Toon posts:

XFree86 4.20

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zou iemand mij uit kunnen leggen hoe ik XFree86 4.1.0 kan upgraden naar XFree86 4.2.0 ik heb alle files van hun site maar ik snap nix van die readme ????

trouwens het gaat om een Redhat 7.2 systeem ???
met een kernel versie van 2.4.17 tja kan niet altijd de nieuwste hebben met een 56k5 :'(

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Lijkt mij dat je gewoon alle RPM's moet installeren?
rpm -ivh *.rpm
ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Offcourse, natuurlijk helemaal vergeten je kunt het natuurlijk ook efe downen bij RedHat :D

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
rpm -U --nodeps *.rpm

op deze manier installeer je alle rpms zonder te controleren op dependancies.

suc6

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 13:04 schreef LinuxUser het volgende:
rpm -U --nodeps *.rpm

op deze manier installeer je alle rpms zonder te controleren op dependancies.
Whohaa, lekker link om zonder dependencies te installeren.
Die optie is leuk als je zeker weet dat het kan, maar als je het blindelings gaat gebruiken weet je zeker dat je problemen krijgt. Niet doen dus.

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Op dinsdag 16 juli 2002 13:12 schreef MarcelP het volgende:

[..]

Whohaa, lekker link om zonder dependencies te installeren.
Die optie is leuk als je zeker weet dat het kan, maar als je het blindelings gaat gebruiken weet je zeker dat je problemen krijgt. Niet doen dus.
het kan zeker wel. Als je alle rpm's van Red Hat download kan het. Als je andere neemt moet je het niet doen.

Overigens XFree 4.2.0 is een bugfix release zonder nieuwe features dus dan kan het in ieder geval :)

edit:

of zit ik nu uit mijn nek te lullen :?

Verwijderd

Dream on, XFree4.2.0 is zeker geen bugfix release... Ga jij maar es door de Changelogs spitten >:)
Tis een echte release hoor, veel aangepast, nieuwe drivers erbij gereleased.... M.a.w. je lult uit je nek :P ;)

Verwijderd

Nou, ik ken die rpms niet, maar zolang ze op dezelfde redhat release gecompileerd zijn lijkt het me wel mogelijk.
Maar als hij nou met een andere glibc of gcc gecompileerd is kan het zijn dat je een paar dependencies mist.
Ik zou liever eerst de mogelijke foutmeldingen afwachten voordat ik hem met --nodeps zou installeren.

Als jij deze rpms kent dan zou het best kunnen, maar dat was niet duidelijk uit je post. Ook was niet duidelijk welke rpms er gedownload waren.

Verwijderd

Heb je RPM's gedownload of de source-files? Dit is namelijk van grote invloed op hoe je het moet installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had update gedownload als source
maar ik heb nu ook op de site van redhat een full version in rpm gevonden 40 mb?!?!? zal alles wel in zitten denk ik maar het wel leuk als ik het ook snap als ik bijv met slackware ge werken waar die rpm weer niet werkt

trouwens gaat er iemand hier nog naar Campzone ???
dan kan ik dan misschien wat meer tekst en uitleg krijgen...

in ieder geval bedankt voor de tips....

ik ga deze versie nix voor nix downen met mijn 56k6 als ik er geen moer aan had er zit deels (alleen 2d) radeon 8500 support in :( (jammer alleen 2d maar ik moet toch wat)
Pagina: 1