Toon posts:

tegenvallende RAID -prestaties onder win xp pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort 2 (identieke) seagates van 80 gig aangeschafd.
Mijn moederbord is abit kt7e-raid met 900 mhz tb en 256 mb geheugen.
Ik heb in de bios alles goed ingesteld ( volgens mij dan), maar de snelheid valt erg tegen, sterker nog; het is helemaal niet sneller geworden, of je nou naar windows opstarten kijkt of gewoon wat van de ene partitie naar de andere partitie kopieren.
Ik heb ook alle software die bij mijn moederbord hoort geinstalleerd. Overigens, onder windos ME zie ik wel een verschil.

Ik wil graag weten wat ik fout doe onder win xp pro.

Bij voorbaat dank.

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 07:34
Windows XP ziet een RAID controller als een SCSI controller. Laat M$ nou net zo handig zijn geweest om niet lekker met SCSI om te kunnen gaan :r

Verwijderd

ik ruik een move naar [forum=21]... (of slotje)
en in de search is genoeg te vinden om raid-prestaties te verbeteren..

// edit je gebruikt toch wel raid-0 :?

Verwijderd

Kan er naast zitten maar ik dacht dat Raid meer was dat je geen snelheid verlies hebt als je iets wilt gebruiken wat op bijde schijven staat. Dat haald die dan tegelijk.

Maar ondernormale omstandigheden zul je wel niets merken denk ik. Voor rekenmachines is dit wel handig, maar voor thuis gebruikers weet ik het niet.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem op RAID-0 staan

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-04 14:03
Move PMG -> OM & I/O

Volgens mij is er hier vrij veel over te vinden overigens. De search al geprobeerd?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Windows XP ziet een RAID controller als een SCSI controller. Laat M$ nou net zo handig zijn geweest om niet lekker met SCSI om te kunnen gaan :r
Dat is kul...

Ook Windows 98 / ME ziet hem als SCSI controller, en daar zegt hij wel performance verschil te zien...

Bovendien is een Promise ATA/Raid controller eigenlijk ook een SCSI controller met een ATAPI interface (er wordt een gestripte SCSI-taal gepraat door de controllerchip)...

• Jamaicaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik geloof dat MS toch een update klaar heeft liggen voor dat probleem met scsi/ide (Raid) ?
IK kan em alleen niet vinden :/
Pagina: 1