Toon posts:

mailserver achter planet mxstream

Pagina: 1
Acties:
  • 344 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is het hetgene dat niet lukt. Intern, no problem, maar een berichtje versturen buiten planet naar mijn server is om begrijpelijke redenen niet voor de hand liggen. Als ze nou iets meer info gaven over hoe ik mijn server moet configgen, dan was het al een stuk makkelijker; Ik kom er niet uit. Het heeft iets te maken met "mx records" oid.

Ok even compleet, ik heb dus een gentoo servertje draaien met allerhande diensten. ook mail zou ik graag werkend hebben...Ik ben aan gelsoten op mxstream via planet inernet. Werkt goed, al knalt de verbinding ca. 5 x per week uit, maar daar heeft deze jongen een scriptje vor gemaakt, zodat alles zichzelf optlost.
Maar ok , er moet toch iemand zijn. die zijn courier(imap) postfix systeem werkend heeft achter planet?
Ik hoor graag waar de gouden sleutel erin moet :)

• Jelmer
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
Heb je een eigen domein (of subdomein zoals je bij whyi.org kunt krijgen)? Daar kun je inderdaad zelf je MX records instellen. Bij XS4all (en bij planet vast ook wel) zijn ze zo 'handig' om hun eigen mailservers als mail exchanger op te geven.
Zorg trouwens ook dat de mail goed gerelayed wordt en je geen open-mailserver bent!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Planet heeft poort 25 geblokkeerd. Je kunt dus wel ophouden met denken dat je een mailserver kunt draaien die direct mail ontvangt.

• Egbert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-04 10:53
Op maandag 15 juli 2002 23:23 schreef _JGC_ het volgende:
Planet heeft poort 25 geblokkeerd. Je kunt dus wel ophouden met denken dat je een mailserver kunt draaien die direct mail ontvangt.
Dat is niet waar. Weliswaar via een omweggetje, maar het kan prima. Zorg dat je voor het domein waar je mail op wilt ontvangen als 'backup' MX de mailserver van planet* instelt, en als 'primary' MX het ip van je eigen thuisserver.
Mailservers van buitenaf zullen eerst jouw server direct proberen te bereiken, maar dit zal niet lukken omdat poort 25 geblokkeerd is. Vervolgens probeert de mailserver mail te sturen naar de volgende MX-host. In dit geval dus de mailserver van Planet. Die accepteert de mail wel, en mag wél mail direct naar jouwe server sturen, wat ie (na wat checks) dan ook doet.

*relayhost.planet.nl, of mailrelay.planet.nl of iets in die richting geloof ik.

• epias
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 16 juli 2002 00:09 schreef Egbert het volgende:

[..]

Dat is niet waar.
Dat is wel waar! Je kunt geen mail DIRECT ontvangen.

Verwijderd

Wat ontzettend idioot dat Planet poort 25 dicht gooit. Werkelijk waar zeg... je bent al ontevreden met Planet Internet. Ik zou een andere ISP nemen als ik jou was. Hoewel het feit dat je eruit knalt ook kan liggen aan MxStream.

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-03 17:17

The-Force

Mashup MasterKing

Ik heb mxstream bij xs4all. Knal er nooit en en je mag eigen mailserver draaiem mbv bsmtp :)

http://www.xs4all.nl/helpdesk/software/bsmtp/index.html

Ik heb helaas geen oplossing voor je probleem, maar mocht je het niet aan de praat krijgen bij Planet, omdat ze inderdaad poort 25 dicht hebben gezet is xs4all misschien een optie voor je.

Success

https://www.youtube.com/@MashupMasterKing

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
kan je niet eens proberen om je mail te versturen op een andere poort?

