Heeft iemand enig idee of het mogelijk is om 2 CCFL's (neon tubes) op 1 inverter aan te sluiten? Of wordt deze dan teveel belast? Heb er hier 2 liggen maar heb geen zin om de boel te slopen door hiermee te Xperimenteren.
denk niet dat het mogelijk is.
Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..
Verwijderd
Als ie overbelast merk je het vanzelf, waarschijnlijk wordt ie dan bloedje heet (de invertor dan). Het kan ook zijn dat je niet genoeg levert om de CCFL's aan te laten gaan, of niet fel. En wat natuurlijk zo vet is aan CCFL's is dat ze extreem fel zijn en daarom een stoer effect geven.
Verwijderd
als ik het goed begreep is dat niet mogelijk, tenzij met een profesionele inverter. dus zon groot lab ding

zon kleine raakt overbelast, met zelfs ontploffings gevaar. ik zou et iig niet doen....
zon kleine raakt overbelast, met zelfs ontploffings gevaar. ik zou et iig niet doen....
Hmm...
Ik hang ze morgen wel fff snel aan m'n voeding, kijken of het werkt (beetje hardleers
).
Ik laat wel fff weten wat het resultaat was...
Owja, als ik de komende dagen nix meer van me laat zien op GOT dan is de boel ontploft en dan lig ik in het ziekenhuis; kortom: Don't try this at home kids!
Ik hang ze morgen wel fff snel aan m'n voeding, kijken of het werkt (beetje hardleers
Ik laat wel fff weten wat het resultaat was...
Owja, als ik de komende dagen nix meer van me laat zien op GOT dan is de boel ontploft en dan lig ik in het ziekenhuis; kortom: Don't try this at home kids!
3x 10 cm ccfl op 30 cm transfo gaat wel ... in serie wel.
je hebt 2 verschillende sorten invertors
1x voor de 10cm buisjes en 1 voor de 30 cm
volgens de specs van velleman waar ik ze van heb (display electronics) kan je max 2 buisjes aansluiten op een invertor
ik heb het gedaan en ze werken nog steeds (pas een week of 7)
maar je moet dan dus wel goed weten of je een 10cm versie hebt of 30cm
anders moet je even naar display daar weten ze het ook
1x voor de 10cm buisjes en 1 voor de 30 cm
volgens de specs van velleman waar ik ze van heb (display electronics) kan je max 2 buisjes aansluiten op een invertor
ik heb het gedaan en ze werken nog steeds (pas een week of 7)
maar je moet dan dus wel goed weten of je een 10cm versie hebt of 30cm
anders moet je even naar display daar weten ze het ook
Verwijderd
bij mij zijn de voedingen vd 10 cm en de 30 cm 100 % gelijk, volgens mij zit hier geen verschil tussen behalve dat wat er op het stickertje staat: 10 cm en 30.
, tenminste dat vertelden ze bij display
Maareh je kan er best 2 aansluiten op 1 voeding,... maareh zou ik wel switch gebruiken (stereo uiteraard) en dan geen risicos nemen
Maareh je kan er best 2 aansluiten op 1 voeding,... maareh zou ik wel switch gebruiken (stereo uiteraard) en dan geen risicos nemen
Of meet ff de stroom die door een buisje gaat en zet bij beide ccfl's een weerstandje die voor 10% aan spanning opneemt (ff rekenen). Dit kan startproblemen verhelpen en ontlast de inverter een klein beetje...
Pagina: 1