Toon posts:

Refferer voor alle browsers..

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
k heb een php-scriptje gemaakt, maar deze mag alleen werken bij bepaalde referrers..

Hoe zorg ik dat zo veel mogelijk soortne/versies van browsers dit correct doen?? JavaScript & PHP ofzo?

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

:?

wees eens wat duidelijker...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Dit scriptje draait op mijn eigen webserver.
Het scriptje mag alleen werken als het aangeroepen wordt door bepaalde webpagina's.
Dit wil ik dus controleren.
De toegestane referrers zet ik dan in ee DB en dan moet de refferer vergeleken worden met die in de DB.

• drm

drm

f0pc0dert

En je wilt er zeker van zijn dat de referer bestaat?

Dan heb je pech, want als een browser geen referer meegeeft, kun je er niet achterkomen.

Tenzij je met sessions gaat werken

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 13:37 schreef drm het volgende:
En je wilt er zeker van zijn dat de referer bestaat?

Dan heb je pech, want als een browser geen referer meegeeft, kun je er niet achterkomen.

Tenzij je met sessions gaat werken
Meestal wordt die refferer wel degelijk meegegeven.
Het gaat mij om de meest gebruikte browsers.

Dit kan met JavaScript (hoe?) en met PHP.. Dat weet ik, Ik vraag me alleen af, is dit dezelfde waarde? Heeft een combinatie van deze twee zin?

Kortom, met welke manier (of combinaties van manieren) krijg ik bij de meeste browsers resultaat? En zijn er nog andere manieren buiten JS en PHP.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Tsja.. Probeer het uit, zou ik zeggen.. :?

In ieder geval is er op google genoeg referrerscripts te vinden:

http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=Javascript+referrers&lr=

http://www.google.nl/search?hl=nl&ie=UTF-8&oe=UTF-8&q=PHP+referrers&lr=

Succes!

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Hoe wil je in vredesnaam het soort browser opvragen met de referer dan? :?

Iets zegt me dat de user agent jouw vriend is ;)

日本!🎌

• drm

drm

f0pc0dert

Blackwater:
Meestal wel, soms niet :{

Dit kan met JavaScript (hoe?) en met PHP.. Dat weet ik, Ik vraag me alleen af, is dit dezelfde waarde? Heeft een combinatie van deze twee zin?
In JavaScript weet ik niet welke je moet hebben, maar in in PHP $_SERVER [ 'HTTP_REFERER' ];
Kortom, met welke manier (of combinaties van manieren) krijg ik bij de meeste browsers resultaat? En zijn er nog andere manieren buiten JS en PHP.
Dat maakt dus niet uit. De browser geeft wel een referer mee, of niet. Als je de referer gebruikt, in zowel JS als PHP, moet je maar zien of de browser die inderdaad meegeeft.

Uiteindelijk zal je met PHP het beste af zijn, want je hebt natuurlijk ook nog een gedeelte browsers wat uberhaupt geen JS ondersteunt ;)

~ Gottfried Leibniz

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Referer is gewoon een standaard manier waarop in de headers wordt meegegeven waar de gebruiker vandaan kwam. Het is niet een verplicht veld. Ik snap ook niet waarom een andere browser een andere manier zou gebruiken om de referer mee te geven.

Met javascript zou ik het sowieso niet gaan doen aangezien dat erg simpel te faken is (een gewone referer ook wel, maar dan zal de grbuiker zelf http-request moeten gaan samenstellen, en dan is de drempel al flink hoger)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 13:45 schreef Blackwater het volgende:

[..]

[..]
Zo zendt Opera dus *niet* standaard een referrer mee. Maar goed die telt niet mee als "meest gebruikte browsers". Overigens is in een CGI omgeving de referrer uit te lezen als een omgevingsvariabele. Zal met PHP ook wel kunnen denk ik.

edit:

hoppa, drm geeft het antwoord.
Pagina: 1