• kreator
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11-2025

kreator

Wie niet waagt, verliest niet

Topicstarter
Op onderstaande site is een leuke gadget te koop. Ik kon nergens anders informatie over het ding vinden, dus daarom maar ff een linkje naar een verkoper van het ding.

Kent iemand dit apparaat? is het wat? lijkt mij retecool! Voor 800 dollar een 62 inch TV... :D Zou de kwaliteit hetzelfde zijn? Ook handig als je achter je pc zit en je wilt "rustig" een filmpje kijken...

Deze gadget is niet voor de mensen die ook vrienden hebben; volgens mij kun je er maar 1 aansluiten.. :D

http://www.neimanmarcus.com/store/catalog/prod.jhtml?itemId=prod1450019&parentId=cat000547&masterId=cat000546&navCount=2&navAction=jump

Verwijderd

das wel phat!!
alleen heb ik het poen niet :( maar gaan je ogen daar niet zeer van doen asl je van zo dichtbij kijkt??

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Plug the Eye-Trek multimedia display into a video source (VCR, camcorder, TV, DVD, computers with NTSC composite video outlet, Laserdisc player, etc.) and you see a picture that's equal to watching a 62" wide-screen TV from 6 1/2 feet away.
Houd er dus rekening mee, dat je er geen gewone kabelTV mee kunt kijken, omdat we hier in (het grootste deel van) Europa PAL gebruiken. Verder is 'ie met 240.000 pixels niet geschikt voor gebruik op je computer, anders dan film's kijken, tenzij je van resoluties onder de 640x480 houdt.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

• kreator

kreator

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 14:47 schreef intoxicated het volgende:
Houd er dus rekening mee, dat je er geen gewone kabelTV mee kunt kijken, omdat we hier in (het grootste deel van) Europa PAL gebruiken. Verder is 'ie met 240.000 pixels niet geschikt voor gebruik op je computer, anders dan film's kijken, tenzij je van resoluties onder de 640x480 houdt.
Dat wou ik horen... :) Zou er geen europese versie van zijn ergens? Volgens mij is het ding van Olympus, maar die siteis vanuit hier zo traag als koeienvla...

• kreator

kreator

Topicstarter
het apparaat heet dus een Eye Trek en is te te vinden op: http://www.eye-trek.com/

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Sony heeft ook zoiets. Geen 62" maar het is wel heel mooi. Ik heb er tijdens een demo bij sony mee gespeeld.

http://www.hroling.nl

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

De Sony Glasstron. Is al wat ouder en goedkoper, maar moeilijker te vinden. Als mijn televisie an vervanging toe is wil ik er ook wel zo eentje.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:15
Dat ding van sony was daar niet iets mee dat je er maar een uur naar mocht kijken ofzo.. Omdat het anders te verrot was voor je ogen?!

• Zorg
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-03 21:33
ik heb ook ooit eens met die van Sony gespeeld in een winkel in Amsterdam, maar ik vond het nogal tegenvallen omdat je er toch nog iets te ver afzat zeg maar...

maar toch zou ik ook wel wat meer info erover willen :)
(andere oplosingen zoals de gene van de topicstarter maar dan wel voor in Nederland)

edit:
ik weet niet welk type het is bij http://www.neimanmarcus.com maar zover ik het lees kunnen alle types gewoon PAL aan.

Bron: http://www.eye-trek.com/

Mijn hobby projectjes: www.agenticprojects.be

Verwijderd

Ik heb zelf de Sony glastron PLM S700E. Deze heeft ongeveer dezelfde maten als de Eye Trek. Toen ik hem ging aanschaffen was ik aan het kiezen tussen de Sony en de Eye Trek alleen die was slecht leverbaar. Vandaar dat ik heb gekozen voor de Sony. In principe leek de Eye trek me wat prettiger, omdat je daar geen bandje om je hoofd hoeft te doen om hem op te zetten. De Sony had weer voor dat je hem direct op je PC aan kan sluiten.

Het principe is volgens mij hetzelfde. De kwaliteit is niet echt vergelijkbaar met een monitor. Gebruik voor de computer doe ik alleen als ik in mijn hangmat lig te internetten :9 , maar als ik hem op mijn DVD speler aansluit heb ik een superbeeld.

Als je het apparaat 2,5 uur aan hebt staan krijg je een mededeling op het scherm. Je moet dan op de Jog dial drukken om weer 2,5 uur te kunnen kijken. Ik kan je wel vertellen dat je hem na 2,5 uur af wilt zetten omdat het best vermoeiend is voor je ogen, maar een film kijken gaat goed.

Een andere handigheid van de glastron is dat je door de bril heen kan kijken. Je kunt het scherm doorzichtig maken zodat je je omgeving kan zien. Is soms handig als als je wat van tafel moet pakken.

Ik denk dat het verstandig is als je even contact opneemt met Olympus en of Sony. Beide bedrijven hebben in Nederland een showroom waar ze alle producten hebben staan en waar je kunt gaan kijken. Je kunt dan zien wat het apparaat doet, zodat je een goede keus kan maken.

Olympus Nederland B.V. (Eye Trek)
Goudsewagenhof 4
3011 PE Rotterdam
Telefoon: 010-2812308
Fax: 010-2812335
Email: helpdesk@olympus-nederland.nl

Sony Nederland
Schipholweg 275
1171 PK BADHOEVEDORP
tel: 020-6581888
fax: 020-6585454

Ik kon overigens op de site van Sony helemaal niets meer vinden over de glastron. Daar is Sony goed in. Een prachtig product neerzetten, en na een jaar uit de markt halen en alle info daarover weghalen.
Pagina: 1