RIP Athlon 1000

Pagina: 1
Acties:

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Topicstarter
Okee, gisteren een nieuwe gigabyte VRXP binnengekregen. Bij uitpakken bleek het een v2.0 te zijn :)

Om te testen heb ik er even een Athlon 1 Ghz opgeplakt, alles gemonteerd en het bordje in alle defaults laten staan. Stroom durop en gaan. Na het booten was het ineens PETS en een hoop rook......

Na onderzoek bleek de CPU errug zwart te zijn geworden, dus die is overleden :'(

De vraag is nu: Hoe komt dit :?

De gegevens:
- VRXP v2.0 mobo
- 2x 512MB DDR333 RAM
- Zalman 5100Cu koeler
- Enermax 465 whisper voeding.

Nalezen in de handleiding (dat doe je later, toch) zag ik dat het bordje vanaf 1.4 Ghz geschikt is. Wat is het verschil? Werken de langzamere CPUs met een lagere spanning of zo?

Wat ik me ook nog afvraag:
- Is het mobo nu ook RIP? Hoe kom ik daar achter?
- Andere zaken die ik moet nakijken?

Alvast bedankt!

Vandaag geen signature

• Bl0cKeR
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:17

Bl0cKeR

titel

Misschien dat die Athlon 1000 een "B" Athlon is, wat inhoud dat 'ie op een bus van 100MHz draait. Waarschijnlijk kan het moederbord hier niet mee overweg. Grote kans trouwens dat je mobo ook naar de gallemiezen is... :'(

sigh

Verwijderd

rev 1.0 kan je nog 100/133 draaien :)

moet je wel een dipswitch voor omzetten ()

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

FSB wat te hoog is niet echt een probleem. Krijg je wellicht probs bij het booten... maar goed. Core zwart? Dan zat je koeler denk ik niet vast...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Telco

Telco

Biertje?

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 12:57 schreef Aetje het volgende:
FSB wat te hoog is niet echt een probleem. Krijg je wellicht probs bij het booten... maar goed. Core zwart? Dan zat je koeler denk ik niet vast...
Geeft dat zo snel zo'n resultaat? Die cooler is er zo een die vastgeschroeft wordt trouwens, dat kan eigenlijk niet mis.... kennelijk dan toch wel! Moet ik nu voor mijn moederbord vrezen ook??

Vandaag geen signature

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Ja... mobo kan ook dood zijn. Let eventueel op schroeiplekken bij je northbridge...

Forget your fears...
...and want to know more...

• Telco

Telco

Biertje?

Topicstarter
Nader onderzoek gepleegd..... De voltage regulator is kaduuk, net zoals in de test met de 2200+ hier. Hmmmmmmm, tijd om om garantie te vragen!

Vandaag geen signature

Pagina: 1