Toon posts:

Vastlopers

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ene 1.2 Athlon TB, gforce 2 mx400, 40gb@7200, 256 DDR, ecs mobo K7VTA3, cd-rw, adsl modem, netwerk kaartje, met 230w voeding. Hij loopt de hele tijd vast en ik heb geen id waarom. In de meeste gevallen komt het door de gfx kaart, ma ik heb al een andere geprobeerd (TNT2 minder stoom d8 ik), ma het lost nx op. Ik weet dat 230watt vreed weinig is voor ne athlon, dus d8 ik dat dit misschien de oorzaak is. Dan da??? Plz help mij, danke.

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 00:42 schreef Mr_snowflake het volgende:
Ik heb ene 1.2 Athlon TB, gforce 2 mx400, 40gb@7200, 256 DDR, ecs mobo K7VTA3, cd-rw, adsl modem, netwerk kaartje, met 230w voeding. Hij loopt de hele tijd vast en ik heb geen id waarom. In de meeste gevallen komt het door de gfx kaart, ma ik heb al een andere geprobeerd (TNT2 minder stoom d8 ik), ma het lost nx op. Ik weet dat 230watt vreed weinig is voor ne athlon, dus d8 ik dat dit misschien de oorzaak is. Dan da??? Plz help mij, danke.
230 Watt maar ???

Post ff pics van je MBM Dashboard, of geef je voltage waarden
hier ff gewoon door. Weet wel bijna zeker dat dit de oorzaak is :)

offtopic:
Is die VGA kaart PCI trouwens? Dan heb ik daar belang bij :+

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een agptje

De -12V(weet nie precies waar het voor staat) staat op -5.33V. Maar in het bios staat de -12V op -11.6V of zo, dus aardig in de buurt.

Verwijderd

230W zal niet de oorzaak zijn van de vastlopers, te weinig voeding openbaar zich door spontane resets etc...

• blijhoofd_bennie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Heb dit ook al eens eerder bij iemand meegemaakt pc liep hele tijd vast. Alles mogelijke gechecked temp, mem, grafisch (echt alles gechecked, mijn mem in zijn systeem, mobo echt alles wat om te zetten was!)
Ook voeding, deze was maar 145W voor athlon 1200 :?. Maar ja daar lag het ook niet aan.

Het moederbord was defect, moederbord vervangen en pc deed het weer super, dus wanneer mogelijk deze ff checken.

[extra info]
MOBO was trouwens een MSI KT2PRO vervangen door SOLTEK SL75KAV voor het geval je het wilt weten. Tevens werd de pc sneller door dit mobo, XP starte 3 sec. sneller op.
[/extra info]

Verwijderd

Topicstarter
Denk nie dat het het moederbord is, heb al eens een kapot gemaakt (verkeerd bios, ma gelukkig heeft pc boer niet gezien :P). Dus dit is een redelijk nieuw. Temp ook hoog(cpu: 45-55, case: 30), nieuwe koeler in aankomst.
Ik kan eens bij vriend proberen, heeft zelfde comp als ik, ma andere voeding geen last van vastlopers, ff voedinkje pikke van hem >:)

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Op dinsdag 16 juli 2002 00:42 schreef Mr_snowflake het volgende:
Meestal komt het juist niet door de voeding dit soort problemen, maar eerder doordat het moederbord zelf te weinig stroom levert. Dus je systeem doet het onder windows perfect (ook niet voor eeuwig hebben we getest bij het probleem hierboven).

Maar zo gauw je de pc een beetje laat werken 3D games, dan is er stroom nodig dan levert in veel gevallen het mobo te weinig stroom en hoppa systeem licht op zijn kont (monitor zegt dan no signal input :P )

En het mobo wat jij zo hebt is dat een "budget" ASUS, ik bedoel hier dus mee van het is niet mogelijk de voltage te verhogen (was bij betreffende MSI mobo het geval anders was het systeem denk ik nog wel te redden).

Maar ja vervang je moederbord eens zou ik zeggen (en zoals gewoonlijk eerst jezelf ontladen voordat je spullen gaat omzetten)

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Op dinsdag 16 juli 2002 01:31 schreef Mr_snowflake het volgende:
Denk nie dat het het moederbord is, heb al eens een kapot gemaakt (verkeerd bios, ma gelukkig heeft pc boer niet gezien :P). Dus dit is een redelijk nieuw. Temp ook hoog(cpu: 45-55, case: 30), nieuwe koeler in aankomst.
Ik kan eens bij vriend proberen, heeft zelfde comp als ik, ma andere voeding geen last van vastlopers, ff voedinkje pikke van hem >:)
Mmh kan wezen dat het de voeding is, maar ja in mijn geval dus had ik de mijne erin gezet was een 400W voeding. Hoop voor jou dat het de voeding is. Maar ja mochten de problemen zich blijven voordoen, test dan maar eens het mobo.
En dat jou vriend dezelfde pc heeft zegt natuurlijk niets, jij kunt toevallig net een defect apparaat in je pc hebben en je vriend niet.
En hey niet jatten he :P

Verwijderd

Topicstarter
Zelfs als ik pas windows heb opgestart en zit te surfen ofzo kan het voorkomen... En vriend van mij heeft dus ook zelfde mobo ma geen prob.

• blijhoofd_bennie
  • Niet online

blijhoofd_bennie

Wasser für alle!!

Op dinsdag 16 juli 2002 01:41 schreef Mr_snowflake het volgende:
Zelfs als ik pas windows heb opgestart en zit te surfen ofzo kan het voorkomen... En vriend van mij heeft dus ook zelfde mobo ma geen prob.
Dit was dus ook het geval bij mijn genoemde probleem, alleen systeem hield het iets langer vol dan bij games.

[off-topic]
me goes pitten, ruste :+
[/off-topic]

Verwijderd

Topicstarter
Allez, omda gij het zijt zal ik het niet jatte :P Ma als hij trug is ga ik toch eens langs met mijn compje :D THX M8
Pagina: 1