Toon posts:

Audiotrack MAYA 44: waar te koop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand waar ik deze soundcard kan kopen? Het lijkt me wel wat voor m'n muziekhobby.

Lees deze review hier maar eens!

Weet iemand nog meer reviews te vinden? Of heeft iemand ervaring met deze kaart?

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:19

Xtremelead

powered by E-MU

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Verwijderd

Topicstarter
Yes! En nog in de aanbieding ook (159 euro).

Maar eh... die standaard Maya (zonder 44): is dat exact hetzelfde maar dan zonder 4 ingangen en zo? Want die heb ik op zich niet nodig. het gaat me alleen maar om de lage latency met Sonar GSIF met Gigastudio en de makkelijke doorkoppelingsmogelijkheid.

Die standaard Maya kost maar 79 euro...

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07-08 13:00
ff wat anders:

Is bv. de Maya nou echt beter als bv. een Audigy?
Ik bedoel met een Audigy haal ik met de Asio driver een latency van onder de 5ms met Reason, niet verkeerd d8 ik zo.

De Maya zal het denk ik niet veel beter doen, of zijn de AD/DA converters veel beter? Dus betere geluids kwalteit... voor de prijs hoef je het niet te doen.

• Xtremelead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:19

Xtremelead

powered by E-MU

Dat vraag ik me ook af, en bovendien:

Die Maya, heeft die onboard DSP, zodat mijn Cubase plugins lekker soepel lopen? Of dit juist weer niet? (ik snap het ASIO verhaal enz nog niet helemaal).

Jij bent degene die me opfokt!
JA JIJ!!!

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 11:53 schreef Redje het volgende:
ff wat anders:

Is bv. de Maya nou echt beter als bv. een Audigy?
Ik bedoel met een Audigy haal ik met de Asio driver een latency van onder de 5ms met Reason, niet verkeerd d8 ik zo.

De Maya zal het denk ik niet veel beter doen, of zijn de AD/DA converters veel beter? Dus betere geluids kwalteit... voor de prijs hoef je het niet te doen.
Ik werk met Sonar en die ondersteunt ASIO niet.

En Creative ondersteunt Win98SE niet met WDM drivers.

Om de kwaliteit alleen hoef je het niet te doen, denk ik.

Trouwens: Reason is van zichzelf al een heel goed low latency programma! Als ik in Reason iets live inspeel, is er haast geen latency met mijn SB Live 1024. Nou ja, wel wat natuurlijk, maar gewone niet supersnelle partijen zijn goed te spelen.
Als ik hetzelfde probeer in Sonar, is het echt absoluut onspeelbaar.

Ik zou dus ook Windows XP kunnen kopen met een Audigy kaart, maar dan ben ik beduidend duurder uit!

P.S. Waar het me dus uiteindelijk over gaat (ik zie dat ik dat nog niet duidelijk gezegd heb) is LOW LATENCY! Daar is het me om te doen. Ik kan nu geen partijen live inspelen gebruikmakend van softsynths (Dxi/Vst/Giga) en da's heeeeeel vervelend.

• Redje
Op dinsdag 16 juli 2002 12:13 schreef hellogoodbye het volgende:

[..]

Ik werk met Sonar en die ondersteunt ASIO niet.

En Creative ondersteunt Win98SE niet met WDM drivers.

Om de kwaliteit alleen hoef je het niet te doen, denk ik.

Trouwens: Reason is van zichzelf al een heel goed low latency programma! Als ik in Reason iets live inspeel, is er haast geen latency met mijn SB Live 1024. Nou ja, wel wat natuurlijk, maar gewone niet supersnelle partijen zijn goed te spelen.
Als ik hetzelfde probeer in Sonar, is het echt absoluut onspeelbaar.

Ik zou dus ook Windows XP kunnen kopen met een Audigy kaart, maar dan ben ik beduidend duurder uit!

P.S. Waar het me dus uiteindelijk over gaat (ik zie dat ik dat nog niet duidelijk gezegd heb) is LOW LATENCY! Daar is het me om te doen. Ik kan nu geen partijen live inspelen gebruikmakend van softsynths (Dxi/Vst/Giga) en da's heeeeeel vervelend.
Volgens mij ondersteund Sonar 2 wel Asio 2.0.

