Ik heb een RioVolt SP-90 MP3 speler. Ik heb nu ongeveer een maand een nieuwe omdat m'n vorige was nat geregent, maar toch kreeg ik een nieuwe. Ik heb deze gelijk ook weer "gehacked" d.m.v. de firmware van een SP-100 eroverheen te flashen. Alles werkte perfect tot sinds kort: opeens duurt het 5 minuten voordat een (MP3)CD is ingeladen en als ie dan begint met spelen, wat niet altijd gebeurd, stop ie bij 't minst geringe schokje dat je aan de speler geeft. Nu, een week later, doet mijn speler helemaal niks meer. Ik heb er al 5 nieuwe firmware's opgezet (incl. de officiële), maar bij elke CD krijg ik nu No Disc of hij begint nog niet eens met laden (blijft hangen bij 't begin, 't "Rio" gedeelte dat op de display staat). De speler leest nog maar één CD en dat is een ReWritable waarmee ik de firmware steeds kon updaten. Maar van deze ReWritable leest ie alleen firmwares, want als ik er MP3s op brand dan blijft ie eindeloos piepjes maken en op "Loading..." staan.
Aangezien ik deze speler dus heb gehacked vervalt de garantie automatisch en ik heb ook al een keer gebruik gemaakt van de garantie service. Ook het terug zetten van de oficiële firmware heeft geen zin aangezien dit nu op de speler als versie 1.38 word aangegeven terwijl een nieuwe SP-90 eigenlijk dezelfde firmware draait maar dan 1.00 aangeeft.
Nu vroeg ik me af of er enige mogelijkheid is om de SP-90 zelf te repareren? Is de lens misschien vuil? Hoe kan ik die het beste schoon maken etc.? Alle tips zijn welkom...
Aangezien ik deze speler dus heb gehacked vervalt de garantie automatisch en ik heb ook al een keer gebruik gemaakt van de garantie service. Ook het terug zetten van de oficiële firmware heeft geen zin aangezien dit nu op de speler als versie 1.38 word aangegeven terwijl een nieuwe SP-90 eigenlijk dezelfde firmware draait maar dan 1.00 aangeeft.
Nu vroeg ik me af of er enige mogelijkheid is om de SP-90 zelf te repareren? Is de lens misschien vuil? Hoe kan ik die het beste schoon maken etc.? Alle tips zijn welkom...