FAN naar binnen richten of naar buiten???

Pagina: 1
Acties:
  • 880 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39338

Topicstarter
ik wil een fan plaatsen in mijn zijplaat, omdat het ernstig warm wordt daar binnen..

maar moet deze nou OP de processor blazen, zodat deze naar binnen de lucht blaast
of

moet de fan naar buiten gericht worden zodat de warme lucht eruit kan .

syst. AMD 1,33 , global win WBK68, geforce2MX (geen koeling nix, deze produceert ook wat warmte)

wie weet er wat meer over of heeft wat tips
greetz
Nico

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vaguh
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-05 23:04
Op dinsdag 16 juli 2002 14:48 schreef Niekoh het volgende:
ik wil een fan plaatsen in mijn zijplaat, omdat het ernstig warm wordt daar binnen..

maar moet deze nou OP de processor blazen, zodat deze naar binnen de lucht blaast
of

moet de fan naar buiten gericht worden zodat de warme lucht eruit kan .

syst. AMD 1,33 , global win WBK68, geforce2MX (geen koeling nix, deze produceert ook wat warmte)

wie weet er wat meer over of heeft wat tips
greetz
Nico
Het enige zinnigs wat ik kan zeggen is als je een goede koeling wil hebben ziet je pc als een windtunnel waarin ze de stroomlijn van auto's testen.... (dus achter erin vooreruit.. of visa versa... Als je naar de structuur van compaq servers kijkt dan zie je ook dat alle ventilatoren 1 kant op staan.

Greetz(someone correct me if i'm wrong)

Ik ben niet vaag omdat als ik zeg dat ik vaag ben ik niet meer vaag ben.En omdat ik nu heb getyped dat ik dan niet meer vaag zou zijn dan zeg ik dat ik niet vaag ben maar toch wel vaag is.Vaag zijn is geweest maar voor mij geld dat het vaag is. Don't read

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 23297

Als je maar 1 ventilator gebruikt zou ik em op je processor laten blazen. Vervolgens ook het fannetje van je CPU richting het blok laten blazen, dat geeft het beste effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonCorleo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-03-2021

DonCorleo

Jif, omdat er geen andere if

Bij 1 fan: De warme lucht die zich binnen ontwikkelt moet naar buiten.
Bij 2 fans: Het windtunnel idee is nog het beste denk ik.

De decolleté is als de zon: je mag er naar kijken maar je moet er niet in staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 5988

Dit gaat een welles-nietes topic worden.

Je kunt het het beste even uitproberen. Zo'n moeite is dat toch niet?

Dit topic is gesloten.