[Winamp] Bug in geluidskwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micros
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-10-2024

Micros

M'n nummerbord in de USA

Topicstarter
Ik heb de nieuwste versie (2.80) van WinAmp en mij is het volgende opgevallen:

Als ik een playlist heb van bijvoorbeeld 10 a 15 nummers van een album, dan klinken er soms een of twee veel slechter. Het klinkt als 8 bits geluid, of misschien 22khz. In ieder geval is geluidskwaliteit slechter, het klinkt metaliger, wat je vooral goed hoort doordat bepaalde elektrische gitaartonen vrij scherp en schel klinken.
(Als achtergrondmuziek valt het wellicht niet direct iedereen op, maar als je oplet is het heel goed hoorbaar en wordt het al snel irritant, dat vonden ook anderen die ik het liet horen.)
Naar een ander nummer skippen en weer terug helpt niet. In dit geval is het steeds alleen dat ene nummer dat slechter klinkt.

Het ligt absoluut niet aan de MP3. Sterker nog, als ik WinAmp opnieuw opstart klinkt het nummer meestal wel weer goed.

Ik ben erg benieuwd of iemand anders dit ook wel eens is opgevallen. Laat het even weten, ook als er ergens meer info over deze bug te vinden is.

[Vreemd btw dat in v2.80 nog zoiets kan gebeuren... Misschien moet ik toch maar weer Sonique gaan gebruiken :9 ]
[Eventuele systeeminfo: Ik heb Win XP Pro op een Compaq Armada E500 laptop.]

"Zie mij een toffe computer hebben!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 16:43

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb altijd maar exact 1 nummer in de playlist (zie sig), en ik het dit probleem nog niet meegemaakt.

Siditamentis astuentis pactum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-09 12:24
Je bent de eerste die ik met dat probleem hoor. Misschien zit het 'm meer in de VBR of direct sound drivers?

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02