'zonnetje' bij sensors Logitech Dual Optical?

Pagina: 1
Acties:

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik zit net m'n nieuwe muis te bekijken, en nu zie ik dat er voor het spiegeltje van beide sensoren op het 'grondvlak' (waar het spiegeltje dus op 'staat') een soort van zonnetjes-symbool is ingegraveerd. Maar dit is zo precies en netjes gedaan, dat ik niet denk dat het voor het mooi is. Wat is de zin hier wel van? Een punt waarop de sensors kunnen calibreren? Een referentiepunt? Wie weet het? :P Of wie weet of ze ook op de 'gewone' Logitech Optical (of de Wireless Optical) zitten?

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11-08 15:50

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Dat tekeningetje was mij ook al opgevallen... mijn logitech mouseman optical heeft 't niet, en mn logitech traveller optical heeft 't wél... :?

Verder niet een belangrijke gravering denk ik, denk eerder dat ze dat 'lege plekje' tussen het "schijnwerpertje" en het lensje wilden opvullen ofzo, want dat zonnetje zit op een plaats waar die sensor verder niet kan zien, calibratie is dus geen optie...

Zit nu tijdens 't typen iets te bedenken: Misschien is het een nieuw systeem van logitech dat ze hebben ontwikkeld bij de nieuwere productie-lopende banden, waarmee ze goedgekeurde lenzen-sets zo'n gravering geven. Daarna kan een apparaat de goeie van de slechte scheiden op basis van die gravering die hij dan afleest... Misschien bestond dat systeem bij de eerste optische muizen nog niet (mijn Mouseman muist hier alweer een behoorlijke tijd) en dat zou dan de verklaring zijn voor 't feit dat die zo'n gravering niet heeft...

Bovenstaand verhaal heb ik dus volledig uit mn grote duim gezogen, in de hoop dat 't een beetje in de buurt van de waarheid komt ;) Zoniet dan heb ik weer een mooi sprookje verzonnen voor de verzamelde werken van Grimm en Andersen :+

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-08 22:13

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Ik heb ook een dual optical met die zonnetjes ;) Volgens mij is dat gewoon om aan te geven dat er licht uit komt :? Min of meer zoals een laser altijd aangeduid word.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dinsdag 16 juli 2002 01:49 schreef -bolio- het volgende:
Ik heb ook een dual optical met die zonnetjes ;) Volgens mij is dat gewoon om aan te geven dat er licht uit komt :? Min of meer zoals een laser altijd aangeduid word.
ik denk dat dat licht wel duidelijk is als je er in zit te koekeloeren :P