vote-script - cellen aanpassen

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Daggie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-08-2025
Ik weet niet of het mogelijk is, maar ik zoek het volgende.

Ik heb 1 grote tabel en in die tabel zitten logischerwijze verschillende cellen
in 1 rij staan 2 kolommen (linkerkolom foto, rechter een beetje uitleg)

nu in de rechterkolom zou ik een soort van "vote-systeem" willen, bestaande uit bv een 5tal bolletjes (van slecht naar goed), en het gemiddelde van de stemmen zou moeten berekend worden, en de rij met het meeste stemmen moet bovenaan de tabel komen ...

kan zoiets ? want ik vind niet wat ik zoek op verschillende script-sites en zelf zal het mij niet lukken vrees ik ...

hopelijk beetje goed uitgelegd :)

Verwijderd

ermmm.... met welke taal werk je?
HTML?
voor het vote ding: PHP? in een db toevallig?
meer info plz

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13:02

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

:? Erh je hebt het verhaal een beetje uitgelegd, maar volgens mij moet je hiervoor bij de buren van P&W zijn

Een voting script (ook bekend als een 'poll') is normaal gesproken serverside, omdat je de resultaten wilt opslaan.
Hiervoor heb je dus PHP of ASP of whatever nodig.

Of wil je ergens op internet een of andere aanbieder hebben die zo een script aanbiedt, maar je niet zelf hoeft te hosten?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• Daggie
site zelf is in HTML ja

script dacht ik in Perl te doen ... PHP kan jammer genoeg niet op host (tenzij tegen betaling)

en ik wil de site wel gans hermaken naar db, als mijn idee dan zou lukken, alleen weet ik jammer genoeg niet hoe.

edit : mag serverside, mag extern, maar ik denk niet dat dit laatste zal lukken ...

Verwijderd

Move -> PW :)

• Daggie
Staat hier inderdaad niet op zijn plaats, mijn excuses (/lame excuus : het is nog vroeg)

iemand zal zo vriendelijk wel zijn het te verplaatsen

voor de rest iemand die mij kan helpen ?

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Ik denk niet dat we je verder kunnen helpen, scriptreqs zijn uit den boze, je zult het iig serverside moeten doen. Clientside is volgens mij niet mogelijk omdat je de resultaten weg moet schrijven naar een database. In P&W zijn ze nogal streng op scriptreqs, vandaar geen move maar een slotje. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.