Toon posts:

Verbinding Casema valt telkens weg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik zit met het volgende probleem en ik vraag me af of meer mensen met een premium aansluiting dit hebben want ik kom er niet meer uit.

Ik heb nu ongeveer 1,5 maand een broadband premium aansluiting(in Delft). Nu heb ik het probleem dat mijn verbinding telkens 'wegvalt'. Soms na een minuut soms na een uur, verschillende momenten dus en soms heel vaak achter elkaar.

Ik heb de helpdesk een aantal keer gebeld en gemaild. Op hun advies alle firewall/virusscan software uitgeschakeld en gecheckt op spyware maar ik heb nog steeds hetzelde probleem(deze zaken zouden volgens hen de oorzaak kunnen zijn.). Ik heb een thuisnetwerkje van 2 pc's die verbinding maken met het internet via een Draytek Vigor 2200e router en ze draaien allebei winXP, beide pc's hebben het wegval verschijnsel op hetzelfde moment, het ligt m.i. dus niet aan de netwerkkaarten(het kan wel eens dat een netwerkkaart 'uitgaat' na een tijdje in het kader van energiebeheer, dit staat niet aan). Zag op het forum van Casema dat iemand ander ook eenzelfde probleem had en dat zou volgens de Helpdesk aan de firmware van het com21 modem liggen. Dit via de mail aan de helpdesk gevraagd en ze 'konden mij niet met zekerheid zeggen' dat dit hetzelfde probeem was. Ik wordt behoorlijk gefrustreerd van dit probleem en ik hoop dat iemand misschien een oplossing voor me heeft. (overigens had ik hetzelfde probleem ook zonder de router). Wat me overigens opvalt is dat de problemen op 'drukke rijden' erger zijn dan s'nachts maar of dat nou aan Casema ligt?

Verwijderd

Ik had ongeveer hetzelfde probleem. Alleen ik maak niet gebruik van een router.

Toen ik het uitlegde aan de helpdesk, werd er gewoon een reparateur langs gestuurd en die heeft het probleem gewoon verholpen. Lag iets aan de rf waarde ofzo, ik weet het niet meer precies, maar het lag aan apparatuur in de wijkcentrale.

Ondertussen heb ik dit probleem al 3x gehad en is het 3x verholpen, nu ben ik al 40dagen nonstop 24/7 online zonder problemen..

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:22

The Eagle

I wear my sunglasses at night

SNapt die draytek PPPoE verbindingen wel helemaal?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat snapt ie perfect, je krijgt bij de 2200E zelfs een speciaal quikstart boekje waarin speciaal uitgelegd wordt hoe je een verbinding voor Casema broadband instelt, is binnen 5 minuten gebeurd. Omdat ik het probleem ook al al voordat ik een router ging gebruiken denk ik dat het hier niet aan ligt.

Verwijderd

kan je je router pingen en kan je je andere pc pingen...

zo ja... ligt het 99% zeker aan casema!!!

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heb ikgisteravond nog geprobeerd, en de router en andere pc kan ik gewoon pingen. Ben bang dat ik maar weer eens een 'vriendelijk' telefoontje naar Casema moet gaan plegen als ik vanmiddag thuiskom :(

• sjaak
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 08:33

sjaak

un giorno credi

Als je een Casema kabelaansluiting hebt, ben je ook in het bezit van een scheidingskastje, vlakbij de contactdoos waar de kabel je huiskmaer oid binnenkomt. Deze versterkt het signaal en splitst het, als deze echter defect is krijg je bovengenoemde problemen. Wat je kan proberen is de kabelmodem rechtstreeks op de groene casemakabel aansluiten zonder tv of wat ook, hou je nu wel het signaal, kan je ze bellen dat de versterker/verdeler kaduk is. Binnen 2 dagen staan ze op de stoep met een nieuwe. Dingen kunnen lang mee gaan en dan in ene kapot gaan, ook na een maand of twee.
Pagina: 1