Toon posts:

[?] Scrollbar probleem... [!opmaak]

Pagina: 1
Acties:
  • 30 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
kijk eens bij www.voetbal.nl en klik dan op ">> meer nieuws".

Dan kom je bij een pagina met een scrollbar aan de rechterkant. Met deze scrollbar beweeg je de content in het midden, maar het menu "actueel" blijft staan.

Hoe maak ik dit :?

Met DHTML of een layer :?
Wat ik gevonden heb, is dat je met Javascript wel een ander frame kan "scrollen", maar dat moet je dan met plaatjes doen. Hiervoor voor "scrollBy(x,y)" gebruikt. Met DHTML kan ik alleen de vormgeving aanpassen.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Alles wat je moet weten staat in de source van de page. Verder zijn google en Hotscripts hier ook nog een uitkomst bij. We gaan je niet helpen met hoe jij een scrollbar maakt, je kunt wel als je bij het (na)maken van dit ding tegen specifieke problemen aanloopt (en deze zijn niet met behulp van de search te vinden) hier een topic voor openen.

Verwijderd

rechtermuisklik -> view source -> goed zoeken joh :)

Het staat er wel in, als je er ECHT niet uitkomt, pluis het dan eerst stukje voor stukje (echt regeltje voor regeltje dus) uit, en mocht je dan nog een probleem vinden, vraag het dan nog eens :)

succes.

[edit]
ok, een reply venster open laten staan, dan iets anders gaan doen, en dan een reply tikken werkt dus niet. Dan is |Hunterpro| je voor... :{

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 13:36 schreef |HunterPro| het volgende:
Alles wat je moet weten staat in de source van de page. Verder zijn google en Hotscripts hier ook nog een uitkomst bij. We gaan je niet helpen met hoe jij een scrollbar maakt, je kunt wel als je bij het (na)maken van dit ding tegen specifieke problemen aanloopt (en deze zijn niet met behulp van de search te vinden) hier een topic voor openen.
Het staat niet in de source van de pagina, althans ik kom er niet uit.
Als ik het in de source gevonden had, dan had ik dit bericht niet gepost.

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:14

André

Analytics dude

Op dinsdag 16 juli 2002 13:41 schreef mvkooten het volgende:

Het staat niet in de source van de pagina, althans ik kom er niet uit.
Als ik het in de source gevonden had, dan had ik dit bericht niet gepost.
Als je in de source al geen script kunt vinden mag je eerst wel eens naar www.w3schools.com gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 13:41 schreef Type het volgende:
rechtermuisklik -> view source -> goed zoeken joh :)

Het staat er wel in, als je er ECHT niet uitkomt, pluis het dan eerst stukje voor stukje (echt regeltje voor regeltje dus) uit, en mocht je dan nog een probleem vinden, vraag het dan nog eens :)

succes.
nog een...

Als ik de source overneem, dan klopt de hele indeling niet meer. En dan heb ik het niet over plaatjes die die niet kan vinden.

Verwijderd

Ik gok dat het met CSS gebeurt, dat mag je zelf gaan bekijken in die source + eventuele stylesheets.

Dat stukje dat stil blijft staan zal wel in een aparte layer zijn gezet, die boven de scrollende layes is geplaatst. Maar dit kun je verder zelf wel bedenken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.