Aspirant Got Pappa Lid | De toekomst is niet meer wat het geweest is...
Google doet wonderen...
Onder andere dit:
http://www.asp101.com/samples/array.asp
Daarnaast een hintje:
1
2
3
4
5
6
| Dim arrFilename()
Redim arrFileName(5) 'Verander de arraygrootte naar 5 units
Dim I
For I = 0 to 5
arrFileName(I) = "Hoi, hier staat " & I
Next |
Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo
maar daar had ik dus verder niets aan omdat dat geen dynamische array's zijn....
Maak er eens van:code:
1 2 3 4 5 6 7 8i = 0 Dim objFile Dim strImage() For Each objFile in objFolder.Files strImage() = objFile.Name i = i+1 Next
1
2
3
4
5
6
7
8
| i = 0
Dim objFile
Dim strImage()
For Each objFile in objFolder.Files
Redim Preserve strImage(i)
strImage(i) = objFile.Name
i = i+1
Next |
Dit moet werken...
For Each loop in een array proppen... aangezien dat nooit dezelfde aantallen zijn kan ik dus niet redimmen naar een vast getal...
Problem Exists Between Chair And Keyboard
Op dinsdag 16 juli 2002 12:53 schreef 4of9 het volgende:
ik wil dus alle resultaten uit mijn
For Each loop in een array proppen... aangezien dat nooit dezelfde aantallen zijn kan ik dus niet redimmen naar een vast getal...
Daar heb je juist ReDim voor i.c.m. preserve
Voor iedere nieuwe file pak je de huidige array en zet er eentje bij.
Je kan hem niet Dimmen.
Of het een efficiente methode is weet ik niet; het kan ook best zijn dat je eerst alle files moet tellen, dit aantal door middel van een Redim als arraygrootte moet nemen en vervolgens met een loop dat na te gaan. Lijkt me efficienter dan steeds de array te gaan redimmen met een preserve
krijg de volgende error...
Microsoft VBScript runtime error '800a0009'
Subscript out of range
/zoka/image.asp, line 36
Met redim preserve maak je je array zo groot als i. Wanneer je dus de for in gaat maak je er de eerste keer een array met 1 item van, vervolgens zet je daar je naam en verhoog je i naar 1. Nu wordt er een redim gedaan en wordt je array 2 item, enz....Op dinsdag 16 juli 2002 12:53 schreef 4of9 het volgende:
ik wil dus alle resultaten uit mijn
ff kijken of ik hem nu uit kan lezen
Daar waren we al achter gekomen dat er iets niet klopt..Op dinsdag 16 juli 2002 12:58 schreef 4of9 het volgende:
ow dat was een stukje code die niet helemaal klopte...
ff kijken of ik hem nu uit kan lezen
Verwijderd
Overigens 4of9, een beetje debuggen moet je leren, en dat leer je alleen door oefenen. Als je alleen code van iemand anders C & P en er zit een fout in, moet je het niet direct opgeven en deerst zelf proberen de fout op te lossen.
Enjoy
Thx for alle help maar ik was dus echt al een uur aan het "debuggen" jammer dat het alleen maar slechter er van werdOp dinsdag 16 juli 2002 13:02 schreef MrX het volgende:
De Files collection bevat een .Count property, zodat je voor de loop het aantal files kunt uitlezen, 1 keer een ReDim doet, en daarna alles netjes in de loop uitleest en in de array stopt. Dat is veel efficienter, want ReDims, zeker in combinatie met Preserve, zijn geen zuinige operaties.
Overigens 4of9, een beetje debuggen moet je leren, en dat leer je alleen door oefenen. Als je alleen code van iemand anders C & P en er zit een fout in, moet je het niet direct opgeven en deerst zelf proberen de fout op te lossen.
Enjoy
ik ga weer verder prutsen
Verwijderd
Uhm ... tussen het bericht met code van NTGiant en jouw melding dat het een error geeft zit slechts 4 minuten.Op dinsdag 16 juli 2002 13:04 schreef 4of9 het volgende:
[..]
Thx for alle help maar ik was dus echt al een uur aan het "debuggen" jammer dat het alleen maar slechter er van werd
ik ga weer verder prutsen