Toon posts:

realtek kaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een realtek kaart gekocht ik vroeg in de winkel om de RTL8139C chipset.... toen ik de kaart thuis inbouwde kwam ik erachter dat ik een RTL8139D chipset meegekregen had
kan iemand mij vertellen wat het verschil tussen deze twee is? is de D veel slechter? moet ik nu terug gaan?

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

Verwijderd

Topicstarter
ja zover was ik al wel alleen van al die technische gegevens kan ik niet veel wijzer worden.....

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ik denk niet dat de D veel slechter is xal wel een andere versie zijn he. En aangezien de D na de C komt in het alfabet zal het wel een verbetering zijn :) Het is natuurlijkwel de vraag of de standaard linux driver er al mee om kan gaan

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 10:40 schreef TrailBlazer het volgende:
Ik denk niet dat de D veel slechter is xal wel een andere versie zijn he. En aangezien de D na de C komt in het alfabet zal het wel een verbetering zijn :) Het is natuurlijkwel de vraag of de standaard linux driver er al mee om kan gaan
Klinkt wel logisch, maar leg mij dan eens uit waarom een test app een beta release word genoemd :+

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

niet echt grote verschillen, volgens mij vooral mbt. de voltages waarop de chip werkt ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Op dinsdag 16 juli 2002 10:44 schreef snapnie het volgende:

[..]

Klinkt wel logisch, maar leg mij dan eens uit waarom een test app een beta release word genoemd :+
ehm ik weet het eigenlijk niet. :? nooit over nagedacht :)

Verwijderd

verschil:

C: 3.3V CMOS process
D: 2.5/3.3V power supply with 5V tolerant I/Os

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
Op dinsdag 16 juli 2002 10:39 schreef hansaat het volgende:
ja zover was ik al wel alleen van al die technische gegevens kan ik niet veel wijzer worden.....
Goed dan:

D is beter/nieuwer

-4 wake-on-lan signals. ipv 1
-supports auxiliary power-on lan. ipv none
-two receive and transmit FIFO's ipv 1
etc

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

Verwijderd

Topicstarter
ooh bedankt allemaal ... hij doet het verder ook goed hoor...wat me alleen opvalt is dat als iemand flink aan het kopieren is de cpu usage flink omhoog loopt (windows taskmanager) ik geloof naar 50% hij gaat dan ook erg snel is dat normaal?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Dit had je uiteraard best zelf kunnen opzoeken.
Dat een Realtek NIC een flinke CPU belasting teweeg kan brengen als een algemeen bekend iets.
Dat gebeurt meestal met de goedkopere kaarten.

Echte goede merkkaarten (Intel/3Com) hebben dit probleem niet, daar word veel meer door de kaart zelf gedaan.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1