Met of zonder walkthrough

Pagina: 1
Acties:

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Topicstarter
Ik ben niet zo'n ervaren gamer en ik vraag me wat af. Hoe lukt het om zonder gebruik te maken van een walkthrough een spel uit te spelen? Ik ben begonnen aan Zelda Ocarina of Time, maar zonder walkthrough zou ik nog steeds in Kokiri Forest rondlopen. En bij Golden Sun in Vale. Ik probeer soms weleens zonder walkthrough verder te spelen, maar dan loop ik toch altijd weer vast.
Ook mét 'begeleiding' vind ik deze spellen trouwens erg de moeite waard, maar als ik zelf iets ontdek is dat natuurlijk altijd leuker.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56
Nou, gewoon overal kijken, ik heb dan ook RTCW en MoH:AA gewoon zonder walktrough uitgespeeld :)

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-01 19:42
Ik speel meestal spellen een keer of twee uit, en daarna met walkthrough erbij om eens te kijken wat ik gemist heb, dus bijvoorbeeld geheime grotten/weet ik veel wat. Ik probeer iig alles zonder walkthrough op te lossen :)

Het gevaarlijke van walkthroughs is, dat wanneer je hem een keer hebt gebruikt, je veel sneller de neiging hebt om hem weer te gebruiken. Dat is de reden, dat als ik eens een keer vast komt te zitten, ik <A href=http://www.uhshints.com>UHS</A> gebruik, zodat je niet alles in een keer ziet, en je alsnog een beetje zal moeten nadenken :)

There is no magic.

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-12-2025

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Mja... Halflife heb ik gewoon zonder gedaan. RTCW greep ik naar de godmode zodra ik een panzerfaust in m'n klauwen had... (Ben gewoon een lamertje in singleplay :P maar die mofjes schreeuwen ook zo liev... "Mein gott!" >:) )

En de rest? Neuh. Ik speel wel zonder. Meeste is gewoon ff logisch denken.

Forget your fears...
...and want to know more...

• Crowmeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-01 19:07

Crowmeister

Stop!.... Continue

tja FPS-spellen is niet knap om zonder walktrough uitspelen. Maar ik gebruik ze wel soms voor RPG's of adventure's. Voor de rest heb je ze echt niet nodig. Zo veel spellen tegenwoordig zijn veel te makkelijk en hebben geen uitleg nodig (bv. warcraft 3, leuk maar EASY)

Chewing gum while cutting unions will prevent you from crying, it won't prevent you from being sad

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22-01 15:21
Mja, alleen als ik desperate ben.
Zo moest je bij Deus Ex ergens in een basis een sleutel vinden in een locker die op slot zat... dat had ik niet zomaar gevonden zonder walkthrough.

De meeste FPSen kunnen inderdaad heel goed zonder walkthrough, het is meer moeilijk qua actie dan met puzzels ofzo.

• harlekein
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-01 11:23

harlekein

Creator Owner

Pfftt.. Dat internet van tegenwoordig. Vroeger had je mazzel als de walkthrough in Hoog Spel werd geplaatst. En als je er echt niet meer uitkwam, dan moest je schrijven. En dan bijna 2 maanden op antwoord wachten. Tegen die tijd was je er natuurlijk net zelf al achter. :Y)

Maar je moet oppassen met die walkthroughs. Als je ze eenmaal hebt is het erg verleidelijk om na 5 minuten zoeken even te lezen. Dat haalt de lol wel uit het spel. Vind ik.

• Elroy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-01 13:47

Elroy

Zelda!!!

Bij Zelda OoT zitten best wat moeilijke puzzels enzo. tussen, dus ik zou als ik jouw was een walkthrough gebruiken als je er echt niet meer uit komt.

Specs Computer

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:52
walkthroughs
tsjah ze verneuken games imho...
ik bedoel wat heb je er aan als je een game uitspeelt in n paar dagen, dat is toch je eigen fun spoilen...
Ik speel nooit spellen met walkthroughs dat is zo lame...
Heb dan ook wel op Monkey Island 3 bv. een paar maanden zitten spelen, maar toch dan is t wel leuk en je hebt t zelf gedaan. Ok soms is t vrij irritant als je 5 uur speelt en je komt geen stap verder maar uiteindelijk kom je er wel uit...
En dan met Zelda... Dat je daar een walkthrough bij nodig hebt.. kom op dat spel is voor kinderen nog te begrijpen, snap niet dat je daar een walkthrough bij nodig hebt (heb t zelf ook gedaan en vond t niet echt bijster moeilijk maja...)
anywayz dat is hoe ik erover denk (en ja ik heb heel wat adventures uitgespeeld... (o.a. hele monkey island reeks, alle zelda's (op MM na), simon the sorcerer 1 & 2en nog wat minder bekende)...
op zich uiteindelijk kom je er toch wel uit

• pica
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-01 17:15
Atlantis... is de laatste keer dat ik een walktrough hebt gebruikt :P .

Gewoon veel geduld en veel ervaring.

Steam

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 03:19 schreef JeanLucPicard het volgende:
Atlantis... is de laatste keer dat ik een walktrough hebt gebruikt :P .

Gewoon veel geduld en veel ervaring.
Inderdaad, geduld en ervaring. Het eerste RPG dat ik speelde (in 87) heb ik ruim drie maanden over gedaan, waar ik zeker anderhalve maand van heb lopen dolen :) als je er niet meer uitkomt elk hoekje onderzoeken, tegen iedereen aanpraten, als je bij een puzzel vastzit alle mogelijke combinaties proberen als je de logica niet snapt.

