Welke Athlon XP kan mijn A7V133 maximaal hebben?

Pagina: 1
Acties:

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
Ik wil t.z.t. een Athlon XP kopen, maar het is mij niet duidelijk welke Athlon XP hij maximaal kan hebben. Het bios geeft aan dat de maximale multiplier 12.5x is. Dan heeft hij nog een multiplier 4.0x/13.0x en 5.0x/14.0x.

Kan mijn A7V133 dus zonder problemen draaien op 14x133 of maximaal op 12.5x133?

En wordt de multiplier in de toekomst nog verder opgekrikt, zodat je in de toekomst een nog snellere CPU kan hebben?

En wie weet hoe het zit met revisie 1.04? Heb ik revisie 1.04 of hoger nodig om een Athlon XP te draaien of heb ik alleen revisie 1.04 of hoger nodig om handmatig aan de FSB en multiplier te kloten?

edit:

Ik heb inmiddels uitgevonden hoe het zit met de revisies....nu nog te weten komen welke revisie ik heb :).....wie helpt???

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:13
Op dinsdag 16 juli 2002 13:37 schreef van.der.schulting het volgende:
Kan mijn A7V133 dus zonder problemen draaien op 14x133 of maximaal op 12.5x133?
Voor zover ik weet is dat gewoon een remapping van de multiplier.. die 14x133 moet gewoon kunnen, en als AMD de mp's nog hoger gaat zetten met die remapping (dus 7x als 15x gebruiken ofzo), dan kan dat ook gewoon..

Maar of je A7V133 dat uiteindelijk gaat trekken weet ik niet.. Met XP support zit je nog met meer dingen dan alleen multiplier/FSB gebeuren..
Stroomvoorziening bijv.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Check hiero. Op jouw rev 1.04 kun je alle Palomino XP's kwijt (géén Thoroughbreds), waar je wél om moet denken is dat je de multiplier via de jumper in moet stellen, via het BIOS werkt het niet!

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• van.der.schulting
Op dinsdag 16 juli 2002 15:53 schreef Abbadon het volgende:
Op jouw rev 1.04
Dat is ook een probleem: ik weet niet welke revisie ik heb. Iemand zei mij dat het op het mobo zou staan. Ik heb niets kunnen vinden op het mobo, waar moet ik het zoeken?
Ik heb ook de ASUS FAQ inmiddels bekeken, maar die zegt er ook niets over.
Wie kan mij helpen uit te vinden welke revisie ik heb?

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-08 09:00
als het goed is staat het revisie nummer op je moederbord in de buurt bij het type nummer van je moederbord

Ik zelf heb een Asus A7A266 en hieronder staan in kleine letter rev. 1.03 geschreven.

Dus ik zou zeggen ruk die kast open en kijk eens in de buurt bij het type nummer

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:19
Op dinsdag 16 juli 2002 20:15 schreef van.der.schulting het volgende:

[..]

Dat is ook een probleem: ik weet niet welke revisie ik heb. Iemand zei mij dat het op het mobo zou staan. Ik heb niets kunnen vinden op het mobo, waar moet ik het zoeken?
Ik heb ook de ASUS FAQ inmiddels bekeken, maar die zegt er ook niets over.
Wie kan mij helpen uit te vinden welke revisie ik heb?
Oh, te vlot gelezen, dacht dat je rev 1.04 had. Maar idd, het staat gewoon op het mobo, normaal altijd bij het type nummer zelf. Heb je al tussen PCI slot 4 en 5 gekeken? (de twee ondersten)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Ik heb zelf zo'n probleem. Ik heb ook een A7V133 moederbord, revision 1.05 en bios-versie 1009. Vorige week kocht ik een XP 2000+ processor en ik heb er constant problemen mee. Nu blijkt mijn revision nog geeneens te moeten opstarten met een XP-processor. Maar ik kan er moeiteloos 40 minuten mee werken voordat hij blauwe schermen geeft en reboot.

Verwijderd

volgens de 1015 revisie (te downen op asus.com) 2000

• Radiodurans
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Sysgod, ik heb zelf m'n (oude) A7V133-C/AthlonXP 1800+ combinatie stabiel gekregen door handmatig de multiplier op het moederbord dmv jumpers vast te stellen ipv in het BIOS. Probeer dat eens.
Oh ja, zorg voor een goede voeding dus merk en >300W

MYLR’23 | AVWC/AVEM/AVWS | Sony A6700 + Sigma 17-40mm F1.8 ART

• van.der.schulting
Verwijderd schreef op 01 december 2002 @ 18:47:
Ik heb zelf zo'n probleem. Ik heb ook een A7V133 moederbord, revision 1.05 en bios-versie 1009. Vorige week kocht ik een XP 2000+ processor en ik heb er constant problemen mee. Nu blijkt mijn revision nog geeneens te moeten opstarten met een XP-processor. Maar ik kan er moeiteloos 40 minuten mee werken voordat hij blauwe schermen geeft en reboot.
Vraag het anders eens op: http://forum.a7vtroubleshooting.com daar heb je een grotere kans op een echt goed antwoord dan hier op Tweakers.
Pagina: 1