Famicom (de Nes in Europa ) + Super Nintendo + N64 + Gamecube + Gameboy Advance + Dreamcast + PC Run and hide because the storm will come.
Forget your fears...
...and want to know more...
Waar virussen wat mee doen zij de executables. Deze staan echter gewoon op de CD. Die zijn readonly en kan dus weinig aan veranderd worden. Andere plek is de Bios. Ik neem niet aan dat dat erg simpel te veranderen is. (en om dat te veranderen zal dat virus eerst op 1 of andere manier uitgevoerd moeten worden).
internet verbinding wordt eigenlijk ook alleen maar gebruikt voor het oversturen van data. Het gaat wel wat linker worden waneer er bijvoorbeeld ook ActiveX componenten uitgevoerd kunnen worden met de browsers.
[edit]Ze starten idd op van rom, maar het kan best zijn dat de makers er functionaliteit hebben ingebouwd waardoor je de bios kunt updaten.
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Maar: Op die dingen zit nog niet echt een internet aansluiting, e-mailen en al die zaken gaat er niet op, dus hoe versprijden de virussen zich? Via memoricards (als dat zou kunnen) gaat dat echt niet snel. Daarom denk ik dat het voorlopig nog wel even zal meevallen..
In de toekomst, als je een internetverbdinding erop kunt doen wat uitgebreid is met allemaal dingen (dus niet alleen online gamen) zal het vast wel jah.
/edit/
ik vraag me dan alleen af waarom er dan nog consoles zouden zijn, als je er op kan meelen enzovoort..
🌞🍃
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Xbox kan d8 ik een bios update krijgen, die krijg je dan via een nieuw spel ... ik kan het mis hebben trouwens.Op dinsdag 16 juli 2002 13:18 schreef Aetje het volgende:
Consoles hebben geen te infecteren besturingssysteem voor zover ik weet. Die booten van ROM. En ROMs zijn niet beschrijfbaar...
Als dat klopt kan ie zeker een virus krijgen ...
Nothing to see here
E-mailen moest wel kunnen met die consoles dacht ik en wat dacht je van patchen van spellen voor de Xbox, dat zou mischien ook nog wel een gebeuren.
Famicom (de Nes in Europa ) + Super Nintendo + N64 + Gamecube + Gameboy Advance + Dreamcast + PC Run and hide because the storm will come.
"The more you take the less you feel, The less you know the more you believe, The more you have the more it takes today"
Als je die dan bekeek op je pc, stond er 1 exe op die je pc besmette, maar of dat ook hier mee bedoeld word betwijfel ik
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Maar het besmette je ps2 niet ?Op dinsdag 16 juli 2002 13:28 schreef MeNTaL_TO het volgende:
Er heeft ooit wel een virus op een democd gestaan voor de ps2.
Als je die dan bekeek op je pc, stond er 1 exe op die je pc besmette, maar of dat ook hier mee bedoeld word betwijfel ik
Nope, het was echt een dos/windows exe.Op dinsdag 16 juli 2002 13:31 schreef BrEeZeR het volgende:
[..]
Maar het besmette je ps2 niet ?
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me