krasjes op plexi, en nu?

Pagina: 1
Acties:
  • 466 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• navyseal44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08-2025
Ik heb dus een windowtje in mijn case zitten maar nu zitten er wat krasjes in het plexi, iemand enig idee hoe ik die eruit kan krijgen?
En of dit uberhaupt gaat?

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Ik heb weleens gehoord met tandpasta en een borsteltje :?

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 00:09 schreef Pizzaman het volgende:
Werkt goed voor ondiepe krasjes, doe het wel eens op me gsm.
Gewoon proberen?!

Verwijderd

dag glans met tandpasta...

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Op dinsdag 16 juli 2002 00:09 schreef navyseal44 het volgende:
Ik heb dus een windowtje in mijn case zitten maar nu zitten er wat krasjes in het plexi, iemand enig idee hoe ik die eruit kan krijgen?
displex bij de halfords te haal!

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 00:09 schreef navyseal44 het volgende:
Polijsten met zilverpoets (heet Silvo, zo'n beetje in elke supermarkt te verkrijgen - ruikt naar pot-pourri!! :+ ). Koperpoets kan ook, gaat echter iets minder goed. (en stinkt :( )

Met die zilverpoets krijg je, met een zachte poetsdoek uiteraard, een nog hogere glans dan met nieuw plexiglas.

Gewoon dezelfde instructies volgen als met 't poetsen van zilver. Koekie

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 00:24 schreef jeuuron het volgende:

[..]

displex bij de halfords te haal!
werkt perfect hoor, teminste voor mijn gsm... en ik heb nog geen krassen op me window zitten hoor, ben zuinig op me compie >:)

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Op dinsdag 16 juli 2002 00:09 schreef Pizzaman het volgende:
jah klopt van die speciale tandpasta voor wittere tanden zeker :Y)

Verwijderd

Displex werkt, maar de krassen moete niet te diep zijn.

succes.

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

Op dinsdag 16 juli 2002 00:35 schreef daan123 het volgende:

[..]

werkt perfect hoor, teminste voor mijn gsm... en ik heb nog geen krassen op me window zitten hoor, ben zuinig op me compie >:)
mij ding heeft er ook geen last van.. motorola v90 :) LOL

is ook een window:)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• navyseal44
Ben ook zuinig op m'n comp: transport schade :(

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 00:40 schreef navyseal44 het volgende:
Ben ook zuinig op m'n comp: transport schade :(
jaja...

/me moet zijn broertjes altijd bij zijn comp vandaan schoppen, zo'n window is natuurlijk hartstikke leuk om aan al je vriendjes te laten zien..

• KSR
  • Niet online

KSR

Inderdaad tandpasta of koperpoets.
Als je het daarna glanzend wil hebben ff met b.v. kruipolie insmeren en goed uitvrijven, dan glans die als een t**t.

Be Stronger Than Your Excuses

Verwijderd

gewoon karwei bezoeken en een nieuw stukkie halen :p is makkelijker... meten / snijden / uitbreken / lijmen / klaar

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

tandpasta:

• gebruik van die witte (normale) tandpasta, geen Parodontax aangezien Parodontax geen schuurmiddel bevat.

• breng ruime klodder tandpasta aan op het te poetsen oppervlak, smeer deze met een vinger een beetje gelijkmatig over je plexi uit.

• laat 't geheel een minuutje inharden/uitdrogen zodat je meer profijt hebt van het schuurmiddel

• pak een stuk wc-papier, maak hier een stevige prop van, en doe hier ook een beetje tandpasta op

• maak nu mooie ronde bewegingen met de prop wc-papier over je plaat plexiglas, zorg dat je over het hele oppervlak bent geweest.

• ga hiermee een minuut of 5 tekeer, dan zal je papier het op een gegeven moment opgeven. Zorg dus dat je nieuwe voorraad papier bij de hand hebt, en doe op iedere nieuwe prop ook weer wat tandpasta.

• tot slot kan je de 'rolletjes' tandpasta wel weghalen (door het vele wrijven heeft de tandpasta zich gevormd tot rolletjes en ziet 't er niet meer uit, maar dat boeit verder niet zoveel. Met een niet-getandpasta-ed wc-papiertje kan je nu je plaat plexi schoonwrijven.

• Ben je tevreden over het resultaat? Maak de plaat dan zorgvuldig schoon met evt wat zeep. Ben je er nog niet tevreden over? Herhaal de stappen dan nog een keer :)

Ik heb de bovenstaande handelingen zelf uitgevoerd op een display van een mobieltje, en die glimt nadien weer als nieuw *D De tandpasta heeft het oppervlak dus niet doffer gemaakt.

:? maar nou doe ik het, en wordt het opeens wel dof
Dat kan, maar dan moet je gewoon nog doorgaan met het poetsen. Als het oppervlak nog dof is, ben je nog niet ver genoeg gegaan met het poetsen. Tandpasta bevat een zeer minuscuul schuurmiddel, waarmee je het oppervlak juist superglad kan krijgen. Het is eerder een polijstmiddel dan een schuurmiddel. Resultaat kan daarom misschien wel een tijdje duren ;)

:? gaat dat niet geweldig meuren naar de tandpasta?
Yup, inderdaad :P Maar als je na 't polijsten gewoon alles netjes schoonmaakt is die lucht redelijk weg van het oppervlak hoor, alleen je kamer ruikt dan nog :P

:? wat voor tandpasta moet ik hiervoor gebruiken?
zoals ik al bovenaan heb staan, iedere normale tandpasta voldoet, zolang er maar schuurmiddel in zit. Van Parodontax weet ik dat die geen schuurmiddel bevat, en die moet je daarom níet gebruiken, daar heb je niks aan... Kijk voor je begint met klodderen en smeren even op de tube of ergens vermeld staat of er misschien geen schuurmiddel inzit. Staat dat er niet op, dan zit het er vast wel in en kan je 't goed gebruiken om te polijsten.