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-04 22:06

igmar

ISO20022

Op maandag 15 juli 2002 23:12 schreef freubelaar het volgende:
Het heeft iets te maken met "mx records" oid.
Dit staat overigens ook ergens op de planet site, maar ja, makkelijn zoeken is anders :)

Ik ga er even van uit dat je planet IP 1.2.3.4 is :

mail.domain.nl A 1.2.3.4

Maak 2 MX records aan, een met prio 10 naar mail.domein.nl, en een met prio 20 naar mailrelay.planet.nl. Totaal :
code:
1
2
3
4
mail.domein.nl  A     1.2.3.4

MX    10 mail.domein.nl
              MX    20 mailrelay.planet.nl

Daarna krijg je de mail binnen, maar wel altijd vanaf mailrelay.planet.nl. Dat betekend dat blacklists ed NIET werken.

Verwijderd

mailrelay.planet.nl RULEERT ZWAAR *D

Ik zit bij Chello, en naast mezelf als MX ook planet als MX
resultaat : planet relayed alle mail voor al mijn domeintjes :7 dus als Chello weer eens eruit ligt bewaart planet netjes mijn mailtjes todat ik weer online kom :Y)

edit:

brrr typo's

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, allemaal erg nuttige info!

Ik denk echter dat ik geen domain heb. De server heeft gewoon het adres van planet : holth127.speed.planet.nl
Ik heb er ook geen DNS op draaien. Wat houd het krijgen van een domain in ? het aanvragen van een uniek naam die verwijst naar mijn server bij een instantie die namen verkoopt? Of is het draaien van bind voldoende om holth127... als domain te zien.

ALs ik geen domain heb, is het dan nog mogelijk al de vermelde oplossingen toe te passen , door ipv. mail.domain.com gewoon de bovenstaande naam te gebruiken.?

Ja, ik ben nog een beetje een noob op het gebied van mailsystemen en domeinen..., maar ik vind het erg lastig om voor mij toepasselijke info te vinden op dit gebied zonder een paar dagen te moeten lezen (waar ik nu geen tijd voor heb) ;) Dat komt nog wel eens
Het is allemaal maar hobbyen en het zou leuk zijn om het aan de praat te krijgen. :) bedankt voor de uitstekende hulp tot nu toe!

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 08:43 schreef The-Force het volgende:
Ik heb mxstream bij xs4all. Knal er nooit en en je mag eigen mailserver draaiem mbv bsmtp :)
Mag ook gewoon zonder bsmtp direct een mailserver draaien.
Op dinsdag 16 juli 2002 09:13 schreef M4RTiN het volgende:
kan je niet eens proberen om je mail te versturen op een andere poort?
Nee. Versturen: destination port is altijd 25. Ontvangen: destination port is ook altijd port 25.

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Op dinsdag 16 juli 2002 14:17 schreef freubelaar het volgende:

Ja, ik ben nog een beetje een noob op het gebied van mailsystemen en domeinen..., maar ik vind het erg lastig om voor mij toepasselijke info te vinden op dit gebied zonder een paar dagen te moeten lezen (waar ik nu geen tijd voor heb) ;) Dat komt nog wel eens
Dat is 1 van de redenen dat planet (terecht) poort 25 dichtzet. Newbies die geen zin hebben om te lezen, een mailserver opzetten en vervolgens als open relay gaan dienen voor elke spammer die maar wil.

Dit is dus precies de mentaliteit die er voor zorgt dat ik (tegen mijn zin) de relay van planet moet gebruiken en (ongevraagd) elke dag hopen spam binnenkrijg.

Om behalve te klagen ook nog wat nuttige info te geven:
een (echte, werkende) mailserver zonder bijbehorend domain gaat niet lukken. Elke mailserver die jou een mailtje wil sturen gaat op zoek naar een MX record voor jouwdomain.nl. Als dat niet gevonden wordt: geen meel.

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op dinsdag 16 juli 2002 21:33 schreef Pinball het volgende:

[..]

Elke mailserver die jou een mailtje wil sturen gaat op zoek naar een MX record voor jouwdomain.nl. Als dat niet gevonden wordt: geen meel.
Kleine correctie:
Als er geen MX record is, proberen veel servers het af te leveren op het ip waar het A record naar wijst. Dus geen MX => geen mail is een beetje te simplistisch.

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Op dinsdag 16 juli 2002 22:10 schreef blaataaps het volgende:
I stand corrected :D

Dit geldt idd alleen voor situaties als bij planet, waar door het blokkeren van poort 25 rechtstreeks afleveren op het adres wat bij het A record hoort onmogelijk is.

