Toon posts:

[JS/DIV] Problemen met DIV's over Form Elements.

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Voor de implementatie van een aantal zaken in een nieuwe site die gebruikt maakt van een menustructuur met "uitklapmenus" gerealiseerd door het al dan niet visible zetten van divjes liep ik tegen het volgende probleem op.

Als ik een DIV visible maak over een SELECT BOX dan ziet het er niet uit, sterker nog, de select box blijft op dat punt naar de voorgrond gedrukt en de div zit op dat bepaalde stukje erachter (?) (andere form elementen hebben hier geen last van overigens).

Zelf denk ik dat het komt door het feit dat een select box ongeveer dezelfde eigenschappen als een div heeft ofzo, maar uiteraard ben ik veel meer geinteresseerd in de mogelijke oplossing, iemand?

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-08 12:00

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Beetje opletten he

PW -> WG

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

quintessence:
Zelf denk ik dat het komt door het feit dat een select box ongeveer dezelfde eigenschappen als een div heeft ofzo, maar uiteraard ben ik veel meer geinteresseerd in de mogelijke oplossing, iemand?
Er is helaas geen directe oplossing voor. Een selectbox wordt door het OS gegenereerd (heeft daardoor wat andere eigenschappen dan andere elementen) en staat immer over de div'jes heen.

De enige oplossing ervoor is een custom selectbox maken... oftewel, schrijf je eigen selectbox in JS ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:33

Pelle

🚴‍♂️

Inderdaad, gaat je niet lukken. Had je overigens ook gevonden als je de search had gebruikt en had gezocht naar 'layer select' of 'div select' ofzo. Is minimaal al 20 keer voorbij gekomen hier :)

Dit topic is gesloten.