Na plaatsing koeler loopt Windows vast

Pagina: 1
Acties:

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:52
Ik heb een Maxtor 80 gig en een Maxtor 20 gig, die 80 gig werd erg heet (60 graden) en heb er een fan onder gezet, die fan heb ik aangesloten op de Molex kabel. Tot zover geen problemen, ze zijn nu beide koel (rond 35 graden).

Maar wanneer ik in Windows een DivX film (maakt niet uit welke) kopieer van de 80 gigger naar de 20 gigger, loopt Windows vast, een dikke freeze. Dezelfde films kopieren op dezelfde schijf (80 Gig) lukt wél, ik denk dus dat er iets mis is met mijn 20 gigger, maar ik zou niet weten wat...

Zou er iets misgegaan zijn tijdens het plaatsen van de fan? Ik heb wel ff alle voedingskabels en IDE-kabels eruit gehaald, maar daarna gewoon goed er weer in gestopt.

Wie weet wat er aan de hand is?

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-02-2025
Het zou kunnen zijn dat je voeding op het randje zat en een extra koeler niet meer trekt.

• Saekerhett
Op dinsdag 16 juli 2002 14:53 schreef mlevd het volgende:
Het zou kunnen zijn dat je voeding op het randje zat en een extra koeler niet meer trekt.
Nou, er zit 300 Watt in, zou ie dat echt niet trekken?

Edit: en ik zie nu ook dat die 20 Gigger raar doet als ik een film kijk die op die schijf staat, de film freezed, maar Windows niet...

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07:32

Maximus

There is no substitute

monteer die 20gig eens 1 rekje lager?

PhD i.o. | You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• Saekerhett
Op dinsdag 16 juli 2002 14:59 schreef Tha_HCT het volgende:
monteer die 20gig eens 1 rekje lager?
Dat kan niet, hij zit in een bracket in een 5,25" bay, omdat al mijn 3,5" bays vol zijn.

Weer een edit: ik heb net geprobeerd om onder DOS te kopieren, dat lukte wél! Dus er is niets mis met mijn HD, wordt er minder gevraagd van de voeding onder DOS misschien?

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-12-2025

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Op dinsdag 16 juli 2002 15:01 schreef Saekerhett het volgende:
Ik heb net geprobeerd om onder DOS te kopieren, dat lukte wél! Dus er is niets mis met mijn HD, wordt er minder gevraagd van de voeding onder DOS misschien?
Dos gebruikt geen UDMA , maar PIO mode [= veel trager], het kan zijn dat je HD de hoge snelheden gewoon niet slikt en daarmee in de fout gaat.
Zet in Windows [U]DMA eens uit zodat de schijf ook in PIO mode [4] draait.

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Weet je zeker dat die voedingdingen goed vastzitten? Had eens een keer een Quantumschijf bijna door het raam gegooid omdat ie steeds uitviel, maar bleek uiteindelijk dat de molexconnector van koeler beetje loszat.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Saekerhett
Op dinsdag 16 juli 2002 15:37 schreef -=!ME!=- het volgende:

[..]

Dos gebruikt geen UDMA , maar PIO mode [= veel trager], het kan zijn dat je HD de hoge snelheden gewoon niet slikt en daarmee in de fout gaat.
Zet in Windows [U]DMA eens uit zodat de schijf ook in PIO mode [4] draait.
Net geprobeerd, liep nog steeds vast :(
Op dinsdag 16 juli 2002 15:50 schreef athlonkmf het volgende:
Weet je zeker dat die voedingdingen goed vastzitten? Had eens een keer een Quantumschijf bijna door het raam gegooid omdat ie steeds uitviel, maar bleek uiteindelijk dat de molexconnector van koeler beetje loszat.
Hmm, dan ga ik dat maar eens even checken :)

Edit: net gecheckt, alles zat goed vast, maar nog steeds het probleem :(

Enne, wat bedoel je met de molexconnector dat die loszit? Je bedoelt dat die draadjes van de fan er niet goed inzaten?

• Saekerhett
Nou, het lijkt erop dat het is opgelost, ik had al langer last van het probleem dat Windows ging zeuren over 'low virtual memory' als ik afsloot. Ik heb de pagefile op een andere partitie gezet, een vaste waarde gegeven (had niet gehoeven), en toen kon ik wel weer kopiëren zowel in PIO als DMA :)

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Op dinsdag 16 juli 2002 15:51 schreef Saekerhett het volgende:

[..]

Net geprobeerd, liep nog steeds vast :(
[..]

Hmm, dan ga ik dat maar eens even checken :)

Edit: net gecheckt, alles zat goed vast, maar nog steeds het probleem :(

Enne, wat bedoel je met de molexconnector dat die loszit? Je bedoelt dat die draadjes van de fan er niet goed inzaten?
Nou, ik had zo'n doorloopconnector. Die zit dus tussen je normale stroomkabel en je hdd in. En het bleek dat die pinnetjesgaten beetje uitgerekt waren, waardaar contact soms niet al te best gaat. En bij trillingen dus de hdd steeds uitviel.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Niet om een 'slimme' opmerking te maken hoor, maar heb je het al geprobeerd met je cooler weer losgekoppeld?

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-03 13:56
Misschien een andere 'slimme opmerking'

Al eens geprobeerd je divx-coded te herinstallen, misschien is die een beetje corrupt en hangt de pc daarom...

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Saekerhett
Op dinsdag 16 juli 2002 16:26 schreef bazh het volgende:
Niet om een 'slimme' opmerking te maken hoor, maar heb je het al geprobeerd met je cooler weer losgekoppeld?
Op dinsdag 16 juli 2002 16:28 schreef Xenon het volgende:
Misschien een andere 'slimme opmerking'

Al eens geprobeerd je divx-coded te herinstallen, misschien is die een beetje corrupt en hangt de pc daarom...
Jongens, lezen, het is al opgelost ;) :D
Pagina: 1