Ik heb op mijn computers 3 ISO's staan van RedHat 7.3. Ik heb een Bootdisk gemaakt. En je kunt in plaats van met de cd-rom installeren ook van de hardeschijf installeren. Alleen staan de ISO's op mijn WindowsXP schijf (NTFS) En ik wil ze graag over zetten naar mijn Partitie van linux (ExT2). Omdat dat redhat setup ze wel kan zien want NTFS leest ie niet. Windows leest de linux partitie natuurlijk ook niet. Nu is mijn vraag: ZIjn er programma's die een linux hardeschijf op windows laten zien . Zodat ik de ISO's naar daar kan kopieeren
is denk dat het makkelijker is om van die ext2 (ik ga er van uit dat die nu leeg is) een fat32 van te maken die kunnen ze beiden goed lezen. Ik weet niet of er progjes zijn die vanuit windows op ext2 kunnen schrijven
Kan linux FAT32 Lezen???Op dinsdag 16 juli 2002 10:17 schreef TrailBlazer het volgende:
is denk dat het makkelijker is om van die ext2 (ik ga er van uit dat die nu leeg is) een fat32 van te maken die kunnen ze beiden goed lezen. Ik weet niet of er progjes zijn die vanuit windows op ext2 kunnen schrijven
Ja, en ook NTFS.Kan linux FAT32 Lezen???
Je maakt eerst (in GNU/Linux) een mountpoint aan :
mkdir /mnt/mywin
Daarna 'mount' je je windows disk erop :
mount /dev/hd<a-d><n> /mnt/mywin -t vfat
of
mount /dev/hd<a-d><n> /mnt/mywin -t ntfs
Dan is de inhoud van die schijf in mywin te vinden.
Om de juiste /dev/ te kiezen moet je
fdisk -l /dev/hda
doen, en kijken welk nummer je windows partitie heeft,
STEL dat dat 5 is dan is het commando
mount /dev/hda5 /mnt/mywin -t vfat
mkdir /mnt/mywin
Daarna 'mount' je je windows disk erop :
mount /dev/hd<a-d><n> /mnt/mywin -t vfat
of
mount /dev/hd<a-d><n> /mnt/mywin -t ntfs
Dan is de inhoud van die schijf in mywin te vinden.
Om de juiste /dev/ te kiezen moet je
fdisk -l /dev/hda
doen, en kijken welk nummer je windows partitie heeft,
STEL dat dat 5 is dan is het commando
mount /dev/hda5 /mnt/mywin -t vfat
offtopic:
Lol dat je Lennert heet
ik heet Lennart
Lol dat je Lennert heet
Ja daar is explore2fs voor.Op dinsdag 16 juli 2002 10:15 schreef lennert het volgende:
Nu is mijn vraag: ZIjn er programma's die een linux hardeschijf op windows laten zien .
edit:
LET OP! net als NTFS onder linux is de het alleen het lezen stabiel, schrijven wordt afgeraden! Waarschijnlijk dus geen oplossing
LET OP! net als NTFS onder linux is de het alleen het lezen stabiel, schrijven wordt afgeraden! Waarschijnlijk dus geen oplossing
Weet je al wel hoe je iso's moet mounten tijdens je install?
Gewoon een bootflop maken en dan de 2 cd fikken op cdrom.
Werkt het snelst.
Werkt het snelst.
Je kan ISO's mounten met het volgende commando:
mount <waar ISO staat> -o loop <onder welke dir>
Voorbeeld:
mount /home/pieter/valhalla-i386-disc1.iso -o loop /mnt/rh73_iso1
sim-pel
mount <waar ISO staat> -o loop <onder welke dir>
Voorbeeld:
mount /home/pieter/valhalla-i386-disc1.iso -o loop /mnt/rh73_iso1
sim-pel
Pagina: 1