Toon posts:

[XP] slechte weergave van fonts -- help!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleem met de weergaven van post-script-fonts.

Op alle PCs op me werk, op eentje na, worden zowel postscript als truetype fonts prima weergeven (zie figuur):
Afbeeldingslocatie: http://www.techneco.nl/images/goede_weergave.gif

zoals je hierboven ziet, wordt zowel het eerste gedeelte als het tweede gedeelte mooi weergegeven. Echter bij EEN computer wordt het zoals hieronder weergegeven:
Afbeeldingslocatie: http://www.techneco.nl/images/slechte_weergave.gif

We hebben al geprobeerd monitors te wisselen, andere tekstverwerkers te gebruiken, maar alles geeft hetzelfde resultaat...dat het post-script-font RAAR dik wordt weergegeven.

De computer waarop dit het geval is draait WinXP Home edition. Misschien is dat belangrijke informatie. Er zijn echter ook andere WinXP HOME computers hier op de zaak die wel goede weergave hebben...

kan iemand me hiermee helpen...???

• Dim
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-11-2025

Dim

Graag dit soort screenshots niet als JPEG maar als PNG posten... Door de JPEG compressie komen er nu allerlei rare artefacten in. :)

Zo te zien doet ATM (want dat zal je wel geinstalleerd hebben) op de ene machine wel antialiasing, en op de andere niet. Probeer eens wat aan die instelling te veranderen, en kijk of het daar beter van wordt.

My other computer is your windows box.

• freddifish
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-01 11:57

freddifish

schnappi !

heb je cleartype aanstaan op die ene pc soms ?

'people say I'm a drinker, but I'm sober half the time' - Mick Jagger | mail: freddifish_AT_gmx.net

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 14:33 schreef Dim het volgende:
Graag dit soort screenshots niet als JPEG maar als PNG posten... Door de JPEG compressie komen er nu allerlei rare artefacten in. :)

Zo te zien doet ATM (want dat zal je wel geinstalleerd hebben) op de ene machine wel antialiasing, en op de andere niet. Probeer eens wat aan die instelling te veranderen, en kijk of het daar beter van wordt.
het probleem is dus dat ik niet kan vinden waar ik dat soort dingen verander...vroeger had je met de oudere versie onder windows atmctrl.exe waarin al dat soort dingen staan...met de nieuwe deluxe versie 4 geloof ik kan ik die instellingen niet zo snel vinden...weet jij wel waar ? tell me...please...;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 14:55 schreef freddifish het volgende:
heb je cleartype aanstaan op die ene pc soms ?
cleartype?
wat is het? en waar stel ik het in?

alvast bedankt...

Verwijderd

Topicstarter
pffff...ben eruit...het was eingelijk vrij simpel...

ik werd aan het denken gezet toen men begon over crystal clear of iets dergelijks...

je kan een soort font-smoothing onder windows AAN (2 opties) een UIT zetten...

heb hem uitgezet...en het probleem was opgelost...zit onder:

display>vormgeving>effecten

Allemaal bedankt....ben eruit..:7
*D
Pagina: 1