg dat je zaken doet via één verkoper (gewoon een keertje bellen met een vraag) en vul diens naam dan ook in bij je definitieve bestelling. Da's veel makkelijker heen en weer mailen of bellen als je nog een vraagje hebt.

Verwijderd

Nou ik heb hem inmiddels ontvangen, 1 dag na de verwachte afleverdatum :). Track en trace werkte steeds niet, de site van UPS zei dat m'n ordernummer niet bestond. Maar nu blijkt dat de DELL laptops helemaal niet via UPS bezorgd worden, maar door western nogwattes uit Tilburg. Al met al heb ik hem dus lekker snel in huis, en hij bevalt prima :).

• Byzanthy
Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 19:32:
Nou ik heb hem inmiddels ontvangen, 1 dag na de verwachte afleverdatum :). Track en trace werkte steeds niet, de site van UPS zei dat m'n ordernummer niet bestond. Maar nu blijkt dat de DELL laptops helemaal niet via UPS bezorgd worden, maar door western nogwattes uit Tilburg. Al met al heb ik hem dus lekker snel in huis, en hij bevalt prima :).
's wel een lekker apparaatje he?
maar pas wel op als je'm echt als [b]lap[/b[top gaat gebruiken: hij wordt behoorlijk warm als'ie de volle Ghz-en moet draaien. :D
Wat voor video-kaartje heb jij er trouwens standaar in zitten zou ik wel willen weten, ook 32 mb?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 19:32:
Maar nu blijkt dat de DELL laptops helemaal niet via UPS bezorgd worden, maar door western nogwattes uit Tilburg. Al met al heb ik hem dus lekker snel in huis, en hij bevalt prima :).
Welsh Western bedoel je. Ik zat trouwens dit draadje in z'n geheel door te lezen en ik vind het maar vreemd. Ik heb twee keer online besteld bij Dell, een Inspirion 3800 (hele tijd terug) en een Dimension 8200, en beide keren verliep alles vlekkeloos. Het is alleen well effe zoeken op die site van hun, sommige combinaties kunnen om de een of andere rede niet :/

Al met al heb ik nooit problemen gehad met ze.

Verwijderd

Byzanthy schreef op 06 augustus 2002 @ 22:24:
[...]

's wel een lekker apparaatje he?
maar pas wel op als je'm echt als [b]lap[/b[top gaat gebruiken: hij wordt behoorlijk warm als'ie de volle Ghz-en moet draaien. :D
Wat voor video-kaartje heb jij er trouwens standaar in zitten zou ik wel willen weten, ook 32 mb?
Ja hij bevalt zeer goed, vooral dat UXGA TFT :9
Qua warmte valt het mij nog reuze mee, af en toe gaat het fannetje ff aan. Bij lang mohaa'en op 1600x1200 wordt het wel wat warmer, dat moet ik toegeven :P
Ik heb de 64 mb versie, toch maar voor de zekerheid gedaan, ipv die 32 mb. Alle games draaien tot nu toe perfect.

Verwijderd

Ik ken iemand die een laptop had besteld bij Dell ... alles liep mooi, na enkele dagen waren ze de eerste komen leveren. Dag later stonden ze er opnieuw met nog een laptop, vriend eeft die natuurlijk gewoon aangenomen ... maand later zag ie wel op zen visa afrekening dat de laptop tweemaal was aangerekend ...

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 12:15

ReseTTim

Chocolate addicted

Dell is gewoon schoffterig.. ik had 2 dagen voor het einde van de maand betaald wat blijkt. kreeg je in de nieuwe maand een gratis geheugen, tas, accu, enz. ik heb gebeld toen naar de man waarmee ik telkens contact had bij de bestelling. hij zou kijken en terugbellen de volgende dag. ik bel een week later. hij weet nogsteeds niets. ik laat het weer een week rusten en bel daarna weer. toen ik hem belde moest hij het nogsteeds vragen. hij deed het toen wel en meldde mij dat het niet kon. ik was gewoon fucking 2 dagen te vroeg met betalen :( krijg je dit..

verdere service als kapotte beelscherm en dvd speler is wel goed opgelost :) ook al deden ze eerst moeilijk bij de dvd speler totdat ik achter kwam waarom hij telkens losschoot..
want tja het zijn removable drives en ze kunnuh eruit springen als ze op je schoot liggen :| . nou ik vind dat zelf niet normaal als dat gebeurt..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Pagina: 1