2 paar standaard speakers op SB live?

Pagina: 1
Acties:

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Ik heb nu de volgende config:

SB AWE 64. Daar op aangesloten een doodgewone versterker met 2 speakers er aan.
Op die versterker zit op de Headphones uitgang nog een gewoon setje speakers aangesloten. Op deze manier heb ik dus 4 speakers.

Als ik nu een SB Live koop, heeft ie dan 2 uitgangen? (1 voor achter en 1 voor voor?)
Dus kan ik dan m'n standaard desktop speakers op de voor-uitgang aansluiten en de versterker op de achter-uitgang?

Of heeft en SB Live 1 plug die 4 speakers "bedient"
En hoe zit het met de Sub-woofer? Is dat ook een aparte uitgang? Of komt dat signaal mee via de gewone uitgang?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik heb een vierkanaals kaartje en doe precies wat jij wil. M'n desktop voor en m'n Hifi achter aangesloten. Dat kan dus gewoon. Ik heb nog een wens en dat is dat alle "rare" geluidjes, als de "ding" en "oh-oh" van ICQ alleen via het front gaan. Nu heb ik ze maar uitstaan.

Met "De subwoofer" bedoel je neem ik aan een subwoofer van bijvoorbeeld een creative fourpointdingessetje? Die sluit je gewoon tussen de sattelietjes en de line-out aan. het is inderdaad geen 4.1 systeem met een apart aangestuurde subwoofer.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Verwijderd

Met de Soundblaster Live heb je inderdaag een front en een rear uitgang

• Undertaker2
Ok, dus die subwoofer kan ik gewoon weglaten omdat de speakers die ik gebruik ook lage tonen weergeven.

JVS, jij gebruikt neem ik aan dus ALLEEN 1 set desktop speakers voor en 1 set speakers voor achter en verder niks.

En dan mis je niks aangezien je geen subwoofer hebt?

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 16:00

JvS

Ik heb hem zelf ook

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>En dan mis je niks aangezien je geen subwoofer hebt?[/quote]erm... nee, ik speel sowieso niet echt veel 3d spellen. En daarbij zit op die stereoinstallatie -die dus op de "rear" is aangesloten- een Hifi-subwoofer (Mirage bps100)... Niet dat ik die gebruik met muziek, want laag heb ik wel genoeg vind ik... Alleen met DVD mag-ie meeblazen :)

een subwoofer heb je alleen nodig als je met van die kleine speakertjes zoals labtec 2414 oid gaat werken... en daar zit-ie dan weer bijgeleverd :)

Ik heb van die labtec 3010 pc-speakers... en daar komt voor spelletjes een prima geluid uit... (dat zijn van die vage transmissielijnachtige speakers)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Undertaker2
Ok, dan is alleen nog de vraag:

Heeft het voor mij dus zin om te upgraden van een SBE AWE 64 naar een SB live! ?

Verwijderd

Dat ligt eraan of je ook geld wilt spenderen aan heftige speakers die je kamer (en buren) op stelten zetten.
Zelf heb ik de Live! player 1024 en die heeft ook STANDAARD een digitale uitgang en daar heb ik de Cambridge Soundworks DTT2500 5.1 Digital op staan...

Dat is echt een heftige combinatie!

Er zit namelijk bij de DTT2500 een digitale versterker die je op verschillende manieren kunt instellen zoals: muzic/movie(voor dvd)/Fourpoint surround/Dolby Digital en analog/en gewoon stereo.

Er zitten 6 Speakers bij... 3 voor 2 achter en een knallende bassbox!

Groeten

Verwijderd

Will perfect ik heb een set Jamo Graduate One als front en Luxor 8071 als "Rear" via een onkyo A-9711 Integra

UT anyone?

• BruT@LysT
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Ow je bouwt gewoon 2 PA versterkers van 2x300Watt !RMS! en de 1 sluit je aan op Front en de ander op Rear.
op Front sluit je 2 PA Speakers met 15" Woofers en op de Rear ook 2 van die Speakers.

dan heb je pas sound :)

In iedergeval.. zo zou ik et doen
moet alleen die 2e versterker en 2 extra speakers nog even bouwen. Heb tot nu alleen het front gedeelte.

Klinkt zwaar kick-ass als er iets in een film explodeerd ofzow, klinkt niet alleen vet, je voelt het ook nog eens gruwelijk in je maag EN alles wat op je bureau lag ligt op de grond.. inclusief je monitor :9

• BruT@LysT
  • Laatst online: 17-07 10:50

BruT@LysT

Fear and Loathing

Underteker, op de vraag of het nut heeft om up te graden... ik heb precies hetzelfde gedaan.. om maar 1 reden!
Ben van een AWE64 Gold naar een SB-Live! 1024 gegaan omdat de AWE64 niet hoger dan 44Khz kan weergeven! aangezien heel veel DivX films draaien in 48Khz word je sound absoluut zwaar verneukt!
de AWE 64 Gold die ik had is een duidelijk BETERE geluidskaart.. maar ik kon helaas niet anders.

• Undertaker2
Ja, precies!!!

Dat heb ik nu dus ook met DVD's...
Klinkt echt verrot, het is heel dof met veel ruis. En bij harde geluiden hoor je ruis.

Ik heb dus al 1 paar goeie speakers met een versterker erbij, maar ik heb 1 paar goedkope dekstop speakers (van die Primax dingen) Dus als ik een SB-Live! koop doe ik er denk ik wel goed aan om er meteen 1 paar betere speakers bij te kopen.

Pagina: 1