[WG] Topic is dicht, volgens mij niet nodig

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Lieve Adjes,

Mijn topic [topic=550840/1/100]
is meteen dichtgegooid. Ik ben het er niet mee eens en heb dus vervolgens deze FAQ [topic=489710] gelezen.

Na het bestuderen ervan, ben ik alsnog van mening dat mijn topic onterecht dicht is. De reden is als volgt:

Ik heb een formulier gemaakt dat door een bezoeker op mijn website ingevuld kan worden. Vervolgens wordt het formulier verstuurd naar een mailform.cgi file, en krijgt 1 geadresseerde de gegevens uit het formulier in zijn mailbox.

Ik heb met mijn beperkte programmeerkennis al behoorlijk wat moeite gedaan om de dingen werkend te maken op mijn website. Nu stel ik 1 vraag waar ik absoluut niet uitkom, met de search niet, met google niet enz. Nu krijg ik als antwoord dat ik maar Perl moet gaan leren of naar Hotscripts moet gaan. Da's in mijn ogen niet het antwoord op mijn vraag, en ik ben tevens van mening dat lite-mod Pelle hier iets te snel met zijn slotje was.

Dit is niet als aanval op het beleid bedoeld, als wel een verzoek om heroverweging van dit slotje. Alvast mijn dank!

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-10 11:40

Bosmonster

*zucht*

Maar wat kunnen wij eraan doen dan? :)

Je zult in de documentatie van je mailcgi-script moeten kijken. Misschien ondersteunt die het wel niet.

Eentje die het wel ondersteunt is bijvoorbeeld FormMail (zoek ff op Google en dan naar Matt's scriptarchive).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Tja als je hulp wilt hebben zul je ons toch wel wat meer moeten geven om mee te werken, zoals he gehele code ipv een stukje form waar ik bar weinig uit kan opmaken.

Verder is het zoals het groene monster zegt best wel mogelijk datje met jou CGI form niet eens zomaar naar meerdere personen kunt sturen. Gelukkig voor jou is er zoiets als een zoekmachine waar als je dit als string kan invoeren

"sending to multiple addresses via a CGI mail form"

Dan krijg je een mooie listingspagina terug met daarop best wat resultaten, ik noem bijvoorbeeld:
http://tools.coffeecup.com/Free_CGI_Scripts/Mail_Forms/

tada ... W&G ... meer dan google alleen :)

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-09 17:25
Oke, dit maakt voor mij het antwoord ook al wat duidelijker. Het hangt dus van het cgi-script af. Ik dacht namelijk dat het altijd zou kunnen, met een ; of , of iets anders, waar ik het bestaan niet van af wist. Ook dacht ik dat ik useraddr terug kon laten komen in mijn mailto value.

Achteraf gezien hebben jullie - o almachtige mods :) - gelijk in het sluiten van mijn topic. Ik zocht de oplossing echter in een heel andere hoek, vandaar mijn verbazing over het sluiten.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

another satisfied customer

|{ brrr }] |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-10 00:41

Pelle

🚴‍♂️

Op dinsdag 16 juli 2002 15:09 schreef coelho het volgende:
Het hangt dus van het cgi-script af.
Yep, dat is ook de reden waarom ik dit toen zei:
Tsja, daarvoor zul je het script aan moeten passen.
:)
Mailscripts zijn meestal in Perl geschreven, vandaar dat ik dat aanraadde, en aangezien sommige mensen nooit zoveel zin hebben om een hele taal te leren voor zo'n simpele aanpassing, heb ik je ook nog even naar hotscripts doorverwezen. Maare, fijn dat het allemaal in kannen en kruiken is :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-09 14:35

D2k

Op dinsdag 16 juli 2002 15:11 schreef Yellow het volgende:
another satisfied customer
/me helpt Yellow de ivoren toren weer in

overigens nog ff voor de starter: dat soort dingen horen in [forum=14] (maar daar was deze ook dicht gegaan ;) )

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1