Wat voor latency haal je nu me je SB Live?
Ik haal met de Audigy zeker onder de 10ms in Cubase en WinXP, echter ben ik meer bezig met Reason, en daar kan ik zelf lager dan 5ms instellen(zelfs 2ms ging goed op 48Khz, echter niet uitgebreid getest).

Ik weet alleen niet of de Audigy latencies een beetje kloppen, want 5ms is erg laag voor een all-round kaartje, maar misschien komt dat door me proc(P4 @2Ghz).

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 10:28 schreef Redje het volgende:

[..]

Volgens mij ondersteund Sonar 2 wel Asio 2.0.

Wat voor latency haal je nu me je SB Live?
Ik haal met de Audigy zeker onder de 10ms in Cubase en WinXP, echter ben ik meer bezig met Reason, en daar kan ik zelf lager dan 5ms instellen(zelfs 2ms ging goed op 48Khz, echter niet uitgebreid getest).

Ik weet alleen niet of de Audigy latencies een beetje kloppen, want 5ms is erg laag voor een all-round kaartje, maar misschien komt dat door me proc(P4 @2Ghz).
Jij draait waarschijnlijk onder XP: daar zijn WDM drivers voor: die zorgen voor de lage latency, ook met een Audigy kaart.
Ik draai Win98SE en dat wordt door Creative niet echt ondersteunt... Soms haal ik 50, maar normaler is 90 of zo. Niet speelbaar dus.

• Redje
Gebruikt je de standaard Creative driver?

Volgens mij is er een gehackte driver die lagere latencies toestaat voor een Live.

Verwijderd

Ik denk dat je beter af bent met de maya, omdat ik zelf nu onzettende problemen heb met de midipoort van een sblive 5.1. Hiervoor had ik een 4.1 maar weer het zelfde probleem.
Dit probleem hielt in als ik met micrologic een stukje midi had ingespeeld en ik wou het over de mdidpoort gooien naar mijm synt hij simpel weg gewoon vastliep. Ik had het een keer voor elkaar gekregen om het over de midipoort te gooien, maar toen begon hij over mijn midi geluiden te klooien bijv. een gitaar inplaats van een piano. Super irri toen ben ik maar overgestapt op wave. En nu werkt helemaal niks meer, maar dit is weer een probleem van mijn computer.

Wat ik wel veel lees is dat er veel problemen met creative kaarten en chipsets zijn. Hoe dit zit met die maya kaarten, waar ik overigens zelf ook naar heb gekeken, weet ik niet.
Deze kaarten zijn in ieder geval goedkoper dan de terratec 24/96khz die 185,- is.
En kunnen evenveel qwa recording
Ik raad je anders aan om langs te gaan bij feedback en info te vragen, anders stuur je een email.

• Redje
Op donderdag 18 juli 2002 15:23 schreef Tha Jaguar het volgende:

Deze kaarten zijn in ieder geval goedkoper dan de terratec 24/96khz die 185,- is.

En kunnen evenveel qwa recording
De Maya44 is een 16bit/44Khz kaart, 24bit/96Khz kan ie dus niet :)

Verwijderd

O ik had vandaag gelezen dat die 24/96khz was
ben vast gaar vandaag
Gisteren een beetje los gefeest bier was gratis dus :r

Verwijderd

http://www.thomann.de
http://www.musicstorekoeln.de

goedkoper kan niet ! of kijk anders naar een midiman audiophile, delta44, hoontechdsp2000, echno mia

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik heb em bij Feedback gehaald. Echt een top kaart. Leuk om eens iemand tegen te komen die interresse heeft in een Maya 44. :)

Let er wel op: Ik heb enorme problemen gehad icm een Via Apollo chipset (een bekende bug); de XP drivers deden het niet goed, de 98 drivers wel, maar dat gaf regelmatig blauwe schermen.

Sinds ik een Intel chipset heb (845) gaat ie als een trein. Je hoort het allemaal zo veel mooier (vergeleken met mijn oudw SB 128 that is...).
Het is ook leuk om met BPMstudio te spelen op deze manier. Elk kanaal apart werkt wel mooi met een externe mixer.

Als je verder vragen hebt stel je ze maar, ik ben er intussen redelijk ervaren mee geworden. :)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op donderdag 18 juli 2002 15:33 schreef Redje het volgende:

[..]

