Toon posts:

CFMAIL TO="Naam<email@url.com>"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik vroeg me af of deze code toevallig alleen werkt omdat mijn PC of de server het toevallig aankan, of dat het gewoon standaard mogelijk is.
Dus in de CFtag "TO" (van CFMAIL) een naam en adres zetten. (staat nl niks over in de CF help)
code:
1
2
3
<CFMAIL TO="Jij<jij@tweakers.net>" 
FROM="Mij<mess@marcopeters.com>" 
Subject="bla"></CFMAIL>

• ronaldmathies
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Dit is ColdFusion, hiervoor dien je Coldfusion server te installeren. (kan het mis hebben hoor maar zodra ik iets zie dat begint met CF dan is het vaak ColdFusion). Check het eens uit op www.macromedia.com

3015 Wp-z 5360 Wp-nno op 2 x SMA-SB3600 TL-21, Warmtepomp: ERSC-VM2CR2 / PUHZ-SHW140 YHA, WTW Q350, EV Kia Ev6 GT-Line

Verwijderd

Daar staat zeer zeker wel wat over in, in de ColdFusion Manuals.

<cfmail to, from, cc, bcc, subject, type, maxrows, mimeattach, query, group, groupcasesensitive, startrow, server, port, mailerid, timeout

zijn de optionele/verplichte params

Verwijderd

Topicstarter
yep het is Cold Fusion, daar was ik me van bewust, maar dit is gewoon iets wat doorgestuurd wordt via een Mail server. Dus vandaar de vraag of het kan. het werkt wel, maar werkt het ook als iemand in verweggistan op een pre 086 computer oid het probeert ?? (ik noem maar wat :))

maar ik ga zoeken, thnx

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 23:15 schreef plukvandepetteflat het volgende:
yep het is Cold Fusion, daar was ik me van bewust, maar dit is gewoon iets wat doorgestuurd wordt via een Mail server. Dus vandaar de vraag of het kan. het werkt wel, maar werkt het ook als iemand in verweggistan op een pre 086 computer oid het probeert ?? (ik noem maar wat :))
Dan is hij toch de client !?
De server regelt die code echter toch :?

Verwijderd

De bedoeling van deze feature is dat de ontvanger geen mailadres te zien krijgt, maar een vriendelijke verstuurder.

In plaats van klantenservice@wehkamp.nl krijg je dus Wehkamp Klantenservice als afzender te zien.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 23:18 schreef Gordijnstok het volgende:
De bedoeling van deze feature is dat de ontvanger geen mailadres te zien krijgt, maar een vriendelijke verstuurder.

In plaats van klantenservice@wehkamp.nl krijg je dus Wehkamp Klantenservice als afzender te zien.
Juist!! Maar het werkt ook, dus dat is wel mooi. Maar ik vroeg me af of het wel de legale manier is. ik kan er tot nu toe niks specifieks over vinden over die vorm (dus naam en emailadres ipv alleen adres)

Verwijderd

Je syntax is niet de goede manier als ik het me zo herinner. Volgens mij moest het mailadres nl. in singlequotes staan.

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:27

mulder

ik spuug op het trottoir

Op maandag 15 juli 2002 23:25 schreef Gordijnstok het volgende:
Je syntax is niet de goede manier als ik het me zo herinner. Volgens mij moest het mailadres nl. in singlequotes staan.
Dat zou ronduit belachelijk zijn. Ik weet niet of wat je zegt het waar of niet waar is, maar in CF kan een string of met single quotes of met dubble quotes. Lijk me echt pathetic als sommige parameters alleen met single q. kunnen, en sommige beide.

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Op maandag 15 juli 2002 23:48 schreef Don Facundo het volgende:

Dat zou ronduit belachelijk zijn. Ik weet niet of wat je zegt het waar of niet waar is.
Dat vraag ik me ook af, en uit CF technisch oogopzicht geef ik je gelijk. Alleen heb ik zo'n gevoel van "hier mist iets". En dat gevoel uit zich in <cfmail to="Ontvanger<'mail@domein.nl'>">.

Best slecht eigenlijk dat ik daar nu over twijfel :{ En dat gebruikt CF, 40 uur in de week. Tsss..

Maargoed, ik heb altijd wat te zeiken, dus het kan best goed zijn zoals het al stond :D

• mulder
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:27

mulder

ik spuug op het trottoir

Dan zouden evt die single quotes niet het probleem zijn, maar die < wel. Wie heeft het telefoonnummer van meneer Forta?

oogjes open, snaveltjes dicht

Verwijderd

Op dinsdag 16 juli 2002 00:19 schreef Don Facundo het volgende:
Dan zouden evt die single quotes niet het probleem zijn, maar die < wel. Wie heeft het telefoonnummer van meneer Forta?
Het zit me wel zodanig dwars dat ik momenteel al mijn CF boeken open aan het gooien ben :+

Verwijderd

Het klopt wel hoor :)
Maar dit is geen CF kwestie, maar een kwestie van hoe SMTP werkt.
Zowel afzender als ontvanger mogen in de vorm :
Naam <email@adres.nl>

Dus werkt dat ook in je scripts :)

Verwijderd

Ik ben er achter wat "mijn gevoel" veroorzaakte :) Deze feature was mij beter bekend als de Reply-To feature. Ik wist alleen niet dat deze ook bruikbaar was voor to="" naast from="" :)

De syntax die je gebruikt is overigens de correcte syntax :)

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-08 19:19
Op dinsdag 16 juli 2002 00:19 schreef Don Facundo het volgende:
Ik.

• jochemd
De syntax is toevallig goed.

Als je het helemaal goed wil doen dan doe je het als volgt:
<cfmail to="""#naam#"" <#emailadres#>" ...>
De extra dubbele quotes rondom de naam zijn noodzakelijk omdat een naam vaak tekens bevat die voor een mailserver een bepaalde betekenis hebben, zoals bijvoorbeeld een komma.

Voor de rest kan het CF eigenlijk weinig schelen, het emailadres moet voldoen aan de eisen in RFC 2821.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt :) en eindelijk een keer een topic geplaatst die ook gordijnstok de moeite waard vindt ;)

Nog even over die dubbelquotes om de naam heen. Kun je dat ook bij de bodytekst doen o.i.d. Want als ik in de textarea iet type zoals
code:
1
<textarea>blablabla "Hallo" blablabla</textarea>

Dan gaat het mis. (hij verstuurd tot aan de eerste " )

Maar dit werkt volgens mij niet:
code:
1
2
3
4
5
<CFMAIL TO="a@a.a" FROM="b@b.b" SUBJECT="van a naar beter">

"#tekst uit textarea#"

</CFMAIL>

• jochemd
Een iets uitgebreider voorbeeld zou helpen, want ik zie niets bijzonders aan de code tot nu toe.

<cf_plug>
DALnet #coldfusion
</cf_plug>
Pagina: 1