(en, zoals net bij mezelf getest, als je mailserver zo tightass is afgesteld dat ie geen mail accepteert voor zijn bla.speed.planet.nl hostnaam :) )

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 21:33 schreef Pinball het volgende:

[..]

Dat is 1 van de redenen dat planet (terecht) poort 25 dichtzet. Newbies die geen zin hebben om te lezen, een mailserver opzetten en vervolgens als open relay gaan dienen voor elke spammer die maar wil.

Dit is dus precies de mentaliteit die er voor zorgt dat ik (tegen mijn zin) de relay van planet moet gebruiken en (ongevraagd) elke dag hopen spam binnenkrijg.
Ja, je hebt wel gelijk hoor, maar die mentaliteit onstaat soms omdat de dokumentatie heel erg versnipperd is er je soms dus tijden aan het zoeken bent. Ik heb echter een goed dokumentje gevonden waar (bijna) al mijn vragen worden beantwoord. Laten we wel vooropstellen dat die ongewenste spammer de gene is die het echt verziekt he! :? . Maar ok, ik had mijn postfix al lang ingesteld dat hij alleen mail wegstuurt die afkomstig is van het achterliggende netwerkje. dus dat zat zowieso wel snor. Als je dan vervolgens wilt uitzoeken waarom je geen mail binnenkrijgt, loop je bij planet tegen de muur. Wel duikt ergens "mx record" op, maar daarop googlen levert ook alles behalve het goede op (omdat het te algemeen is), behalve dat ene dokje dus wat ik later tegenkwam. Overigens bleek op de hd van server ook iets nuttigs te staan na "emerge html-howto" :)

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-02 15:33

Shift

[] Dual crazy []

Let wel op dat mailrelay van planet je mail alleen maar 24 uur vast houdt, elke nacht wordt het gewist omdat het openbaar is en iedereen stampt het vol met mails.

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
toen wij de server van servecs.net ook nog bij mij thuis (@ mxstream/planet) hadden staan, kon er ook geen meel ontvangen (of verzonden, wat was het nou?) worden. planet heeft die poort gewoon geblokt oid :?

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:55

Pogostokje

* twiet *

toen wij de server van servecs.net ook nog bij mij thuis (@ mxstream/planet) hadden staan, kon er ook geen meel ontvangen (of verzonden, wat was het nou?) worden. planet heeft die poort gewoon geblokt oid :?
Iemand heeft op GoT als ondertitel staan:
"Lees de draad voordat u blaat."

Lijkt me hier redelijk van toepassing. ;)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

• Skinkie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-06-2020

Skinkie

Op naar de 500

Op dinsdag 16 juli 2002 14:17 schreef freubelaar het volgende:
Ik heb er ook geen DNS op draaien.
kun je uberhaupt DNS werkend krijgen zonder records van je domein... die jij zelf niet kan configen... naar je toe te laten verwijzen...

Steun Elkaar, Kopieer Nederlands Waar!

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 01:06 schreef Skinkie het volgende:

[..]

kun je uberhaupt DNS werkend krijgen zonder records van je domein... die jij zelf niet kan configen... naar je toe te laten verwijzen...
Ja. Als je een domein koopt, moet je ook DNS hosting regelen. Inhoeverre en hoe makkelijk zo'n record dan isaan te passen verschilt per DNS hosting service.

Of je regelt 2 stabiele, 24/7 bakken. DNS kost relatief gezien weinig data, dus...

Verwijderd

Voor de geïnteresseerde en even een binnenpretje willen hebben, lees onze correspondentie tussen onze hostingprovider en ons.

Betrouwbare gegevens zijn vervangen. Oh, lees van beneden naar boven.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
Joris je bent fantastisch ;-> Laten we het maar op poort x proberen, want eerder dat ik response van planet zou hebben, zijn we weer dagen verder.

Ik stel nu zo de firewall en mailserver in, wil jij dat ook aub doen, tnxs.

