[C++/Win32] Terminal weergeven in dialogbased prog

Pagina: 1
Acties:

• Boy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-09 14:32

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Heej,

'kheb een dialog based progje gemaakt. Nu heb ik een apparaat waarvan ik via een seriele kabel data toegestuurd krijg. De data die hiervan ontvangen wordt kan via een terminal window (Tera Term) gewoon gezien worden.

'kheb gezien dat de info die je krijgt via die seriele verbinding een vast formaat heeft:

[<vert. offset>;<hor. offset>H<hier de data>

en deze wordt beeindigd met een '27' (escape?) karakter.

Nu wil ik deze info in het dialog based progje te zien krijgen. Deze informatie zou ik makkelijk kunnen weergeven in een console window, maar krijg je zoiets in een dialog based app. geduwd?? :?

Iemand tips?

Naar de bioscoop? => gebruik de app op Byoscoop.nl

Verwijderd

Bijna goed hij begint met 'n escape.. esc [ row;colH klinkt me al typish vt100 in de oren... dus pak die specs er es bij en implementeer die in je dialog app?

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ja, klopt..het is vt100...

Ik denk dat ik m'n vraag niet duidelijk gesteld heb, sorry..

wat ik wil is dus eigenlijk iets wat ik makkelijk (liefst dus als een component) in m'n programma kan duwen en daar makkelijk offset in kan zetten en zo text kan plaatsen.

Als je dat bijvoorbeeld met een 'editbox' wilt doen, moet je spaties en enter laten zetten. Dat vind ik een mindere oplossing en omslachtig.

Verwijderd

Ehh gewoon met DrawText(Ex) ?

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Hmm, drawtext...es kijken hoe die werkt. Ik ben nu de parameters aan het bekijken wat je moet meegeven...heb je iets van een klein voorbeeldje van welke parameters ik moet meegeven?

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:26

The End

!Beginning

Op dinsdag 16 juli 2002 10:50 schreef Boy het volgende:
Hmm, drawtext...es kijken hoe die werkt. Ik ben nu de parameters aan het bekijken wat je moet meegeven...heb je iets van een klein voorbeeldje van welke parameters ik moet meegeven?
MSDN?!?
code:
1
2
3
4
5
6
7
int DrawText(
  HDC hDC,      // handle to DC
  LPCTSTR lpString, // text to draw
  int nCount,    // text length
  LPRECT lpRect,    // formatting dimensions
  UINT uFormat  // text-drawing options
);

Verwijderd

Example code staat er gewoon bij in msdn?

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
CDC::DrawText
virtual int DrawText( LPCTSTR lpszString, int nCount, LPRECT lpRect, UINT nFormat );

int DrawText( const CString& str, LPRECT lpRect, UINT nFormat );

dat kreeg ik terug met MSDN. Wat is die hDC eigenlijk. Ik ben nog niet zo enorm bekend met visual C++, heb altijd met borland gewerkt :'(

• The End
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:26

The End

!Beginning

Op dinsdag 16 juli 2002 11:01 schreef Boy het volgende:
CDC::DrawText
virtual int DrawText( LPCTSTR lpszString, int nCount, LPRECT lpRect, UINT nFormat );

int DrawText( const CString& str, LPRECT lpRect, UINT nFormat );

dat kreeg ik terug met MSDN. Wat is die hDC eigenlijk. Ik ben nog niet zo enorm bekend met visual C++, heb altijd met borland gewerkt :'(
Dat is een HANDLE naar een device context. (Een device context gebruik je om te tekenen)
De device context kan je ophalen met GetDC(HWND hWnd) (Vul NULL in als je de DC van het hele scherm wil ophalen, dan kan je over je hele desktop heen tekenen :) ).

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
heej cool, je kan gewoon overal nou wat neerpleuren wat je wil..! Hier kom ik wel verder mee...

heel erg bedankt..als ik nog wat te vragen hebt, horen jullie ut wel :p

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:41

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

je kunt natuurlijk ook een console window openen met AllocConsole (), dan heb je een echte terminal scherm

Moet je voor output maar eens kijken naar de Console functions in de MSDN

topictitel ietsjes aangepast

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• Boy

Boy

www.byoscoop.nl

Topicstarter
Ja, thnx...gisteren kreeg ik die optie van iemand ook al, maar het was helemaal op het einde van m'n werkdag. Dus ik ga het nu es uitproberen daarmee. Bij een voorbeeldprogje kwam daar precies wat ik wilde.

Ik ga nu aan de slag.

Bedankt voor de reacties...

Pagina: 1