Heb hier een Promise Ultra33 (2 x IDE) kaartje op een Intel Seattle SE440BX-2 moederbord. Probleem: of er nu een harddisk of een cd-rom of niets aan die Promise hangt, tijdens het booten krijg ik eerst de Intel BIOS te zien, daarna de Promise BIOS, maar daarna zit mijn PC vast (de ene keer met de Promise BIOS info nog op het scherm, de andere keer springt ie weer terug naar het scherm van de Intel BIOS).
Ik heb gemaild met Promise hierover maar zij kenden dit probleem niet. Ik vind het erg vreemd omdat de Intel BX borden de meest compatible en stabiele borden zijn die ik de laatste jaren heb gezien.
Geprobeerd:
- Kaart in andere PCI sloten
- BX IDE controller uitschakelen in Intel BIOS
- Bootsequence veranderd in Intel BIOS
- Diverse IDE apparaten op de Promise kaart geprobeerd
De Promise kaart is niet te flashen met een nieuwe BIOS versie, heeft iemand nog een ander idee hoe ik dit op kan lossen?
Ik heb gemaild met Promise hierover maar zij kenden dit probleem niet. Ik vind het erg vreemd omdat de Intel BX borden de meest compatible en stabiele borden zijn die ik de laatste jaren heb gezien.
Geprobeerd:
- Kaart in andere PCI sloten
- BX IDE controller uitschakelen in Intel BIOS
- Bootsequence veranderd in Intel BIOS
- Diverse IDE apparaten op de Promise kaart geprobeerd
De Promise kaart is niet te flashen met een nieuwe BIOS versie, heeft iemand nog een ander idee hoe ik dit op kan lossen?
AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!