> -----Oorspronkelijk bericht-----
> Van: y
> Verzonden: woensdag 16 mei 2001 21:01
> Aan: 
> Onderwerp: Re: FW: Mailserver bSMTP
> 
> 
> Beste Alexander,
> 
> De hulp mailbox van NederHost wordt momenteel door mij, Joris, gedaan. 
> Naast voor de hulpbox ben ik ook verantwoordelijk voor het 
> systeembeheer van de email- en webservers.
> 
> De oplossing die Planet aandraagt is geen oplossing. Dit omdat 
> mailrelay.planet.nl niet geconfigureerd staat om voor maraex.com email 
> door te sturen. Al was dit wel het geval, wij weten niet hoe de 
> mailserver van Planet ziet dat de email voor maraex.com weer naar je
> ADSL aansluiting
> moet.
> 
> Een bewijs (wellicht handig om Planet mee om de oren te
> slaan) voor dat de
> server niet goed geconfigureerd staat is volgend:
> 
> -=-
> 
> $ telnet mailrelay.planet.nl 25
> 
> Trying 195.121.6.49...
> Connected to mgw02.wxs.nl.
> Escape character is '^]'.
> 220 mgw02.wxs.nl ESMTP Sendmail 8.9.0/8.9.0; Wed, 16 May 2001
> 21:18:17 +0200
> EHLO xxxxxxx
> 250-mgw02.wxs.nl Hello xxxxxxx [xxx.xxx.x.xxx] , pleased to meet you
> 250-8BITMIME
> 250-SIZE
> 250-DSN
> 250-ONEX
> 250-ETRN
> 250-XUSR
> 250 HELP
> mail from: hulp@nederhost.nl
> 250 hulp@nederhost.nl... Sender ok
> rcpt to: test@maraex.com
> 550 test@maraex.com... Relaying denied
> 
> -=-
> 
> De mailserver van Planet weigert het doorsturen dus.
> 
> Met alle liefde willen wij het MX record wijzigen naar wat Planet 
> voorstelt, echter is dit niet een oplossing en om terug te gaan naar 
> de oude situatie (of verder naar enige andere oplossing) vergt
> een tijdspanne
> van minimaal een dag tot maximaal twee dagen. 
> 
> Wat ik voorstel is dat Planet je de ADSL aansluiting levert
> waar je voor
> betaald, dus met een poort 25 die open staat. Weigeren zij 
> dit en bent jij
> niet bereid om stappen te ondernemen dan heb ik onderstaand voorstel:
> 
> Wij kunnen proberen om de bSMTP af te laten leveren op een ander 
> poortnummer dan 25, bijvoorbeeld poort x. Als jij dat eens probeert 
> in te stellen in je email client (dus voor inkomende email poort x 
> in plaats van 25) en ons bericht op het moment dat dat voor elkaar is 
> dan zullen wij hier proberen (wij weten niet zeker of dit gaat
> werken) om de
> email op poort x af te leveren. 
>
> On Wed, 16 May 2001, Alexander Wesdorp wrote:
> 
> > Beste medewerkers,
> > 
> > Peter verzocht mij dit door te sturen naar
> hulp@nederhost.nl. Ik weet
> > niet wie er daadwerkelijk achter dit emailadres zit, maar
> dat maakt niet
> > uit. Toch?
> > Zouden jullie aub ASAP hier naar willen kijken. We zitten nu sinds 
> > vrijdag al zonder mail ;-<
> > 
> > >  -----Oorspronkelijk bericht-----
> > > Van:  x
> > > Verzonden:   woensdag 16 mei 2001 17:57
> > > Aan: y
> > > CC:  
> > > Onderwerp:   Mailserver bSMTP
> > > Urgentie:    Hoog
> > > 
> > > Beste Peter,
> > > 
> > > Nou we zijn er uit hoor. Het lag dus niet aan ons en niet aan
> > > jullie maar aan onze ISP. Jawel, Planet dacht laten we eens 
> > > poortje 25 dichttimmeren om spammen te voorkomen.
> > > Datzelfde ISP wilt niet poort 25 open gooien voor extern, 
> > > zoals oa jullie.
> > > 
> > > Ze geven wel een oplossing en dat is via hun mailserver te
> > > laten verlopen.
> > > Ze vragen daarom om de 2 MX record van ons domein 
> > > (maraex.com) te wijzigen in mailrelay.planet.nl
> > > 
> > > Volgens hun zou het dan weer moeten werken.
> > > 
> > > De persoon die me dit vertelde, kan bereikt worden onder
> > > p.wigleven@planetinternet.nl.
> > > 
> > > Hopelijk kunnen jullie dit wijzigen en anders kunnen we
> > > misschien via een andere poort te werk gaan?