De Maya44 is een 16bit/44Khz kaart, 24bit/96Khz kan ie dus niet :)
Nope, hij heeft een 20 bit D/A en een 18 bit A/D converter.

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 12:13 schreef hellogoodbye het volgende:
Waarom doe je dan zo verschrikkelijk moeilijk? Download de gehackte ASIO drivers voor Creative kaarten.

come.to/sblive

Scheelt je een nieuwe kaart en 15ms latency. :z

• Redje
Op donderdag 18 juli 2002 17:17 schreef MisterDon het volgende:

[..]

Nope, hij heeft een 20 bit D/A en een 18 bit A/D converter.
Klopt maar meer als 16bit/44Khz krijg je er niet uit volgens mij, tis een AC 97 codec wat erop zit.

Maar wat voor latencies haal je met de Maya?

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 18:09 schreef Redje het volgende:
Klopt maar meer als 16bit/44Khz krijg je er niet uit volgens mij, tis een AC 97 codec wat erop zit.
Maar wat voor latencies haal je met de Maya?
Moet jezelf ff zoeken, maar hier staat alles;

http://www.kvr-vst.com

• Redje
Op donderdag 18 juli 2002 18:20 schreef Post-It het volgende:

[..]

Moet jezelf ff zoeken, maar hier staat alles;

http://www.kvr-vst.com
Thx, maar ik kon hem al :)

Groot minpunt is dat die lijst niet echt update dat is, ik bedoel, ik zie nergens P4's.
Tis wel leuk om te weten dat jezelfs met en P2 een lage latency kan halen, mits je een dikke kaart hebt:

RME Hammerfall, Latency 1ms, Windows 98 SE, Cubase 24 P2/400/192

Verwijderd

als het met een p2 goed gaat moet het met een p4 helemaal goed gaan, dat maakt niet zoveel volgens mij`

• Redje
Op donderdag 18 juli 2002 18:34 schreef Post-It het volgende:
als het met een p2 goed gaat moet het met een p4 helemaal goed gaan, dat maakt niet zoveel volgens mij`
Dat is natuurlijk zo, maar een Hammerfall is voor mij toch de duur :)

Maar bv. de Audiophile 2496(vind ik een mooie kaart) die heeft een latency van 8ms, op een P4 zal het vast nog lager zitten maar hoeveel is een beetje gokken, met een Audigy haal ik 5ms.
Beetje lullig als je zo'n ding koopt en je haalt er 7ms mee... is die Audigy sneller... oke het geluid zal beter zijn maar toch, gaat om het idee :)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Voor mij gaat het dus primair om de geluidskwaliteit.

Snelheid kan me niet zo veel schelen; die vind ik met iets van 20 ms wel laag genoeg. Lager is leuk, maar geen pré.

Kwaliteit wèl aangezien er niet zo'n lullig pmpo setje aan hangt, maar een mooie Samson set en m'n Rotel amp. En dan wil ik gewoon het beste geluid wat ik kan krijgen. En dat heb ik hiermee behoorlijk bereikt. :9

Verwijderd

Op donderdag 18 juli 2002 19:34 schreef MisterDon het volgende:
Voor mij gaat het dus primair om de geluidskwaliteit.

Snelheid kan me niet zo veel schelen; die vind ik met iets van 20 ms wel laag genoeg. Lager is leuk, maar geen pré.

Kwaliteit wèl aangezien er niet zo'n lullig pmpo setje aan hangt, maar een mooie Samson set en m'n Rotel amp. En dan wil ik gewoon het beste geluid wat ik kan krijgen. En dat heb ik hiermee behoorlijk bereikt. :9
jammer dat die amps kleuren en het geluid mooier weergeven dan dat het in werkelijkheid is.. als je echt met muziek bezig bent moet je een cleane amp kopen, zoals samson bv

en denk je dat je het verschil van 10ms latency kan horen? denk het niet..

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

:? Ik zeg toch dat er Samson aan hangt? :?

Samson voor de monitors en Rotel als HiFi.

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 12:25 schreef MisterDon het volgende:
:? Ik zeg toch dat er Samson aan hangt? :?

Samson voor de monitors en Rotel als HiFi.
nee dat zeg je dus niet.. beter formuleren de volgende keer..
Pagina: 1