Als je wat vaker RPG's speelt zie je meestal vrij snel de oplossing, das puur de ervaring zoals JeanLuc zegt. Ik ben nu bezig met FFX en daar zitten ook wel eens lastige puzzels in maar meestal zag ik ze vrij snel, omdat ik al (heel) veel RPG's heb gespeeld (RPG-A eigenlijk voordat er weer iemand over de naam gaat zeiken).

Dus nee, een walkthrough gebruik ik nooit om het spel uit te spelen, dat bederft alleen het plezier maar. Of je moet hem, zoals The_Will, gebruiken voor een tweede of derde keer om alles te bekijken wat je hebt gemist.

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Dat een walktrough lame oid is ben ik niet mee eens, je doet daarmee niks een ander aan, dus waarom zou dat niet mogen?

Maarja, ik zal als ik jouw was gewoon het spel proberen te spelen. Lukt het je niet na tijden proberen, pak dan pas de walktrough erbij en dan ook ALLEEN maar voor dat stukje :)
Zelf speel ik het zo ook, aangezien ik geen zin heb om bij één stukje een hele dag bij te blijven steken.

Eén spel heb ik met walktrough gespeeld een paar jaar terug, Tomb Raider 3. Ach, het was wel leuk, alhoewel ik TR4 leuker vond toen ik die zonder walktrough had uitgespeeld.
Ik ben dus ook zonder walktrough TR5 gaan spelen, maar daar zit ik nog altijd midden in het spel vast. Na een tijd klungelen bij 1 plek heb je er op ten duur ook geen zin meer in...

🌞🍃

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 11:06 schreef DataBeest het volgende:
Dat een walktrough lame oid is ben ik niet mee eens, je doet daarmee niks een ander aan, dus waarom zou dat niet mogen?
Het MAG ook wel :) en ik heb er geen last van als jij dat doet nee. Maar ik vind het dan nog steeds lame, los het zelf op! Dat is de uitdaging.
Maarja, ik zal als ik jouw was gewoon het spel proberen te spelen. Lukt het je niet na tijden proberen, pak dan pas de walktrough erbij en dan ook ALLEEN maar voor dat stukje :)
Zelf speel ik het zo ook, aangezien ik geen zin heb om bij één stukje een hele dag bij te blijven steken.
De jeugd van tegenwoordig :P bij DragonSlayer VI: Legend of Heroes heb ik 2 weken vastgezeten bij 1 stukje (ok hij was ook nog eens in het Japans dat maakte het iets lastiger)..en reken maar dat ik blij was toen ik het eindelijk doorhad.

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

Op dinsdag 16 juli 2002 01:23 schreef The Will het volgende:
Ik speel meestal spellen een keer of twee uit, en daarna met walkthrough erbij om eens te kijken wat ik gemist heb, dus bijvoorbeeld geheime grotten/weet ik veel wat. Ik probeer iig alles zonder walkthrough op te lossen :)

Het gevaarlijke van walkthroughs is, dat wanneer je hem een keer hebt gebruikt, je veel sneller de neiging hebt om hem weer te gebruiken.
precies. Ik gebruik ook haast nooit walkthrough's (maar soms moet je echt wel :D bij bv adventures) maar dan heb je toch weer snel de neiging idd om als je weer even vast zit om die walkthrough te gebruiken :(

http://psnprofiles.com/AfthyX

• Caeruleus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-01 17:30
Voor de mensen die geen walkthrough willen gebruiken maar die wel vast komen te zitten is het volgende misschien een optie: http://www.uhs-hints.com/

Dit is een programmaatje waarbij je hint files kunt downloaden. Je kunt dan per puzzel in het spel een aantal hints krijgen.
Hoe meer hints, hoe duidelijker het is wat je moet doen. Als je er dan nog niet uit komt kun je uiteindelijk zien wat de oplossing is (net als in een walkthrough)

no animals were harmed during the production of this message

• majornono
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-03-2023
enige spel waar ik ooit een walkthrough voor nodig had is de TombRaider serie. Soms echt uren en uren zitten zoeken naar een stomme switch oid.

Problem Exists Between Chair And Keyboard

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14:58

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 16 juli 2002 11:06 schreef DataBeest het volgende:
Niemand? Wat dacht je van de makers die maanden bezig zijn geweest om een uitdagende verhaallijn in elkaar te zetten? Iedereen loopt maar te zeuren over dat de spellen tegenwoordig zo weinig gamplay hebben, zo makkelijk zijn en dat je er zo snel op uitgekeken bent.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• _Xenad_
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-03-2024

_Xenad_

PSN: Xenad

Op dinsdag 16 juli 2002 11:38 schreef Janoz het volgende:

[..]

Niemand? Wat dacht je van de makers die maanden bezig zijn geweest om een uitdagende verhaallijn in elkaar te zetten? Iedereen loopt maar te zeuren over dat de spellen tegenwoordig zo weinig gamplay hebben, zo makkelijk zijn en dat je er zo snel op uitgekeken bent.
Ben ik het wel mee eens, want iedereen grijpt tegenwoordig naar een walktrough en als ze hem hebben uitgespeeld is het van " Nou dat was een makkie zeg... zat uitdaging aan" :?
Ik gebruik alleen een walktrough als je echt na uren zoeken en zoeken en zoeken..... er niet meer uitkomt. Meestal heb ik dan namelijk 2 keuzes... 1 gebruik een walktrough 2 uninstall :D

PS3, PS4. IPAD3 PC: P35C-DS3R | E6750 @2.66Ghz | 4GB geheugen | Geforce 9800 GTX

Pagina: 1