• axis
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 26-01-2023
De oplossingen die ik onze klanten aanraad in deze situatie:

1. een ander abbo nemen
2. ik stop hun mail in een multidrop pop-box stop, en ze installeren een software pakketje als 'POPBeamer' of 'POP3 Collector Agent' die de mail uit die popbox haalt en via SMTP in de lokale mailserver stopt.

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 11:20 schreef axis het volgende:

1. een ander abbo nemen
2. ik stop hun mail in een multidrop pop-box stop, en ze installeren een software pakketje als 'POPBeamer' of 'POP3 Collector Agent' die de mail uit die popbox haalt en via SMTP in de lokale mailserver stopt.
Via een andere poort is simpeler en betrouwbaarder.

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Op vrijdag 19 juli 2002 11:20 schreef axis het volgende:

1. een ander abbo nemen
Dat eerste advies is wel OK, xs4all doet bv een stuk minder moeilijk.
Over het 2de heb ik zo m'n twijfels. 9 van de 10 keer heeft iemand die z'n eigen mailserver wil draaien ook een domain geregd, en dus de mogelijkheid om de MX records zo te zetten dat mailrelay.planet.nl werkt.
Dan heb je:
-betrouwbaarheid (en snelheid!) van planet-servers
-niet de beperkingen van een popbox (grootte, aantal adressen)
-een stuk minder verkeer (niet elke 5 min. client-initiated pop-lezen, maar alleen server initiated smtp verkeer als het nodig is.)

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 12:55 schreef Pinball het volgende:
Dan heb je:
-betrouwbaarheid (en snelheid!) van planet-servers
Dan heb je ... servers die wellicht je emails loggen. Ik ken systeem- en netwerkbeheerders die maar al te graag in iemands mail gaan spitten.

Nee dat gaf mij de doorslag. Planet hoeft niet meer van ons te weten dan de abonneegegevens.

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Op vrijdag 19 juli 2002 20:51 schreef awesdorp het volgende:

[..]

Dan heb je ... servers die wellicht je emails loggen. Ik ken systeem- en netwerkbeheerders die maar al te graag in iemands mail gaan spitten.

Nee dat gaf mij de doorslag. Planet hoeft niet meer van ons te weten dan de abonneegegevens.
Begrijpelijk punt, maar aan te mogelijkheid tot meelezers ontkom je niet zomaar.
1. De versturende partij heeft ook een mailserver, met bijbehorende admin.
2. ik las in jouw vorige post iets over bsmtp, dat impliceert dat nederhost jouw mail bewaart, en ook kan lezen.
3. idem voor de pop-oplossing
4. Paranoide? Heb ik nog wat voor je: Stel dat er idd een stasi-admin bij planet werkt, die inderdaad genoeg tijd heeft om de relay te scannen en mail te lezen, denk je dan niet dat diezelfde admin de mogelijkheid heeft om eenvoudig alle (b)smtp verkeer te scannen dat niet voor mailrelay.planet bestemd is? :)

Ik beheer zelf een tamelijk groot netwerk (weliswaar veel kleiner dan planet.nl), en ik kan je verzekeren dat het lezen van andermans mail -anders dan vanwege normaal fatsoen en wettelijke bepalingen- simpelweg onmogelijk is door het volume.

Kortom, valkuilen genoeg. Als je niet wil dan anderen je mail lezen zul je het moeten encrypten. En zelfs dat is nooit 100%.

Tot zover deze enigszins offtopic bijdrage :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 16 juli 2002 00:09 schreef Egbert het volgende:

[..]

