legaal fragmenten gebruiken?

Pagina: 1
Acties:

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022
ik houd me meestal bezig met het livemixen van camera's, voor meercamera registratie. nu heb ik me echter bedacht dat ik met dezelfde apparatuur en kennis ook wel moet kunnen veejayen en ben dus als een gek aan het verzamelen/maken geslagen van koele videofragmenten/loops etc. Nu vraag ik me af, mag je zomaar fragmenten uit films gebruiken, of zit daar een maximale lengte aan of mag het helemaal niet? Iemand die dat weet? Ik heb hier wel een utitreksel uit het wetboek over de wet van auteursrecht, maar daar wordt overal gesproken over "fragmenten van redelijke lengte" daar heb ik vrij weinig aan zeg maar.

Laten we lekker link gaan doen...

• Mysteryman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:34

Mysteryman

kan jij wat ik kan...

daar zal vast wel een © op staan... ik zou bijna zeggen mail een keer naar Columbia of Tri-star of RCV en stel je vraag...

Everybody happy??? I soon change that here we go...

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Volgens mij ben je in ieder geval verplicht e.e.a te melden bij de copyright houdende maatschappij.

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• PM
zijn er geen standaard regelingen voor? zoals bij muziek? dan mag je toch gewoon zonder melden of wat dan ook 11 seconden gebruiken?

• Baklap

Baklap

Op dinsdag 16 juli 2002 19:25 schreef PM het volgende:
zijn er geen standaard regelingen voor? zoals bij muziek? dan mag je toch gewoon zonder melden of wat dan ook 11 seconden gebruiken?
PM my friend.. :) keb ff voor je geknarst (dat deed pijn en mijn hoofd werd een beetje warm :o) maar kijk eens hier:
http://www.videma.nl/
of
http://www.nvpi.nl/

Mischien had je ze al en anders kun je mischien met deze mensen mailen voor info.

• PM
tnx, was nog niet in me opgekomen om jou te vragen, leuk dat het via deze weg ook lukt, had je natuurlijk ook kunnen icq'en he :-)

• Baklap

Baklap

Op dinsdag 16 juli 2002 19:39 schreef PM het volgende:
tnx, was nog niet in me opgekomen om jou te vragen, leuk dat het via deze weg ook lukt, had je natuurlijk ook kunnen icq'en he :-)
Ach voordeel is zo heeft een ander er ook weer wat aan :)

Pagina: 1