Toon posts:

Oc'en van een P3-600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een P3-600EB/133/Slot1 met 133 Mhz 7ns SDRAM. Mijn Mobo kan traploos van 133 - 160 Mhz FSB ingesteld worden... Helaas staat de multiplier van mijn processor vast op 4,5x dus draai ik nu 140x4,5=630...

Tevens is het mogelijk om mijn geheugen FSB-33 te laten draaien...

Op dit moment kan ik dus alleen met de bussnelheid opvoeren. Ik weet dat je de multiplier kunt overriden of zoiets, maar hoe gaat dit. Ik weet dat je een pin kunt afplakken met tape, maar welke, en misschien zijn er ook bios update's of dergelijke daarvoor...(ik heb 'n Chaintec 6ATA4 Mobo met VIA694x/686a chipset)

Oh ja, en tot hoe ver is het verstandig om geheugen op te klokken...(Het gaat om 133 Mhz/7ns SDRAM/latency timing 3)

Btw. Hogere AGP/PCI-bus levert geen problemen op en goede koeling heb ik ook...(30 graden constant bij zware spellen)

• Dark
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 11:53

Dark

who tweaked the light?

Jammer dat het een 600 EB is dat beperkt de mogelijkheden... nu kan je max 4,5 x 160 =720 halen, als je geheugen dat al trekt. Je had beter voor de 600E kunnen gaan, dan was het bereik veel groter geweest. Dan had je een multiplier van 6x gehad, 800mhz is een "sure bet" met zo'n cpu, da's op 6x133, geen speciaal geheugen nodig of niks, 6x160 zal je wel niet halen, maar mischien lukt dat zelfs. 960 is nou ook weer niet zo gek...

edit:

de multiplier staat bij de p3 altijd vast en kan niet worden omzeild. vandaar dat de 600-700 e zo populair is bij oc'ers

offtopic:
originele nic en onderschrift heb je! helemaal zelf bedacht?

Verwijderd

Topicstarter
Nou, het schijnt te kunnen dat de multiplier toch ge-override wordt op een P3EB...

Trouwens wat is verstandiger, een bus van 140 (143 zou ook noch moeten werken) of een bus van 160 met geheugen op 160-33=127...??

offtopic:
wat een toeval!! Jij hebt niet toevallig iets van mij gejat??? >:)

Nu ben ik niet meer de enigste... ;(

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Hoe hoger de bus hoe sneller het geheugen werkt, dus als beter voor jou sneller is dan is 140mhz beter.

Als je goed geheugen hebt moet dat ook wel gaan,
Kan je die EB niet dumpen/ruilen voor een E? dat schiet tenminste meer op...

Verwijderd

Als je de 160 FSB voor de cpu al haalt zou ik voor deze setting gaan.
Anders gewoon zo hoog mogelijk dus: 143FSB en geheugen ook op 143fsb (moet kunnen met een beetje kwaliteit ram)
Bijkomend probleem echter is de snelheid van de PCI bus. Werkt je brander niet meer naar behoren bijvoorbeeld. (heb ik last van)
Meestal is een ramsnelheid van 127 (160-33) geen enkel probleem voor je PCI bus. (PCI divider 1/4) Je onderclockt dan wel de boel, maar dat is nauwelijks merkbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Op een FSB van 140 wordt mijn geheugen niet eens warm!!!

De video-plank - TNT2 Ultra natuurlijk overgeklokt - kan een AGP bus van max 79 hebben...

Op dit moment heb ik geen problemen met PCI-devices...

In ieder geval bedankt voor je moeite Dark

[off-topic]Btw. Ik haal hogere framerate's dan personen met een P3-700 met Geforce 1 :) haha [/offtopic]

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Lekkere bijdehand ben jij darkstar_s, eerst hier doen alsof je de wijsheid in pacht hebt, en beweren dat je weet dat de "multiplier toch ge-override wordt op een P3EB", en het vervolgens <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/55092">elders</a> gaan vragen, om daar tot de conclusie te komen dat het toch niet kan. Denk eerst eens over je punt, voordat je wijs gaat doen over iets wat je nieteens zeker weet.

En dan nog ff over wie er nou van wie jat. Als ik je profiel bekijk, heb je op 4 oktober ingeschreven, en hang je hier nu precies 10 dagen rond. Dat is best kort heh? Ga nou dus niet beweren dat je dat onderscrift zelf bedacht hebt, en zeker niet dat ik iets van jou gejat zou hebben. Daar heb ik het niet zo op, ik laat me niet zomaar voor dief uitmaken, en als je denkt lollig te wezen dan heb je het verkeerd. Daarom vraag ik je dat terug te nemen, en geef ik je de nu kans dat te doen.

Verwijderd

Ik heb inderdaad een Update van de 6ATA4 gebruikt en dan werkt de Multiplyer wel in het softmenu II en hij staat nu op 733 te blazen en het einde is nog niet in zicht dus blijven proberen en je geheugenmodule moet een hoop kunnen hebben, heb er een aantal getest en ik kreeg ze allemaal op de 165 Mhz. zonder enig probleem maar ga je erboven zitten willen ze weleens problemen gaan geven!

Succes!

• Dark

Dark

who tweaked the light?

Als de multiplier-unlock werkt waarom verhoog je die dan niet naar 5x of 6x? Je schrijft zelf al dat je de FSB op 160+ hebt draaien, waarom zou je dat doen als je de multiplier zo kan veranderen? Dan hoeft de FSB niet zo hoog, en je hebt kans dat je nog veel verder komt dan 4,5 x 163(733)

Nee, ik blijf er bij de multiplier van een p3 is GELOCKED, op slot, staat vast in de cpu, en kan dus niet worden omzeild!!!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik deel die mening met je Dark, tenzij dat ie een engineering sample heeft, die zijn wel unlocked.

Die-hard Brexiteer

Verwijderd

Jullie hebben gelijk, er is nog steeds geen "normale" manier om een Intel PII/PIII/Celly te unlocken. Echt niet.

• Rozz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 30-08 10:41

Rozz

I'm an Apogian!!

Waar zijn die "Good old days" waar je met de eerste versies van een p2 233 je multiplier kon omhoog gooien:)....
alleen had je niet zoveel mogelijkheden qua moerderborden cq geheugen cq koelers:(

Me denkt met weemoed terug aan m`n P2233 op een Abit LX met 64Mb PC66;)
Pagina: 1