Eyz all,
Ik heb nou al bijna 2 jaar een probleem dat zich steeds herhaalt, ookal heb ik een ander moederbord, namelijk:
Als ik mn pc aan doe, dan gaat het hd-lampje branden en het fannetje draaien. Meer doet ie niet, ook geen beeld.
Ik had eerst een MSI K7T Pro, deze heb ik na 13 maanden vervangen omdat het probleem zich voor deed. Hij werd vervangen door een Asus
A7V266-E. Na 4 maanden begon ook deze dezelfde problemen te vertonen.
Ben daarom langs gegaan bij Alternate en het probleem uitgelegd.
Na 4 dagen kon ik mn moederbord weer ophalen en hun conclusie was dat het BIOS jumpertje er niet op hoort, want MET jumper deed ie niets.
Maar dit is tegenstrijdig met de handleiding, want hierin staat op blz 24:
---
To clear the RTC RAM:
1. Turn off the computer and unplug the power cord
2. Remove the battery
3. Short the jumper by removing and replacing the jumper cap
4. Re-install the battery
5. Plug the power cord and turn on the computer
---
Hieruit maak ik op dat hij er WEL op moet.
Maarja zonder jumper had ik wel beeld enzo, maar bij iedere boot moest ik de tijd en datum instellen.
Dit ging een week goed totdat ie weer het oude probleem vertoonde, namelijk dat het hd-lampje brand en het fannetje draait.
Ik weer terug naar die zaak...en heb `m laten testen met hun voeding, cpu, geheugen, videokaart etc. Maar met hetzelfde resultaat:
MET jumper deed ie nix
ZONDER jumper alleen hd-lampie rood en fan draait en geen beeld.
Uiteindelijk heb ik een nieuwe moederbord gehad (een Asus A7V266-EX).
Eenmaal thuis gekomen en alles aangesloten bleek dat hij het weer niet deed.
MET jumper durf ik niet, want ben bang dat ik `m straks kapot maak.
Nu zijn mijn vragen:
1. Moet het (2 pins) BIOS jumpertje er nou WEL of NIET op bij een Asus A7V266-EX?
-> Als ik `m erop doe, kan het dan kwaad?
2. Wie heeft enig idee wat de oorzaak van het probleem kan zijn.
Maarja het lijkt wel of het niet uitmaakt wat voor moederbord ik heb, welke voedig, cpu, geheugen, etc het probleem blijft zich voor doen...
Ik heb nou al bijna 2 jaar een probleem dat zich steeds herhaalt, ookal heb ik een ander moederbord, namelijk:
Als ik mn pc aan doe, dan gaat het hd-lampje branden en het fannetje draaien. Meer doet ie niet, ook geen beeld.
Ik had eerst een MSI K7T Pro, deze heb ik na 13 maanden vervangen omdat het probleem zich voor deed. Hij werd vervangen door een Asus
A7V266-E. Na 4 maanden begon ook deze dezelfde problemen te vertonen.
Ben daarom langs gegaan bij Alternate en het probleem uitgelegd.
Na 4 dagen kon ik mn moederbord weer ophalen en hun conclusie was dat het BIOS jumpertje er niet op hoort, want MET jumper deed ie niets.
Maar dit is tegenstrijdig met de handleiding, want hierin staat op blz 24:
---
To clear the RTC RAM:
1. Turn off the computer and unplug the power cord
2. Remove the battery
3. Short the jumper by removing and replacing the jumper cap
4. Re-install the battery
5. Plug the power cord and turn on the computer
---
Hieruit maak ik op dat hij er WEL op moet.
Maarja zonder jumper had ik wel beeld enzo, maar bij iedere boot moest ik de tijd en datum instellen.
Dit ging een week goed totdat ie weer het oude probleem vertoonde, namelijk dat het hd-lampje brand en het fannetje draait.
Ik weer terug naar die zaak...en heb `m laten testen met hun voeding, cpu, geheugen, videokaart etc. Maar met hetzelfde resultaat:
MET jumper deed ie nix
Uiteindelijk heb ik een nieuwe moederbord gehad (een Asus A7V266-EX).
Eenmaal thuis gekomen en alles aangesloten bleek dat hij het weer niet deed.
MET jumper durf ik niet, want ben bang dat ik `m straks kapot maak.
Nu zijn mijn vragen:
1. Moet het (2 pins) BIOS jumpertje er nou WEL of NIET op bij een Asus A7V266-EX?
-> Als ik `m erop doe, kan het dan kwaad?
2. Wie heeft enig idee wat de oorzaak van het probleem kan zijn.
Maarja het lijkt wel of het niet uitmaakt wat voor moederbord ik heb, welke voedig, cpu, geheugen, etc het probleem blijft zich voor doen...