KNIP<<<
Mailservers van buitenaf zullen eerst jouw server direct proberen te bereiken, maar dit zal niet lukken omdat poort 25 geblokkeerd is. Vervolgens probeert de mailserver mail te sturen naar de volgende MX-host. In dit geval dus de mailserver van Planet. Die accepteert de mail wel, en mag wél mail direct naar jouwe server sturen, wat ie (na wat checks) dan ook doet.

*relayhost.planet.nl, of mailrelay.planet.nl of iets in die richting geloof ik.
Begrijp ik het goed, dat als een mailserver mail probeert af te leveren op mijn poort 25 dat ie dan eerst op poort 53 gaat kijken wat de mx server is? Want als ie meteen op poort 25 probeert komt ier nooit achter dat de 2e mx record is..

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan kom ik bij het volgende punt:

Ik heb dus een vast ip adres bij planet adsl.
Ik wil een domeintje "voor de lol"
Als ik het goed heb moet ik
1: een domeinnaam registerenKosten ca 60 EURO per jaar
2: planet verzoeken deze domeinnaam door te routeren naar mijn IP Kosten ca 44 EURO per jaar.
3: zorgen dat mijn bind goed is geconfigureerd en draait.

Klopt dit?
Hoe kan ik dit het gosdkoopst doen? of moet ik gewoon naar xs4all verhuizen omdat ik daar zonder een eigen domein mail kan doen .

Verwijderd

Op vrijdag 19 juli 2002 11:14 schreef awesdorp het volgende:

> De oplossing die Planet aandraagt is geen oplossing. Dit omdat
> mailrelay.planet.nl niet geconfigureerd staat om voor maraex.com email
> door te sturen. Al was dit wel het geval, wij weten niet hoe de
> mailserver van Planet ziet dat de email voor maraex.com weer naar je
> ADSL aansluiting
> moet.
>
> Een bewijs (wellicht handig om Planet mee om de oren te
> slaan) voor dat de
> server niet goed geconfigureerd staat is volgend:
>
> -=-
>
> $ telnet mailrelay.planet.nl 25
>
> Trying 195.121.6.49...
> Connected to mgw02.wxs.nl.
> Escape character is '^]'.
> 220 mgw02.wxs.nl ESMTP Sendmail 8.9.0/8.9.0; Wed, 16 May 2001
> 21:18:17 +0200
> EHLO xxxxxxx
> 250-mgw02.wxs.nl Hello xxxxxxx [xxx.xxx.x.xxx] , pleased to meet you
> 250-8BITMIME
> 250-SIZE
> 250-DSN
> 250-ONEX
> 250-ETRN
> 250-XUSR
> 250 HELP
> mail from: hulp@nederhost.nl
> 250 hulp@nederhost.nl... Sender ok
> rcpt to: test@maraex.com
> 550 test@maraex.com... Relaying denied
>
> -=-
>
> De mailserver van Planet weigert het doorsturen dus.
Zou het kunnen zijn dat deze test niet voldoende is om z'n werking (of juist niet) te bewijzen?
Zou het kunnen zijn dat mailrelay.planet.nl alleen mail relayed als z'n hostname zelf in de MX records van een domein vermeld staat? en anders (zie telnet actie) niet?

Want planet zelf beweert dus dat het wel kan, en het lijkt me niet meer dan logisch dat ze niet ieder mogelijk domein gaan invoeren, maar daar dus iets anders op bedacht hebben.

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 13:10 schreef freubelaar het volgende:
Ok dan kom ik bij het volgende punt:

Ik heb dus een vast ip adres bij planet adsl.
Ik wil een domeintje "voor de lol"
Als ik het goed heb moet ik
1: een domeinnaam registerenKosten ca 60 EURO per jaar
2: planet verzoeken deze domeinnaam door te routeren naar mijn IP Kosten ca 44 EURO per jaar.
3: zorgen dat mijn bind goed is geconfigureerd en draait.

