Toon posts:

apparaten aan flatcable

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

hoeveel aparaten kun je maximaal aan één flatcable hangen??
dus cd-rom's en hd's bedoel ik hier mee.

zou het bijvoorbeeld werken als je meerdere flatcable's aan elkaar knoopt?

als dit niet werkt hoe zou je dan het probleem op kunnen lossen, zodat je er meer aparaten kunt aansluiten. want ik heb nog 1 stroom stekkertje over :9 :p

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Wat voor flatcable ?
34-polige (floppy) 2
40-/80-polige (IDE) 2 (master + slave)
50-polige (narrow-SCSI) 7
68-polige (wide-SCSI) : 15

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
IDE :)

• BovenHond
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02:12
Sorry hoor maar dit kan je zelfs vinden in het boekje van je CD-rom speler of wat dan ook.

Aan een IDE kabel kunnen maximaal 2 apparaten 1 daarvan is de zogenaamde master en de andere is de zogenaamde slave

De kabel bestaat vaak uit een lang deel en dan een connector en dan een korter deel en dan weer een connector. Het lange eind moet aan je moederbord en de twee overige connectoren aan je ide devices.

Het antwoord nogmaals : 2

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

OK, IDE, dus 2
De meeste moderne mobo's hebben 2 IDE-bussen onboard, dus kom je al tot 4.
Je kunt PCI-kaartjes kopen met nogmaal 1 of 2 IDE-bussen, dus telkens 2 of 4 extra devices erbij.
Dit is de weg voor bestaande IDE-devices, als je echt zoveel speelgoed nodig hebt in je systeem is SCSI een hanteerbaarder weg om in te slaan.
Overigens kun je splitters voor voedings-kabeltjes krijgen, het probleem zit meer in wat de voeding kan trekken (en dan vooral bij het opstarten, als alle hardware extra stroom wil).

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-04 13:32
Op dinsdag 16 juli 2002 13:24 schreef mvdejong het volgende:
OK, IDE, dus 2
De meeste moderne mobo's hebben 2 IDE-bussen onboard, dus kom je al tot 4.
Je kunt PCI-kaartjes kopen met nogmaal 1 of 2 IDE-bussen, dus telkens 2 of 4 extra devices erbij.
Dit is de weg voor bestaande IDE-devices, als je echt zoveel speelgoed nodig hebt in je systeem is SCSI een hanteerbaarder weg om in te slaan.
Overigens kun je splitters voor voedings-kabeltjes krijgen, het probleem zit meer in wat de voeding kan trekken (en dan vooral bij het opstarten, als alle hardware extra stroom wil).
De gemiddelde computer gebruiker komt meestal niet verder dan 4 ide apparaten maximaal :). Dus 2 schijven en 1 cdrom speler en 1 cd rw brander. En dat moet een gemiddelde 300 Watt voeding zeker kunnen trekken :P.

• Battle Bunny
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 21:41
Hoeveel ik er van moet geloven weet ik niet, maar een vriend van me zei dat hij met veel soldeer werk 4 cdrom spelers aan een ide kabel heeft gehangen... Klinkt ongeloofwaardig, maar hij was nogal overtuigd!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:31

LopeZ

Too much is never enough

Tja zoek, read your manual en vind.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.