Iiyama binnenkort kapot??

Pagina: 1
Acties:

• JaymzHetfield
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-07 21:06
Mijn Iiyama Vision Master Pro 410 (A702HT) monitor doet de laatste tijd vaag. Als hij uit standby komt dan is het beeld af en toe niet goed. Het beeld is dan naar links doorgedraaid. De startknop komt dan zelfs rechtsonder tevoorschijn. De linker zijkant van het beeld verschijnt dus rechts. De rechter helft van het beeld is meer naar links geschoven en ook is een groot deel zwart (met wat rode en groene pixels geloof ik). Als ik de muis naar links beweeg dan komt het pijltje ook weer rechts te voorschijn als ik bijvoorbeeld op de startknop zou willen klikken. Als ik de monitor uit doe en en weer aan dan is het probleem opgelost.

Wat is hier aan de hand?

Voor de duidelijkheid staat hier een foto van het probleem (gemaakt met webcam dus helaas een beetje onduidelijk, als je goed kijkt zie je rechtsonder de groene startknop van winxp):

http://home.wanadoo.nl/jaymz/gaarheid/monitor.jpg

Metal up your ass

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 11:02
Heb je al ooit met de refresh-rates gespeeld? Maakt dat nog enig verschil?

't lijkt erop alsof de instellingen niet goed worden onthouden ofzoiets..

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Gaaf plaatje >:)

Even je monitor settings op default zetten. Hoe? Met die 3 gave knopjes op je monitor.

• JaymzHetfield
Op dinsdag 16 juli 2002 14:54 schreef Twynn het volgende:
Heb je al ooit met de refresh-rates gespeeld? Maakt dat nog enig verschil?

't lijkt erop alsof de instellingen niet goed worden onthouden ofzoiets..
Hij draait op 100 Hz, dat hoeft voor dit ding geen probleem te zijn. Voor de GeForce 4 ti4200 waar ie aan zit ook niet.
Het lastige is dat het maar eens in de x keer gebeurt. Als ik wil checken of die refresh rates helpen, dan moet ik zeker 2 weken wachten om zeker te zijn dat het niet meer gebeurt.

Metal up your ass

• JaymzHetfield
Op dinsdag 16 juli 2002 16:35 schreef wwillem het volgende:
Gaaf plaatje >:)

Even je monitor settings op default zetten. Hoe? Met die 3 gave knopjes op je monitor.
Heb ik gedaan, nu maar afwachten of ik er iets mee op schiet.

Metal up your ass

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 16 juli 2002 20:15 schreef JaymzHetfield het volgende:

[..]

Hij draait op 100 Hz, dat hoeft voor dit ding geen probleem te zijn. Voor de GeForce 4 ti4200 waar ie aan zit ook niet.
Het lastige is dat het maar eens in de x keer gebeurt. Als ik wil checken of die refresh rates helpen, dan moet ik zeker 2 weken wachten om zeker te zijn dat het niet meer gebeurt.
Op welke resolutie draait ie 100hz?
De 410 kan dit maar tot 1024x768@100hz. Elke hogere resolutie draait ie op 85, of 75hz. Als je even de drivers download op www.iiyama.nl weet je in ieder geval zeker dat je niet te hoog gaat.

• JaymzHetfield
Op dinsdag 16 juli 2002 20:21 schreef wwillem het volgende:

[..]

De 410 kan dit maar tot 1024x768@100hz. Elke hogere resolutie draait ie op 85, of 75hz. Als je even de drivers download op www.iiyama.nl weet je in ieder geval zeker dat je niet te hoog gaat.
Ja hij draait netjes 1024x768 100 Hz. Die drivers gebruik ik altijd al, dus daar zal het ook niet aan liggen. 1152x864 kan ie trouwens ook nog 105 Hz, volgens de specificaties.

Metal up your ass

• Ruben314199
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-04-2025
Niet moeilijk doen, gewoon FF iiyama mailen of bellen. Met een beetje mazzel krijg je gewoon een nieuwe .Ik heb een vm-pro 19" die raar deed en die zijn ze bij mij thuis om komen wisselen voor een andere. Gewoon even bellen

als je nog garantie hebt natuurlijk...

De gaafste watergekoelde pc ter wereld

• JaymzHetfield
Wat krijg je dan? Die VisionMaster Pro 410 wordt namelijk niet meer gemaakt. Als ik dan een nieuwe zou krijgen dan kan ik alleen maar meer ellende verwachten, als ik de verhalen mag geloven...

Metal up your ass

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Op vrijdag 19 juli 2002 23:16 schreef JaymzHetfield het volgende:
Wat krijg je dan? Die VisionMaster Pro 410 wordt namelijk niet meer gemaakt. Als ik dan een nieuwe zou krijgen dan kan ik alleen maar meer ellende verwachten, als ik de verhalen mag geloven...
Dat zal wel meevallen denk ik. Alleen van de A902MT is een slechte serie geproduceerd, over de 17" modellen heb ik nog weinig klachten gehoord (of ik moet iets gemist hebben). Je hebt misschien kans dat je weer gewoon een 410 krijgt, hetzij een nieuwe die ze nog hebben staan, of een gerepareerde... Misschien krijg je wel gewoon een nieuw model, de HM703UT VMP413 ofzo. Dies wel relaxed hoor :)

Ik zou er gewoon een telefoontje met teleplan aan wagen :)

• Diamon
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 09:01

Diamon

The Weird One

Op dinsdag 16 juli 2002 20:21 schreef wwillem het volgende:

[..]