Klopt dit?
Hoe kan ik dit het gosdkoopst doen? of moet ik gewoon naar xs4all verhuizen omdat ik daar zonder een eigen domein mail kan doen .
Als ik jou was zou ik even doorkijken voor wat andere prijzen, dit is wel asociaal duur voor een domeintje zonder hosting van de andere kant af. Ik ga zelf denk ik een domeintje "halen" bij [url="http://www.widexs.nl"]www.widexs.nl[/url] (tegenwoordig Cable & Wireless), daar betaal je "maar" 15 euro per jaar, en eenmalig 11 euro setup kosten. En je mag je eigen DNS records aanpassen. Mensen met nog betere suggesties hoor ik graag >:)

edit:
Disclaimer: Ik ben geen werknemer van Cable & Wireless, noch verdien ik daar enig geld. Dit was dus geen reclameboodschap. Ik ben gewoon een arme TU/e student

Verwijderd

Op zondag 21 juli 2002 13:33 schreef Hieronymus het volgende:

[..]
Mensen met nog betere suggesties hoor ik graag >:)
Objectief advies: [url="http://www.webhosters.nl/"]http://www.webhosters.nl/[/url]

Het lijkt me verdacht, maar bij issglobal of iets dergelijks zag ik staan dat je er meteen een gratis hostingpakket bij krijgt... :?

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt, ik zal een kijken of ik wat fatsoenlijks kan vinden

• Egbert
  • Laatst online: 26-04 10:53
Op zondag 21 juli 2002 13:32 schreef Mainwave het volgende:

[..]

Zou het kunnen zijn dat deze test niet voldoende is om z'n werking (of juist niet) te bewijzen?
Zou het kunnen zijn dat mailrelay.planet.nl alleen mail relayed als z'n hostname zelf in de MX records van een domein vermeld staat? en anders (zie telnet actie) niet?

Want planet zelf beweert dus dat het wel kan, en het lijkt me niet meer dan logisch dat ze niet ieder mogelijk domein gaan invoeren, maar daar dus iets anders op bedacht hebben.
Klopt. mailrelay.planet.nl doet het gewoon, en ik ga er idd vanuit dat ie (dus) kijkt naar de mx records van het domein.

Verwijderd

wat je doet is bij lycos een domein reggen, dan inschrijven bij mydns.com, en bij lycos de dns records naar mydns laten verwijzen, heb ik ook op me adsl lijntje, je kunt eigenmailserver draaien, ip poiting, subdomeinen, email forwarding alles erop en eraan en gratis, buiten het lycos domein dan :)

Verwijderd

kun je die mailrelay.planet.nl ook gebruiken als je een andere provider hebt dan planet? :)
misschien hele domme vraag hoor... maar ik ben momenteel nogal wanhopig - haha

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Op vrijdag 26 juli 2002 02:46 schreef hypernatic het volgende:
kun je die mailrelay.planet.nl ook gebruiken als je een andere provider hebt dan planet? :)
misschien hele domme vraag hoor... maar ik ben momenteel nogal wanhopig - haha
Op dinsdag 16 juli 2002 09:33 schreef Jeroenvw het volgende:
mailrelay.planet.nl RULEERT ZWAAR *D

Ik zit bij Chello, en naast mezelf als MX ook planet als MX
resultaat : planet relayed alle mail voor al mijn domeintjes :7 dus als Chello weer eens eruit ligt bewaart planet netjes mijn mailtjes todat ik weer online kom :Y)
Een topic daadwerkelijk lezen voor je wat vraagt doet vaak wonderen.

Verwijderd

ja precies... dat las ik dus... eerst dacht ik dat gaat niet... maar toen ik dit dus las...

ik heb dus een server aangehaakt, maar mijn provider heeft port 25 geblocked...
dus kan ik dan ALSNOG die planet mailserver gebruiken? kan die WEL met port 25 van mijn server "praten"?

• Rudoli
  • Laatst online: 28-04-2025
Erg interessant stukje:

Article Description: This document will briefly describe how to set up Sendmail on one host to route to another mail host on a port different than 25.

[url="http://freebsd.peon.net/tutorials/20/"]http://freebsd.peon.net/tutorials/20/[/url]
Pagina: 1