[Promise Ultra33] Kan niet booten :'(

Pagina: 1
Acties:

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
Heb hier een Promise Ultra33 (2 x IDE) kaartje op een Intel Seattle SE440BX-2 moederbord. Probleem: of er nu een harddisk of een cd-rom of niets aan die Promise hangt, tijdens het booten krijg ik eerst de Intel BIOS te zien, daarna de Promise BIOS, maar daarna zit mijn PC vast (de ene keer met de Promise BIOS info nog op het scherm, de andere keer springt ie weer terug naar het scherm van de Intel BIOS).

Ik heb gemaild met Promise hierover maar zij kenden dit probleem niet. Ik vind het erg vreemd omdat de Intel BX borden de meest compatible en stabiele borden zijn die ik de laatste jaren heb gezien.

Geprobeerd:
- Kaart in andere PCI sloten
- BX IDE controller uitschakelen in Intel BIOS
- Bootsequence veranderd in Intel BIOS
- Diverse IDE apparaten op de Promise kaart geprobeerd

De Promise kaart is niet te flashen met een nieuwe BIOS versie, heeft iemand nog een ander idee hoe ik dit op kan lossen?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• yogy
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 02-04 18:18
Heb je wel de drivers geinstaleert voor het kaarjte in Windows?

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
is het maandagochtend ofzo? Het gaat hier over het booten van de BIOS-en, voordat het OS van de harde schijf geboot wordt ... :'(

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Luxx
  • Laatst online: 20-05-2025

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Heb je in je bios gewoon aangegeven dat er vanaf SCSI geboot moet worden? Als je wilt booten vanaf zo'n extra IDE kaartje (waar overigens geen cdrom aan kan, geloof ik) moet je je BIOS zeggen dat ie vanaf SCSI moet booten. anders blijft je MB-bios proberen om vanaf de onboard IDE/FDD controller te booten.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Op dinsdag 16 juli 2002 10:48 schreef Luxx het volgende:
Heb je in je bios gewoon aangegeven dat er vanaf SCSI geboot moet worden?
Klopt, maar dan moet het ding toch eerst door de bios-sequence heen komen, en als ik het probleem zo lees, gebeurt dat niet eens..
(waar overigens geen cdrom aan kan, geloof ik)
Dat is afhankelijk van het kaartje.. Mijn promise Ultra 100 controllertje kan prima overweg met cdrom-spelers ;)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
de promise ultra33 schijnt ook perfect met cd-roms te kunnen werken, maar goed, met een harddisk of niets eraan doet ie het ook niet...

de bootsequence in de mobo BIOS staat als volgt:
1) Bootable Add-in card (IDE, SCSI)
2) Primary harddisk

waarbij die laatste dus de harddisk op de mobo BX IDE controller is ...

Het lijkt op een soort conflict tussen de Promise BIOS en de Intel/Phoenix BIOS, maar goed, de Promise is niet te flashen...

Meer opties?

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 11:00 schreef limoentje het volgende:
de promise ultra33 schijnt ook perfect met cd-roms te kunnen werken, maar goed, met een harddisk of niets eraan doet ie het ook niet...

2) Primary harddisk

Het lijkt op een soort conflict tussen de Promise BIOS en de Intel/Phoenix BIOS, maar goed, de Promise is niet te flashen...

Meer opties?
Hoezo is die Ultra 33 niet te flashen?
Ik kan me herinneren dat die ook omgebouwd kon worden naar een FastTrak... Dus moet die Bios ook flashable zijn :+

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
okee, dat zal ik dan ff re-checken ...

btw het mobo heeft al de nieuwste bios dus daar valt niets meer aan te flashen :)

Verwijderd

Hmmmz... t moederbord interesseert me niet zo... Ik heb ook jaren een Ultra-33 op een BX mainbord (Chaintech 6-BTM) gedraaid... dr zit nu een TX2 100 in... die Ultra33 zit nu op een ASUS P5A, maar werkt ook nog perfect!

Ik denk dat je wel de volgorde van booten moet veranderen in: SCSI, IDE

Die Promise Ultra 33 wordt namelijk alleen als bootable gezien als je m als SCSI-kaart behandeld! :+

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
zo staat het ook in de BIOS (zie een paar posts eerder)

en btw, voor een cdromspeler hoeft ie niet eens bootable te staan natuurlijk!

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
promise ultra33 is niet te flashen, kan er ook nergens een nieuwere bios voor vinden ... zeker weten dat het de ultra33 was die omgeflashed kon worden naar een fasttrak33, was dat niet een ultra66/100 ??

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 11:00 schreef limoentje het volgende:
2) Primary harddisk

De boot-sequence zou moeten zijn: SCSI, IDE ipv andersom
Anders kun je niet van die Promisekaart booten! (en HD op die Promise aansluiten :)

Geldt dus ook als je een CD-ROMdrive aan die Promise lust.

:+

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 15:02 schreef limoentje het volgende:
promise ultra33 is niet te flashen, kan er ook nergens een nieuwere bios voor vinden ... zeker weten dat het de ultra33 was die omgeflashed kon worden naar een fasttrak33, was dat niet een ultra66/100 ??
Dat je geen nieuwere BIOS kan vinden wil niet zeggen dat die niet flashable is hoor! Ergens wel logisch dat dr geen nieuwere BIOS te vinden is. Inmiddels zijn dr al minstens 4 nieuwe generaties promise kaarten bijgekomen!

Je vindt tegenwoordig toch ook geen BIOS-upgrades meer voor 0 tot 486-computers?!

En ja... ik weet zeker dat de 33 ook om te bouwen was! Heb namelijk nog ooit in een inmiddels grijs verleden op t punt gestaan om die 33 om te bouwen :+

Alleen vraag me niet waar dat nu te vinden is... :+

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
de bootsequence staat echt wel goed hoor ...

1) bootable add-in card
2) primary harddisk

die kaart kan dus een scsi of ide of raid kaart of iets dergelijks zijn, die harddisk is de mobo ide controller.

voor vrijwel alle apparaten die flashable zijn, zijn nog wel bios-en te vinden op het net hoor. dat je die voor een 486 niet kunt vinden is vrij logisch, de meeste bios-en waren toen nog niet flashable :)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Op woensdag 17 juli 2002 08:24 schreef limoentje het volgende:
voor vrijwel alle apparaten die flashable zijn, zijn nog wel bios-en te vinden op het net hoor. dat je die voor een 486 niet kunt vinden is vrij logisch, de meeste bios-en waren toen nog niet flashable :)
Ik weet niet waar jij gezocht hebt, maar over de Promise Ultra33 is niet zo gek veel meer te vinden!

Misschien ff neuzen in de bijgeleverde handleiding?
Ik kan me niet herinneren dat de PromiseUltra33 geschikt was voor CD-ROM drives! :+
Pagina: 1