[WC] schoonmaak wcsysteem

Pagina: 1
Acties:

• irmscher
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-05-2025
beste medewaterkoelers.

ik heb vandaag mijn systeem voor het eerst in 1 1/2 jaar schoongemaakt.
eerst ff laten draaien op een bak schoon water.
daarna uurtje of wat met sodawater.

het resultaat is dat het systeem weer koelt als vanouds.
cpu 100% stress weer op 41 graden.
dat was de laatste tijd vaak richting de 45 a 46 graden.

ik heb gemeten dat voor schoonmaken ik een flow had van 135 liter per uur.
na 2 uurtjes sodawater door het systeem was dat al 155 liter per uur.

dus ik kan iedereen aanraden om ff een bakje met sodawater naast je pc te zetten, en ff je systeem door te spoelen.

morgen ff systeem schoonspoelen met schoon water.
en dan kan er weer waterwetter in het systeem.

heeft iemand nog beter ideeen om het systeem schoon te maken?

• PASware
  • Laatst online: 05:04
Kan je soda water gewoon kopen?
of moet je van die brokken soda in wateroplossen??

Tesla Model 3 SR+ | 4425wp (Dak) - 1920wp (platdak) - 840wp (gevel 90gr) | Panasonic 5kW warmtepomp | Hewalex WPB 200L boiler

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

oplossen

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Ey, tnks voor de reminder :)

Hier en daar neem ik soms een prutje waar.. waarschijnlijk van m'n opel radiator waar blijkbaar nog wat prut in zat..

Tis alleen zo irritant om dan weer helemaal je pc uit te zetten enzo dus ik blijf het maar uitstellen.. maar goed, tis vakantie niet :)

Verwijderd

Ik gebruikte verscheidene prutjes om de boel schoon te maken, en verdund zwavelzuur (10% H2SO3 is toch een van de betere middelen.

• irmscher
  • Laatst online: 30-05-2025
de pc staat gewoon aan, mat bak met water er naast.
spoelt nog lekker door.
zolang er rommel uit het systeem blijft komen, laat ik het mooi zo draaien.
elke dag 2x schoon water in de bak, en gaan met die banaan.

maar verdund zwavelzuur..... uhm.
dat is niet iets waar iedereen zo aan kan komen toch?
lijkt me iig wel perfect om de radiateur en het koelblok mee schoon te maken, maar de slangen ????

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zelf heb ik WC, dus geen bale verstand wat voor soort vervuiling je krijgt.

ALgen? Is het niet mogelijk om er gewoon een paar vissen in te kieperen in de opvangbak? Met gewoon filters dat ze niet naar je CPU zwemmen :P?

==
hoi

Verwijderd

[funmode]
.....uh tegen algen werken slakken toch goed? }:O
en als je beetje zuur nodig hebt.....cola doet het toch ook wel goed? en als je nu heel zuur wilt gaan doen pak je een ouwe accu :+ ....tegenwoordig kan je ook regen opvangen: zure regen :P
[/funmode]

Skitzo maakt dagboek over WC duz misschien daar aankaarten?

Verwijderd

Heb mijn systeem een tijdje terug met in ruim water verdunde gootsteenontstopper (een soort van Gel, Muscle ofzo iig veilig voor koperen buizen :P)laten draaien. Werkte ook erg goed :)

Verwijderd

ik heb gewone fans

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Heu, ik heb nog geen WC maar wil er zelf eentje gaan maken. Maar wat lees ik bij jullie nou? 2 keer doorspoelen per dag??? Je doet er 1 keer water in ent moet gewoon werken toch?!! Gebruiken jullie trouwens leiding water of gedistileerd water? Dat laatste lijkt me het meest logische...
En BTW weet iemand waar ik een goede radiateur om te koelen kan kopen/halen? Koelblokje ga ik zelf maken (CNC-frees bank :9), een pompje dat je in een aquarium stopt en een reservoir van, tja, verzin ik nog wel. Zo groot hoeft dat toch niet te wezen? Halve liter ofzo??? Wil het meeste in me case houden, wel zo makkelijk (vinden me ouders hm).
En is het waar dat een P4 1700 423 gelockt is en dat je dus niet met de multiplayer kan rommelen? Hoe unlock je zoiets?

Use the Search Luke...

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Op woensdag 17 juli 2002 18:08 schreef Silentpuma een heel verhaal met veel vragen
Ik zou zeggen: voor antwoord op je vragen, gebruik de search. Ik denk dat elk antwoord binnen 2 minuten gevonden is.
Pagina: 1