Toon posts:

Opstartproblemen Amd TB 1400MHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie o wie weet er een oplossing voor het volgende probleem

Mn systeem (Msi k7t266pro2, Amd TB 1400MHz, 512 MB DDR Brand, Leadtek Geforce2 MX 400 64 MB, Maxtor 80GB 7200rpm udma133, Pioneer dvd 500m, Liteon 24x10x40, Soundblaster pci 128, 3Com ethernet kaart) wil als ik hem heb uitgezet(na ongeveer een nacht te hebben uitgestaan)_ niet meer opbooten. Naja niet voordat ik 20 minuten heb lopen resetten en resetten en resetten enz...

Ik draai windows XP Professional en heb dit os al diverse malen opnieuw geinstalleerd met de nieuwste via 4in1 en met een paar releases daarvoor. Dit geld ook voor de detonatordrivers van Nvidia. Ik snap er geen hol meer van. Als mn systeem eenmaal is opgestart en ik laat hem via windows opnieuw opstarten dan is ie binnen de 10 seconden opgestart. Dit probleem komt dus alleen voor als ik hem een nacht uit heb gezet.

Nu kan je natuurlijk zeggen van dan laat je je systeem 24-7 draaien maar ik word gek van de herrie (helaas geen enermax lownoise voeding en whisperock II in mn pc)

Heeft iemand dit probleem ook of ben ik de enige. Ik hoop snel reacties te krijgen want dit is niet goed voor mn hart.

Alvast bedankt :)

Verwijderd

Je zegt dat je systeem niet meer wil opbooten (leuk woord trouwens).

Wat betekent dit:

Machine doet helemaal niks?
Je komt niet door je Bios heen?
Je komt niet in je bootmenu?
Je kun niet inloggen?
Machine blijft rebooten?
Waar gaat de machine spontaal rebooten?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 10:28 schreef abreemjathuis het volgende:
Je zegt dat je systeem niet meer wil opbooten (leuk woord trouwens).

Wat betekent dit:

Machine doet helemaal niks?
Je komt niet door je Bios heen?
Je komt niet in je bootmenu?
Je kun niet inloggen?
Machine blijft rebooten?
Waar gaat de machine spontaal rebooten?
O sorry. mn xp begint te laden en dit blijft hij doen. hij komt totaal niet verder. Hij komt wel netjes door de bios heen en het bootmenu is ook netjes op te vragen. Hij blijft niet rebooten. Maar als ik dus na een minuut of 20 weer reset start hij wel door. het lijkt wel of mn cpu op temperatuur moet komen ofzo maar dit lijkt me nogal stug want amd is vrijsnel warm :) Alvast bedankt

Verwijderd

Ik ben bang dat er iets anders aan de hand is. Dat er in 1 van je componenten bijvoorbeeld een printbreuk zit, dit kan een haarscheurtje zijn.

Om human error uit te sluiten zou ik de pc even open maken, en kontroleren of ALLE kaarten, kabels, rammetjes etc wel goed in hun slot zitten. Effe los, en weer netjes vast zetten.

Als je pc warm is maakt er blijkbaar contact, wat niet gebeurt wanneer je pc koud is.

• KBDE
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 21:50
Haal je memory eens eruit en maakt de contacten schoon met een (witte) gum.
Goed aandrukken bij inbouwen ! (klepjes moeten vanzelf in gesloten positie gaan)

Controleer ook eff je agp kaart (eff eruit halen en weer erinzetten, goed aandrukken !)

Etc

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties maar dit zal niet werken. Mn pc werkt namelijk wel gewoon onder dos dus met de contacten is niks aan de hand. Alleen mn windows xp blijft hangen tijdens de boot. Hij post dus wel gewoon en begint ook met het laden van XP

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat zal wel met dos, maar ik heb een keertje meegemaakt dat Windows XP ook niet wilde booten, bleek 1 pinnetje van een P4-proc erg plat tegen de proc te zitten. Onder dos deed ie het gewoon.

Draai anders voor de gein 's een memtest ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 18:40 schreef Thufir_Hawat het volgende:
Dat zal wel met dos, maar ik heb een keertje meegemaakt dat Windows XP ook niet wilde booten, bleek 1 pinnetje van een P4-proc erg plat tegen de proc te zitten. Onder dos deed ie het gewoon.

Draai anders voor de gein 's een memtest ofzo?
Ik heb een diagnostiche kaart van 5 ruggen in mn pc gehad en met memtest 86 ook nog eens mem getest. geheugen is dus goed. maar ik neem mn pc mee naar mn werk mischien dat ik daar ff meer kan doen. ff nieuwe onderdelen uitwisselen enzo. enne mn cpu zit er prima in en een breuk in de printplaat is ook niet het geval. het systeem heeft nl altijd goed gedraaid. Bedankt voor alle reacties tot zover

Verwijderd

Installeer eens PC alert III (is Diag-software van MSI) en check je voltage van je mobo eens..

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 23:19 schreef Intrud3r het volgende:
Installeer eens PC alert III (is Diag-software van MSI) en check je voltage van je mobo eens..
Cpu 51 Graden
Chassis 42 Graden

Core 1,73 Volt
+5v 4,81 Volt
3.3V 2,25 Volt
+12V 11,80 Volt
-12V -12,60 Volt
5V sb 4,94 Volt
Batt 3,34 Volt

Het lijkt me dus allemaal in orde

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op woensdag 17 juli 2002 10:22 schreef Amdno1 het volgende:

[..]

Cpu 51 Graden
Chassis 42 Graden

Core 1,73 Volt
+5v 4,81 Volt
3.3V 2,25 Volt
+12V 11,80 Volt
-12V -12,60 Volt
5V sb 4,94 Volt
Batt 3,34 Volt

Het lijkt me dus allemaal in orde
Beetje laag voor 3.3 v...

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 10:46 schreef FastBunny het volgende:

[..]

Beetje laag voor 3.3 v...
typefoutje eeuuhh 3.25 bedoel ik

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je toevallig al 's een andere voeding geprobeerd???
Misschien een elco ofzo naar de klote in dat ding?

Die 5 volt is ook niet erg hoog, meet die dat gewoon in windows?? Moet je anders voor de gein is dat proggie laten loggen (als dat kan) en dan je computer flink laten zweten.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 17 juli 2002 23:19 schreef Thufir_Hawat het volgende:
Heb je toevallig al 's een andere voeding geprobeerd???
Misschien een elco ofzo naar de klote in dat ding?

Die 5 volt is ook niet erg hoog, meet die dat gewoon in windows?? Moet je anders voor de gein is dat proggie laten loggen (als dat kan) en dan je computer flink laten zweten.
Khad het met mn vorige voeding ook al. Kheb nu een 300 watt p4 voeding. Maar ik heb mezelf overtuigd om toch volgende week vrijdag maar een pentium 4 te kopen. een 1600 die ik 2133 laat draaien. dat in combinatie met een asus P4B533. Dus wat mij betreft mag deze thread dichtgegooid worden. Bedankt voor jullie moeite
Pagina: 1