Toon posts:

Waarom niet sneller tnt2 -> geforce 2 ti

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn zusje heeft een AMD K6/2 500Mhz met een TNT2 kaartje M64 , nu draaien de spellen voor geen meter meer bij haar, dus ik dacht als ze de videokaart al vervangt gaat ze flink op vooruit, nu heb ik voor de gein mijn geforce 2 ti in haar pc gedaan, maar het verschil is nauwelijks te zien, volgens de grafieken van tomshardware is de geforce2 ti 5x sneller , maar gezien haar cpu ook beetje zuigt, had ik op zn minst verwacht dat quake3 2x zo snel zou draaien, maar dat is niet het geval, nu vraag ik me af of dit wel klopt :?

hoe zit het met die bios AGP instellingen 16/32/64/128 , zou dat veel uitmaken?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hoeveel scheelt het dan precies? Heb je wel een beetje nieuwe drivers geinstalleerd?

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

welk os, hoe oud is je installatie
dat zijn dingen die je je moet afvragen voordat je met hardware gaat goochelen

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 00:36 schreef Bigs het volgende:
Hoeveel scheelt het dan precies? Heb je wel een beetje nieuwe drivers geinstalleerd?
in quake 3 gaat ze van 22 fps naar 30 fps ofzo(cg_drawfps 1)
en ze heeft windows 98, die staat er al tijdje op, ik heb voor de rest alleen de ti drivers geinstalleerd.
Maar wat ik van vroeger nog weet, is dat geforce kaarten beetje onafhankelijk waren van cpu, bij mij draait quake3 dik boven 100 fps met athlon xp met zelfde videokaart :?

Verwijderd

FF tussendoor, sorry cONEction! :*

Is er een Geforce2 TI videokaart met pci slot?
Toch alleen een Geforce2 MX? Die zoek ik namelijk :)

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

ik heb een tb1400 en ik haalde met q3 op 1024x768 ongeveer 100fps met de hoogste settings. mijn proc is ongeveer 3x sneller dan die k6, dus ik haal 3x meer frames. 100/3=33
dus zou ongeveer wel moeten kloppen. (was met mijn oude gf2, nu haal ik dezelfde framerate met gf4@2048x1536 :9)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 00:44 schreef rival24 het volgende:
ik heb een tb1400 en ik haalde met q3 op 1024x768 ongeveer 100fps met de hoogste settings. mijn proc is ongeveer 3x sneller dan die k6, dus ik haal 3x meer frames. 100/3=33
dus zou ongeveer wel moeten kloppen. (was met mijn oude gf2, nu haal ik dezelfde framerate met gf4@2048x1536 :9)
ik heb nog een geforce 4 liggen, kijken wat ie doet in een k6/2 systeem, verwacht geen topprestaties :Z , wel jammer, nu moet ze dus toch haar kut pc uitbreiden, maarja ze heeft geen geld :z

maar dat verhaal klopt niet volgens mij, want stel dat jij een athlon 2100mhz zou hebben, denk niet dat quake dan 1,5 sneller draait. videokaart doet toch de meeste 3d berekeningen, ik begrijp echt niet dat het zo kut loopt op haar pc :?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

Op dinsdag 16 juli 2002 00:47 schreef cONEction het volgende:

[..]

ik heb nog een geforce 4 liggen, kijken wat ie doet in een k6/2 systeem, verwacht geen topprestaties :Z , wel jammer, nu moet ze dus toch haar kut pc uitbreiden, maarja ze heeft geen geld :z
Op zo'n moment is het tijd om je eigen pc aan haar door te verkopen (dan gaat ze maar ff bollen slikken voor geld), om dan zelf een nieuwe te kopen :). (wel afzetten natuurlijk :P)

//edit: typo

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 00:49 schreef rival24 het volgende:

[..]

Op zo'n moment is het tijd om je eigen pc aan haar door te verkopen (dan gaat ze maar ff bollen slikken voor geld), en dan zelf een nieuwe te kopen :). (wel afzetten natuurlijk :P)
Beetje mijn 15 jarige zusje afzetten, is toch zielig :Y)

Verwijderd

K6/2 zuigt major .

Ik had een 350@450 en daar viel met m'n toen kick-ass TNT2 Ultra Deus Ex niet vloeiend op te spelen . Toen eens voor een goeie 200€ een upgradebundel naar Plastic Athlon550 en Asus K7V gekocht en hoppakee , alles liep supahvloeiend

Verwijderd

Ja, Het is op zeker die AMD k6 die de bottleneck vormt.

Vervang die maar lekker voor een snellere cpu en je zult zien dat het allemaal wat soepeler gaat lopen. ;)

• dlmh
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:13

dlmh

Lo-Fi

Kan ook nog 's proberen de chipset drivers te installeren... met name die voor AGP zijn belangrijk! (Waarschijnlijk heb je een Ali chipset, dus www.ali.com.tw/driver/agp_1.90_eng.zip
Suc6!

“If a cluttered desk is a sign of a cluttered mind, of what, then, is an empty desk a sign?” - Albert Einstein

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Van 22 fps naar 30 fps is toch bijna 50% sneller.

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
zusjes van 15 horen toch niet te gamen :? :P [hk-mode on] PICS [/hk-off :P]

hoeveel MB ram zit er in haar PC?

Verwijderd

Ik denk dat het nu wel algemeen bekend is dat een K6-(2) een enorme bottleneck is, er lopen iig zat topiques over.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.