Toon posts:

[Robot] Draadloos aasturen dmv computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een compleet pakket waar ik servo's mee kan aansturen en dat alles draadloos.
Dus geen semi i/o controller van de conrad ofzo een compleet pakken met de volgende dingen

1. Zender (voor in de computer)
2. Onvanger (voor op de robot)
3. Servo's (voor de aansturing)
4. Software
5. Een duidelijke handleiding...

Heeft iemand hier ervaring mee of weet je een shop waar ze het spul verkopen laat het weten !!

En ja ik ben al robotwinkel.nl geweest.......

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Kijk ook 's bij modelvliegtuig bouw, dat wil men nog wel 's gebruiken in die sector :)

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

• insan1ty
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-03-2023
Op dinsdag 16 juli 2002 02:48 schreef E-Mile het volgende:
Kijk ook 's bij modelvliegtuig bouw, dat wil men nog wel 's gebruiken in die sector :)
ja en dan 1500 euro betalen voor een Futaba FieldForce 8 :{

• E-Mile
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-02 00:57

E-Mile

Danteezy!

Op dinsdag 16 juli 2002 02:49 schreef insan1ty het volgende:

[..]

Hey maar dan heb je ook ff een robot ;)

AxidanT<<Check't voor fijne muziek! (Als je van house houdt dan)

Verwijderd

Topicstarter
[..]

[/quote]

Zou je daar ff wat specs van kunnen posten of een link want die site van futuba is echt rete traag via wanna @t isdn...niet normaal meer.......

Alvast bedankt....

Verwijderd

Wat je kan doen is een -el-cheapo- afstandsbestuurbaar race autootje kopen bij de blokker ofzo, daar dan alle elektronica uitslopen dan heb je afstandsbestuurbare motors, voor een computer interface zul je toch echt zelf iets moeten bouwen. Er zijn verschillende manieren om dit te doen.

Ook is er van Lego een setje waarbij je met de computer een robot aan kan sturen. Maybe moet je daar ff naar kijken.

Anyway, zelf bouwen is goedkoop, kant en klaar is duur en heeft eigenlijk niet veel met elektronica te maken aangezien je dan zelf niks bouwt. Dus eigenlijk hoort dit niet in dit forum thuis.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 03:26 schreef Thorry het volgende:
Wat je kan doen is een -el-cheapo- afstandsbestuurbaar race autootje kopen bij de blokker ofzo, daar dan alle elektronica uitslopen dan heb je afstandsbestuurbare motors, voor een computer interface zul je toch echt zelf iets moeten bouwen. Er zijn verschillende manieren om dit te doen.
Ik ben op zoek naar een compleet pakket waar ik servo's mee kan aansturen en dat alles draadloos.
Dus geen semi i/o controller van de conrad ofzo.

Dus ook geen semi el-cheapo afstandsbestuurbaar stuk ijzer wat ik nog uit elkaar moet halen en daar een controller bijzoeken en nog software schrijven wat naderhand allemaal toch niet blijkt te werken, kan ik beter een wat meer geld uitgeven voor kwaliteit.
Ook is er van Lego een setje waarbij je met de computer een robot aan kan sturen. Maybe moet je daar ff naar kijken.
is niet draadloos.....

<offtopic>
het is niet dat ik je wil afzeiken ofzo maar een ben op zoek naar een al een werkend pakket waar ik zeker van weet dat het moet gaan werken wat je bovenaan ook kunt lezen.

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 03:50 schreef Backupmaster het volgende:

is niet draadloos.....

<offtopic>
het is niet dat ik je wil afzeiken ofzo maar een ben op zoek naar een al een werkend pakket waar ik zeker van weet dat het moet gaan werken wat je bovenaan ook kunt lezen.
Lego kan ook IR (met zonder draadje dus, wel met zichtlijn)

Maar als je een kant en klare oplosing wilt zal je langs een modelbouw shop moeten gaan, hebben ze hele mooie (lees dure) dingen.

O, en probeer eens modelbouw fora. Daar weten ze vast meer van dit soort vragen, post hier wel effe je oplosing.

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 19:11
Neem een 433 Mhz zendertje op je Com1 die de signalen de ether instuurt. Neem een 433 Mhz ontvangertje waarvan je de data in een PIC 16F84 stuurt. Maak software voor de PIC die 8 servor PWM signale genereert en klaar. Kan heel klein en kost ongeveer 50 euro denk ik. Kan ik eventueel wel voor je maken. Software voor windows word wat lastiger aangezien je een input device moet aflezen. Windows met knopjes is geen probleem. Keyboard gaat ook wel. Automatische routines is ook te doen. Scripts is ook makkelijk.

En als je graag een compleet pakket wil kan ik je teleurstellen, erg weinig te krijgen en nooit wat jij zoekt of veel te duur. Zelf bouwen is voor mijn geen probleem. Software maken moet je toch zelf doen anders ben je beperkt to wat de makers willen en niet wat jij wilt. Ik wil best software maken en hardware en dat als pakket verkopen aan jouw.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

kan allemaal zo als je het zelf doet.. bij mijn Drive-in show hebben we nu een aansturings protocol (genaamt DMX) en dat hebben we draadloos (of zijn we me bezig) de test werkt al. kan je zo zelf maken (mits je de tekening hebt. maar je kan gewoon een zender kopen alle seriele data opvangen en daar alles mee aansturen. (BTW ons ontwerp is met copyright (hebben we ontworpen bij onze stage) wij mogen het alleen gebruiken)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Op dinsdag 16 juli 2002 10:29 schreef Tadango het volgende:
Neem een 433 Mhz zendertje op je Com1 die de signalen de ether instuurt. Neem een 433 Mhz ontvangertje waarvan je de data in een PIC 16F84 stuurt. Maak software voor de PIC die 8 servor PWM signale genereert en klaar. Kan heel klein en kost ongeveer 50 euro denk ik. Kan ik eventueel wel voor je maken. Software voor windows word wat lastiger aangezien je een input device moet aflezen. Windows met knopjes is geen probleem. Keyboard gaat ook wel. Automatische routines is ook te doen. Scripts is ook makkelijk.

En als je graag een compleet pakket wil kan ik je teleurstellen, erg weinig te krijgen en nooit wat jij zoekt of veel te duur. Zelf bouwen is voor mijn geen probleem. Software maken moet je toch zelf doen anders ben je beperkt to wat de makers willen en niet wat jij wilt. Ik wil best software maken en hardware en dat als pakket verkopen aan jouw.
duur! als je je tijd en onderdelen kosten hebt.. komt het op 500 euro ofzo (15 euro het uur is het loon voor een technicus, verdien ik ook namelijk)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 02-08 19:11
Duur? Ja, wat ik ken zijn de dure ontwikkel paketten voor de industrie die wel alles kunnen wat je wilt maar daar betaal je enkele 1000 euro's voor. Gewoon zelfbouwen is leuker en flexibeler. En als je het niet kan laat je het iemand doen die het leuk vind, kan en een paar centen wil verdienen.
Pagina: 1