Toon posts:

Liteon 12102b + DMA -> Niet bootende windows

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik had een probleem met de LiteOn 12x10x40x Brander in mijn vaders PC. Als hij een CD brandde had hij vrijwel continu last avn bufferunderuns, waardoor het vrij lang duurde om een cdtje te branden (15 min. ofzo). Wat heel raar was aangezien de liteon 12x10x40x brander in mijn eigen vergelijkbare pc (over het geheel wel wat sneller) het prima deed.
Na wat zoeken bleek bij mijn vaders pc de DMA niet ingeschakeld te zijn voor zowel zijn HD als brander. |:(
Dus ik DMA inschakelen, pc rebooten. Maar bij de reboot blijft windows ergens halverwege het opstarten hangen. Na heel wat kloten kreeg ik de pc weer zover dat hij opstartten en had ik het probleem geisoleerd tot het wel of niet aanstaan van DMA bij de LiteOn. Ondertussen was ik er toevallig ook achter gekomen, dat de pc ook opstart als ik de bios vertel dat er geen secondairy master geinstalleerd is (de Liteon brander) en DMA wel inschakel in windows.

Dit is de stand van zaken nu. Alles werkt dus weer en cds branden gaat ook goed. Maar toch vindt ik het een beetje vreemd zoals dit nu zit. Het lijkt me niet zoals het hoort.
Heeft iemand enig idee hoe dit nou precies zit?

Specs:

Primairy Master: Maxtor 4.6GB UDMA/33 HD
Primairy Slave: Iomega ZIP 100
Secondairy Master: LiteOn LTR-12102b
Secondairy Slave: Toshiba 16x CDROM
Moederbord: MSI MS-6309 LE2
Windows ME

Verwijderd

Topicstarter
Niemand enig idee?