man8.2, kde2 | Gremllm wil niet starten

Pagina: 1
Acties:

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
copy + past van faq
KDE2: Start GKrellM with kstart:
kstart --window gkrellm --alldesktops --ontop --skiptaskbar /usr/bin/gkrellm

Ik was best benieuwd geworden naar het programma GKrellM wat ik hier en daar langs zag komen op verschillende desktops.
Nu heb ik via mandrake, gewoon geklikt op de desbetreffende rpm en deze werd geinstalleerd.
Het probleem is nu, dat ik heel dat GKrellM niet op mijn beeld krijg.
Ik krijg nix van errors of iets dergelijks, het lijkt er op dat het programma wordt gestart. maar ik zie niets.
Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Verwijderd

Probeer gkrellm eens te starten vanaf een konsole en kijk wat de meldingen zijn.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 23:27 schreef janjanjansen het volgende:
Probeer gkrellm eens te starten vanaf een konsole en kijk wat de meldingen zijn.
dat deed ik 'geloof ik' :D
nee maar, gkrellm, met welk commando start jij dit?

Verwijderd

Ik heb dat zo ingesteld dat gkrellm automagisch start als ik KDE start. K-menu -> Commando uitvoeren -> gkrellm zou goed moeten zijn normaal gesproken.

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 23:31 schreef janjanjansen het volgende:
Ik heb dat zo ingesteld dat gkrellm automagisch start als ik KDE start. K-menu -> Commando uitvoeren -> gkrellm zou goed moeten zijn normaal gesproken.
[scare@localhost scare]$ gkrellm
bash: gkrellm: command not found
ik snap er nix van, ook als ik de gedownloade rpm (heb de goede weet ik zeker) als root probeer te installeren via:
rpm gkrellm-nogwattes.rpm --install
krijg ik ook geen melding, van dat het al geinstalleerd is :? vond ik al een beetje vaag maar goed.

Verwijderd

Staat gkrellm in je PATH ? Hier staat ie in /usr/local/bin/ en dat staat in mijn PATH.

Zoek eens uit waar gkrellm geland is na installatie van de rpm en of die plek ook in je PATH variabele staat.

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

En wat gebeurt er als je in een xtermpje gkrellm intikt? Misschien zie je dan waar de fout zit :)

Oeps... iemand had dat al gezegd..

Maar doe eens "updatedb" "locate gkrellm" om uit te zoeken waar rpm het nou weer gedropt heeft.

En doe dan die path/gkrellm in een xtermpje om te zien waar de schoen wringt.

Vanwege dit soort topics ben ik blij dat ik Gentoo gebruik :P

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

Wat is de naam van de rpm precies?
Als het eindigt op src.rpm heb je de verkeerde rpm.
Je kunt hem gewoon van cdrom installeren met:
code:
1
urpmi gkrellm

En dan zou hij moeten vragen om de juiste cdrom.

Wat heb je precies geinstalleerd staan?
Dat kun je zien met:
code:
1
rpm -qa | grep gkrellm

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
volgens mij ligt het aan je hoofdletters, het is iets met Gkerllm ofzo zeg maar

• himlims_
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 08:34 schreef MarcelP het volgende:
Wat is de naam van de rpm precies?
Als het eindigt op src.rpm heb je de verkeerde rpm.
Je kunt hem gewoon van cdrom installeren met:
nope had niet de src.rpm gedownload :D
Op dinsdag 16 juli 2002 09:10 schreef M4RTiN het volgende:
volgens mij ligt het aan je hoofdletters, het is iets met Gkerllm ofzo zeg maar
ik heb volgens mij zo'n beetje alle mogelijke varianten geprobeerd en nog steeds geen resultaat.

Verwijderd

Haal dan de gewone source van gkrellm binnen op http://web.wt.net/~billw/gkrellm/gkrellm-1.2.13.tar.gz en pak deze uit, ga naar de source directory en type make && make install en probeer mm dan eens te starten vanuit /usr/local/bin.

