Ik ben bezig een redelijk grote applicatie te bouwen. Ik moet gegevens afkomstig uit een extern systeem importeren en converteren. De bestanden zijn .CSV en moeten in SQL SERVER terecht komen.
Nu twijfel ik over 2 opties:
1. Java
Het importeren en converteren van de gegevens in een Java thread stoppen. Deze zal op een aparte applicatieserver komen te draaien, en zal via het netwerk de CSV files en de SQL Server moeten bereiken.
2. DTS + stored procedures
Het importeren in een DTS package stoppen, die gebruik maakt van stored procedures die de conversie doen. De CSV files zullen via het netwerk opgehaald moeten worden.
Ik vraag me af in hoeverre ik in SQL Server genoeg mogelijkheden heb voor de conversie. Daarnaast ben ik geen Transact-SQL tovenaar
. Daar zal ik dus nog e.e.a. van moeten leren. In Java heb ik genoeg ervaring mee om alle logica mee te kunnen bouwen. Maar, DTS packages kun je standaard schedulen, voor de Java thread oplossing zal ik zelf een scheduler moeten schrijven.
Ideeen?? Tips? Hints? Tricks?
Nu twijfel ik over 2 opties:
1. Java
Het importeren en converteren van de gegevens in een Java thread stoppen. Deze zal op een aparte applicatieserver komen te draaien, en zal via het netwerk de CSV files en de SQL Server moeten bereiken.
2. DTS + stored procedures
Het importeren in een DTS package stoppen, die gebruik maakt van stored procedures die de conversie doen. De CSV files zullen via het netwerk opgehaald moeten worden.
Ik vraag me af in hoeverre ik in SQL Server genoeg mogelijkheden heb voor de conversie. Daarnaast ben ik geen Transact-SQL tovenaar
Ideeen?? Tips? Hints? Tricks?