Toon posts:

ftp server werkt niet via sygate?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een server met Sygate 4 (lokaal IP = 192.168.0.1), en een bak op het netwerk (ip = 192.168.0.9) die een FTP server draait, namelijk Serv-U FTP 4.0.0.4

De FTP server draait op port 629 (dus niet standaard 21)

FTP server werkt goed, lokaal kan ik er gewoon (via dat 192.168.0.9) op komen. Echter, van buitenaf kom ik er niet op. Ik heb al een hele tijd zitten pielen met de sygate access rules. Uiteraard search gebruikt, ook online help van sygate bekeken, hun standaard access rule genomen en daar dat .0.9 ip en goeie port nr ingevuld, maar helaas.

Moet ik alleen een IN rule toevoegen (zoals ook bij hun standaard "ftp server" rule), of ook een OUT? En moet ik bij die IN zowel destport als client port op 629 zetten, of alleen destport (en client port op 0), enz enz?? Iemand enig idee??

• DaRKie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-08 15:40
ik heb dit net ook ff geprobeerd
en ik heb enkel de "our ftp server" aangepast
dus de client ip verandert en de poort verandert
dan rule toegevoegd in sygate en het werkt :)

dus enkel met de IN-commando zou het moete werken
tenzij een firewall die poort blokkeerd :)

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

dest poort is de emige die je in moet stellen. Je source poort kan namelijk alles zijn van boven de 1024. Verde rkan het zijn dat je firewall die poort blokt. Ik heb echter geen ervaring met sygate/windows firewall. waarom draai je trouwens op zon rare poort. Veel ISPs blokken alles onder 1024 namelijk probeer een 2121

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, dat van boven port 1024 wist ik niet. Maar helaas, 'k hep nu 2121 geprobeerd, zelfde probleem :(

Ik heb geen firewall runnen.

Ik kan dus van zowel die netwerk bak (die 192.168.0.9, die de ftp server draait) als de internet machine (*.0.1) lokaal op die ftp komen, door gewoon te connecten naar .0.9, maar van geen van de bakken (noch van een machine buitenaf) kan ik connecten via mijn directe IP... :?

Die internetbak draait windows 98 SE (ja kweet het, vette bullshit om dat als server te hebben :) er gaat binnenkort win2k op), en sygate office network 4.2

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-08 18:13

TrailBlazer

Karnemelk FTW

welke isp heb je wil ook wel eens ff helpen

Verwijderd

Topicstarter
welke isp heb je wil ook wel eens ff helpen
Oh ja :)
Chello.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19-08 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

De client die vanaf inet verbding wil maken, stel je daar wel in welke port hij moet gebruiken ?

Doe je PASV?
Dat van die >1024 houd in dat de client een verbinding wil maekn naar de FTP server op portxx als uigaande port pakt hij een willekeurig tussen 1024 en 65535.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
De client die vanaf inet verbding wil maken, stel je daar wel in welke port hij moet gebruiken ?
Jep. Als ik het probeer met dos ftp (vanaf de internet server, dus degene die sygate draat), start ik eerst ftp en doe daarna "open <adres> 2121". Als ik voor <adres> m'n interne ip invul (192.168.0.9) werkt het, als ik mijn internet ip invul, werkt het niet :'(
Doe je PASV?
Ehm, nee. Is dat nodig? Ik zal het eens proberen. Maar het lijkt me sterk dat ik door het niet gebruiken van passive mode niet eens kan _connecten_ naar die server via het externe ip, terwijl het via het interne ip wel kan (ik bedoel, het lijkt me een probleem in sygate / de internet server, en niet in de manier waarop ik connect?).
Dat van die >1024 houd in dat de client een verbinding wil maekn naar de FTP server op portxx als uigaande port pakt hij een willekeurig tussen 1024 en 65535.
Aha.. I see :) tnx.

Ik begrijp denk ik nog niet 100% hoe poorten werken. Op het moment dat een client connect naar die FTP server op mijn port (2121), bepaalt dan die FTP server een random port om 'terug te communiceren'? (En verloopt de rest van de sessie dan via die port? En hoe weet de client dan op welke port het antwoord komt?) Of..?? :)
En dit gedoe met willekeurige ports kiezen, dat gebeurt dus alleen bij >1024, dus klaarblijkelijk niet bij de "standaard" ftp port 21. Is dat kiezen van een willekeurige port voor de veiligheid? Dat is namelijk ook de reden dat ik een niet-standaard port wou nemen (dwz niet 21), zodat men van buiten niet zomaar kan "gokken" door blind te connecten op 21.
Sorry, wat een vragen :) Het ging me vooral om het sygate probleem hoor :)

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Btw:

Je test toch zelf je connectie naar je FTP met je externe adres (inet ip) niet ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Je test toch zelf je connectie naar je FTP met je externe adres (inet ip) niet ?
Jawel. Althans, ook.

Ik heb op drie manieren geprobeerd te connecten:

1. vanaf een bak op het netwerk, via intern ip
2. vanaf een bak op het netwerk, via extern ip
3. vanaf een externe bak, via extern ip

En alleen nr. 1 werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens:
Doe je PASV?
Mijn dos ftp.exe kent geen pasv ;(
Maar zoals ik zei, het lijkt me niet dat het daar aan kan liggen.. of zie ik dat fout?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Op woensdag 17 juli 2002 09:18 schreef Juggalin_Juggalo het volgende:

[..]

Jawel. Althans, ook.

Ik heb op drie manieren geprobeerd te connecten:

1. vanaf een bak op het netwerk, via intern ip
2. vanaf een bak op het netwerk, via extern ip
3. vanaf een externe bak, via extern ip

En alleen nr. 1 werkt.
1 & 3 zouden moeten werken

2 werkt niet

Die poortmap werkt enkel van buiten naar binnen.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
1 & 3 zouden moeten werken
2 werkt niet
Die poortmap werkt enkel van buiten naar binnen.
Hmm, ok, maar ik heb op m'n werk ook een server met sygate en heb daar ongeveer hetzelfde gedaan (weliswaar niet voor een ftp server maar voor iets anders), en daar kan ik wel degelijk connecten. Dat wil zeggen: via het externe ip, vanaf een bak binnen het netwerk.

Maar anyway, ook 3 werkt niet. Ik heb ondertussen een keer of honderd die ftp server opnieuw ingesteld en poorten gemapt / weer verwijderd in sygate, en ik snap er echt geen reet meer van :'( ... iemand enig wat de fuck het kan zijn?
Pagina: 1