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 16:52

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

ok, ik weet het, oude koeien uit de sloot halen, maar ik zit hier toch met een soort gelijk probleem:

Ben nogal een linux n00b, maarjah, je moet toch ergens beginnen.
Ik heb een tijdje terug ook GkrellM gevonden. Heb hier linux RedHat 9 (gnome) en heb via freshrpms een rpm (versie 2.1.10) gevonden hiervoor. Na het installeren ervan kreeg ik absoluut geen melding of wat dan ook dus ben ik verder gaan zoeken. Ik heb daarna versie 2.1.12 gedownload (tar.bz2) en die uitgepakt
Daarna eens de readme doorgelezen en naar de install textfile gekeken. Daarin stond dat ik de boel kon installeren door eerst make te typen en daarna make install.
Als ik dat intypte kreeg ik echter een shitload aan fouten en weet ik het wat nog meer. Als ik vervolgens gkrellm intyp krijg ik versie 2.1.10 voor mijn neus die op zich wel aardig lijkt te werken, behalve dan dat hij mijn sensors niet kan vinden zegt ie.
Nou heb ik hier een abit kr7a moederbord (kt266a chipset). Is er nog een of andere patch o.i.d. die ik moet uitvoeren, voordat het geheel werkt? Of heb ik eerder iets fouts gedaan of wat dan ook?

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #7

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Bubbles,
de sensors komen uit het pakket lm_sensors, en eventueel een i2c kernel patch.
Dat moet je apart installeren en configureren.
Hierover kun je een hoop vinden op dit forum, voor bijna iedere chipset.

Verwijderd

Scarecrow je kan natuurlijk altijd een locate blablabla doen, maar je hebt ook tab-completering (offe hoe heet dat?) druk gewoon eens gkr + tab in een konsole of Gkr + tab, misschien moet er gewoon nog wat achter bijgevoegd worden :)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Bubbles schreef op 10 June 2003 @ 18:29:
Als ik dat intypte kreeg ik echter een shitload aan fouten en weet ik het wat nog meer. Als ik vervolgens gkrellm intyp krijg ik versie 2.1.10 voor mijn neus die op zich wel aardig lijkt te werken,
Ziu je het niet handig lijken, om als je een posting doet, ook de foutmelding te posten ? Dit is gewoon gokwerk..
behalve dan dat hij mijn sensors niet kan vinden zegt ie.
Dat ligt (zoals al is opgemerkt :P ) waarschijnlijk aan je kernel, die zul je moeten patchen, als mandrake dat nog niet heeft gedaan..
Om te testen of hij toevallig de juiste patch bevat kun je proberen modprobe i2c-proc in te tikken, daarna Gremllm opstarten, en kijken of hij dan wel werkt..

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 16:52

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

moto-moi schreef op 11 juni 2003 @ 11:36:
[...]

Ziu je het niet handig lijken, om als je een posting doet, ook de foutmelding te posten ? Dit is gewoon gokwerk..
het waren er zoveel dat het niet meer in de buffer paste van mijn command-line schermpje. Bovendien achtte ik ze overbodig om hier te posten, aangezien de rpm-versie toch wel redelijk schijnt te werken...
[...]

Dat ligt (zoals al is opgemerkt :P ) waarschijnlijk aan je kernel, die zul je moeten patchen, als mandrake dat nog niet heeft gedaan..
volgens mij had ik in mijn post gezet dat ik redhat 9 had geïnstalleerd, maargoed, dat zal op zich niet zo heel veel uitmaken, lijkt me
Om te testen of hij toevallig de juiste patch bevat kun je proberen modprobe i2c-proc in te tikken, daarna Gremllm opstarten, en kijken of hij dan wel werkt..
Ik zal het eens proberen, dankjewel! :)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #7

Pagina: 1