Succes :)

misschien een id voor phreak om zo'n verhaal in de faq op te nemen?

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 09:05 schreef Chainsaw1984 het volgende:
gewoon karwei bezoeken en een nieuw stukkie halen :p is makkelijker... meten / snijden / uitbreken / lijmen / klaar
jah weetje hoe duur een fatsoenlijk stukje plexi is!!!
Voor een meter @ meter betaald je bij de praxis al een dikke 50 piek!!! (als het niet veel meer is)

• Mafioso
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:58
Op dinsdag 16 juli 2002 11:01 schreef twakker het volgende:

[..]

jah weetje hoe duur een fatsoenlijk stukje plexi is!!!
Voor een meter @ meter betaald je bij de praxis al een dikke 50 piek!!! (als het niet veel meer is)
Acrylaat is veel goedkoper, en ziet er het zelfde uit, was voor mijn window 8 gulden kwijt toen der tijd.

• ntsx
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-02-2024
ik heb die zeik niet... ik heb een glazen window.

too fly for a white guy

Verwijderd

glas is nog duurder om op maat te alten maken (bij rare figuren) en wel krasvast

• M14
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 03-04 11:03

M14

Je moet die krasjes er uit krassen met een mesje. Werkt perfect :7 }:O

Mess with the best, Die like the rest
There is no such thing as Society
There are 2 kinds of people: Snipers and their targets
Never run for a sniper ... you only die tired :)

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 09:05 schreef Chainsaw1984 het volgende:
En dat noem jij makkelijker?

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 10:06 schreef jwbagger het volgende:
:? wat voor tandpasta moet ik hiervoor gebruiken?
De allergoedkoopste WITTE tandpasta is het beste!
Geen leuk kleurtjes of 'toevoegingen' (witmakers e.d.)
Heb zelf ooit een cursus "plexiglas bewerken" gehad... *D

• jwbagger
  • Laatst online: 15-12-2025

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Op dinsdag 16 juli 2002 17:51 gaf JazzIT een antwoord op een vraag die ik niet gesteld had:
ik stelde niet zelf die vraag hoor ;) Ik heb geprobeerd er 3 misschien faq-achtige vragen in te beantwoorden ;) lees eronder maar door :)

• Dutch_Demon
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-01-2022
Je kan ook bij een telecomzaak een spulletje kopen om je display van je gsm weer te herstellen. Kheb het ook op acrylglas gebruikt en bij mij werkte het.:)

- Systeem Specs -

• navyseal44
Leuk en aardig maar deze window is netjes ingefreesd en al en zit er van achter tegenaan met nageltjes, zo netjes krijg ik het zelf nooit terug...

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-04 13:39

LauPro

Prof Mierenneuke®

Op dinsdag 16 juli 2002 23:18 schreef navyseal44 het volgende:
Leuk en aardig maar deze window is netjes ingefreesd en al en zit er van achter tegenaan met nageltjes, zo netjes krijg ik het zelf nooit terug...
Tja da's een kwestie van opvoeding, je zou natuurlijk je 'nageltjes' kort kunnen houden ;)

Als ik het allemaal zo hoor, en is naar mijn bril kijk :7 :o, dan zie ik dat je misschien beter glas kan gebruiken voor een 'window' (monitoren zijn immes ook niet met plexiglas uitgerust)

:Y)

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• BlizzarD
  • Niet online

BlizzarD

Hooooooh

Op dinsdag 16 juli 2002 00:32 schreef Happy_On_MDMA het volgende:

[..]

Polijsten met zilverpoets (heet Silvo, zo'n beetje in elke supermarkt te verkrijgen - ruikt naar pot-pourri!! :+ ). Koperpoets kan ook, gaat echter iets minder goed. (en stinkt :( )

Met die zilverpoets krijg je, met een zachte poetsdoek uiteraard, een nog hogere glans dan met nieuw plexiglas.

Gewoon dezelfde instructies volgen als met 't poetsen van zilver. Koekie
Werkt ook perfect om na het lappen van een koperen heatsink, dit spul erop te doen en in te wrijven. Gaat ie nog meer van glimmen *D

iStockphoto

Verwijderd

sucks

• Mathizsias
  • Laatst online: 25-03 01:28

Mathizsias

Drizzt

Op dinsdag 16 juli 2002 14:58 schreef ntsx het volgende:
ik heb die zeik niet... ik heb een glazen window.
*Miauw*... :? ...*Klingel* :? >:)

• Icetree
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-04-2022
krasjes op plexi, en nu?
Huilen...

• Rinusch
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-03 19:21
Op dinsdag 16 juli 2002 05:23 schreef KimSaRo het volgende:

Als je het daarna glanzend wil hebben ff met b.v. kruipolie insmeren en goed uitvrijven, dan glans die als een t**t.
Toen wij onze oude auto verkochten, hebben de de lak ingesmeerd met die troep, deze was een beetje faal geworden, zag er weer als nieuw uit, gelijk weer wat meer centjes voor dat oude kreng :Y)

... Life is what happens when you are busy planning other things...

Pagina: 1