De 410 kan dit maar tot 1024x768@100hz. Elke hogere resolutie draait ie op 85, of 75hz. Als je even de drivers download op [url="http://www.iiyama.nl"]www.iiyama.nl[/url] weet je in ieder geval zeker dat je niet te hoog gaat.
Dit is bullshit.
Als ik de mijne op 1152 @ 864 zet, draait hij nog steeds op 100Hz.
Heb d'r toch al een vrij oude videokaart aanhangen, namelijk een Asus TNT2Ultra.

And The Only One

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 09:04
Hmmm dit probleempje heb ik ook regelmatig met mijn visionmaster pro 410 en nu sinds vandaag is mijn beeld gekrompen aan de linkerkant van het scherm, echt heel vaag! Als ik venstertjes verschuif van de ene naar de andere kant zie je het venstertje gewoon smaller worden, iemand een idee? Of gaat deze ook dood binnenkort?

Hmmm vaag geef net een klap aan die kant van de monitor en het beeld staat opeens weer goed? :?

• Diamon

Diamon

The Weird One

Op zaterdag 20 juli 2002 23:53 schreef -CKY2K- het volgende:
Hmmm dit probleempje heb ik ook regelmatig met mijn visionmaster pro 410 en nu sinds vandaag is mijn beeld gekrompen aan de linkerkant van het scherm, echt heel vaag! Als ik venstertjes verschuif van de ene naar de andere kant zie je het venstertje gewoon smaller worden, iemand een idee? Of gaat deze ook dood binnenkort?

Hmmm vaag geef net een klap aan die kant van de monitor en het beeld staat opeens weer goed? :?
Kan duiden op een los contactje.

And The Only One

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-07 09:04
Deed het nu weer effe een half dagje goed en nu net springt hij weer terug, goed geplaatste klap en hij is weer goed....erg vaag.
Maar heeft iemand hier ervaring mee en zo ja is het goedkoop te repareren of is het de moeite niet?
visionmaster pro 410...

• Diamon

Diamon

The Weird One

iiyama geeft 3 jaar onsite garantie.

And The Only One

• The Collector
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-08 11:15
Op zondag 21 juli 2002 14:16 schreef -CKY2K- het volgende:
Deed het nu weer effe een half dagje goed en nu net springt hij weer terug, goed geplaatste klap en hij is weer goed....erg vaag.
Maar heeft iemand hier ervaring mee en zo ja is het goedkoop te repareren of is het de moeite niet?
visionmaster pro 410...
Ik heb gewoon beide problemen die hier vermeld staan! Ik draai ook op 1024x768@100Hz en heb ook af en toe dat verschoven beeld. Tevens dat (vooral aan de linker kant) 't beeld smaller is geworden. 1,5cm zwarte balk en breedte staat ingesteld op MAX! 't begon heel kort, toen alleen als die warm was en nu is dit probleem voort altijd...

Ik heb dus een week geleden iiyama gemaild voor garantie, nog niets gehoord (maar dat schijnt niet zo uitzonderlijk te zijn, als ik alles over iiyama garantie heb gelezen op GoT :( ). Ik denk heel binnen kort maar gewoon eens een belletje te plegen!

ps. Ik heb ook de Vision Master Pro 410.

• hellegers
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-09-2009

hellegers

www.foksuk.nl

Ik heb ook de iiyama pro 410 702 HT ik heb exact hetzelfde als hij uit standby komt soms, beetje vreemd verder doet hij normaal,,,,,, zal ook eens bellen met die lui

AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-08 15:55

Strikie

Athletics

Volgens mij is dit een probleem met je videokaart :?

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

• hellegers
  • Laatst online: 29-09-2009

hellegers

www.foksuk.nl

Op maandag 22 juli 2002 20:13 schreef Greentumb het volgende:
Volgens mij is dit een probleem met je videokaart :?
volgens mij niet (het verschuiven) Ik had het met me voodoo 3 3000 en nu ook met me asus deluxe ti 64ddr

AMD Athlon XP 2600, abit nf7 , 2x 256 crosair platinum pc 3200, ti 4200 64mb DDR, 80 gig seagate HDD, 40x liteon brander, 16x liteon DVD,in een lian li pc-60 kastje met een enermax

• Positron
  • Laatst online: 07-08 20:21

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Check voor de zeker eerst je kabel eens van videokaart tot aan monitor. Belangrijk daarbij is het goed aandrukken van de connectors. Dit zal het probleem waarschijnlijk niet zijn, maar je moet alles uitsluiten..

[Edit: erg onwaarschijnlijk eigenlijk wat ik zeg, het is alleen na de standby-modus |:(]

[sub] * Positron is nog steeds tevreden met zijn 100% werkende A702[/sub]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Pagina: 1