Computer hangt regelmatig

Pagina: 1
Acties:
  • 60 views sinds 30-01-2008

• getty
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-04 13:22
Hallo, mijn computer hangt regelmatig helemaal vast, dan kan ik niets meer doen en is de enige oplossing op de resetknop van mijn kast drukken. Ik heb een athlon xp 1700+ op een ECS K7S5A en deze wordt tussen de 45 en 50 graden (lijkt mij niet al te veel). Ik heb hem wel ondergeclockt naar 1100 Mhz omdat hij anders helemaal vaak hangt. Ik heb er verder 3 casefans (spire) inzitten en heb er nu een grote tafelventilator op gericht. Het probleem blijft zich voordoen. Het is ook altijd als het wat warmer is en als hij een tijdje (minimaal 30 minuten) aan staat. Voor verdere specs moet je even in mijn signature kijken. Heeft iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn? Ik heb mijn IBM HD er ook al uit gegooid (deze werd ongeveer 35 graden), maar dit helpt niets. Ik weet het echt niet meer...

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
coolermaster koeler...daar kan het aan liggen

denk dat je het echt daar moet gaan zoeken, vooral omdat het met warm weer erger is :)

• getty
Wat raden jullie me dan voor koeler aan? Ik heb daar wel een beetje naar gezocht maar er zijn voort teveel topics over koelers voor XP's dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien |:(

A computer is almost human - except that it does not blame its mistakes on another computer.

• jogiebeer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-03-2025

jogiebeer

Fencing is fun,

Kan ook je voeding zijn. Bij mij trok een 300W voeding het niet, heb nu een 420W en geen last meer van reboots of bevriezen nadat ie goed opgestart is.

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 12:02
Zelf schijf je dit in je sig : Temp CPU/Case CPU: 43 C CASE: 26 C. Dan vind ik het een beetje vreemd , dat je loopt te zeuren.
DIt is je cooler : CPU cooler Coolermaster DP5-6I3IC. Er zijn een aantal mogelijkheden :
  • Geen koelpasta aangebracht
  • Cpu koeler verkeerd gemonteerd
  • Cpu koeler kan warmte niet verwerken
  • Cpu koeler draait slecht of is niet goed meer :?
  • Bios geeft temperaturen verkeerd aan.
Tussen 45 en 50 graden is normaal hoor, boven de 70 moet je zorgen gaan maken :P.

• getty
De temperaturen zijn nu ietsje hoger (rond de 47 graden) maar dat vond ik dus ook al niet hoog. Daarom snap ik het ook helemaal niet meer. Zou het dan aan de voeding kunnen liggen?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Als je je CPU moet onderklokken voor een beetje stabiliteit lijkt me inderdaad dat je een warmteprobleem hebt. De temp-readouts hoeven niet altijd betrouwbaar te zijn, maw je CPU kan warmer zijn dan de 45 of 50 graden die jij aangeeft.

Je hoeft echt geen superkoeler te hebben voor een XP1700+.
Kijk anders eens op de site van AMD, daar staan door AMD aanbevolen koelers.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• getty
Op de AMD site staat de mijne dus ook tot 1900+

• Fairy
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb een keer gehad dan een netwerkkaart het systeem liet crashen (leuk bij het downloaden ;) ).

Misschien moet je eens alle PCI kaarten eruit trekken ?

Verwijderd

Ik heb zelf tijden liggen kloten met een k7s5a omdat die vastliep, vooral bij 3d load. Het begon na een paar dagen.

Bij ocworkbench was een enorme draad over dit probleem en ik heb uit de vele posts de conclusie getrokken dat:

-De k7s5a (of een groot precentage exemplaren daarvan) zijn erg kien op een goede stabiele voeding met genoeg power. 350 a 400 watt.
-De k7s5a kan problemen hebben met niet al te best ddr geheugen.

Ik heb geheugen vervangen door NANYA geheugen en de voeding door eentje die wat duurder was een een erg goede reputatie had. Sindsdien geen problemen meer.

• getty
Ik heb er alleen een geluidskaart inzitten, en nog niet eens zo lang, en daarvoor deed hij het ook al. Verder heb ik LAN onboard.

• getty
Dus het kunnen 3 problemen zijn.

of de voeding
of de koeler
of het moederbord

Beetje duur om ze alle 3 te vervangen.

• jogiebeer
  • Laatst online: 25-03-2025

jogiebeer

Fencing is fun,

Op maandag 15 juli 2002 22:31 schreef freubelaar het volgende:
Ik heb zelf tijden liggen kloten met een k7s5a omdat die vastliep, vooral bij 3d load. Het begon na een paar dagen.

Bij ocworkbench was een enorme draad over dit probleem en ik heb uit de vele posts de conclusie getrokken dat:

-De k7s5a (of een groot precentage exemplaren daarvan) zijn erg kien op een goede stabiele voeding met genoeg power. 350 a 400 watt.
-De k7s5a kan problemen hebben met niet al te best ddr geheugen.

Ik heb geheugen vervangen door NANYA geheugen en de voeding door eentje die wat duurder was een een erg goede reputatie had. Sindsdien geen problemen meer.
Is meestal voeding probleem (zie mijn eerder post hierboven). Ook noname geheugen doet het slecht op dit mobootje. Nieuwe voeding gekocht en extra reepje Samsung DDR geheugen en probleem is weg

Jogies Specs or Jogies my tweaks specs

Verwijderd

veldmuis schreef op 15 juli 2002 @ 22:20:
coolermaster koeler...daar kan het aan liggen

denk dat je het echt daar moet gaan zoeken, vooral omdat het met warm weer erger is :)
Ja, en als je je computer moet onderklokken, omdat ie anders nog vaker hangt, dan weet je direct al dat het een hitteprobleem is. Zet het linkerzijpaneel open van je kast en richt er evt een tafelventilator op.

Mijn broer heeft een XP1600+ met diezelfde koeler die jij hebt en zijn PC wordt met dit warme weer 55c, dus jouw 1000Mhz zou toch wel koeler moeten zijn. Gooi anders je VCORE omlaag, kan waarschijnlijk niet met jouw mobo.

Je hebt zeker zo'n thermal-pad onder je koeler zitten, zo'n vierkant ding, die werken voor geen meter! zeker niet met dit warme weer.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 16:42 ]

• Fludizz
  • Niet online
euh, word je vidkaart niet gewoon te warm?

Verwijderd

Als je twijfelt aan de cooling: hoe functioneert het systeem wanneer je de kast open laat, en een goede ventilator de ruimte nabij de kast laat koelen?

Als hij dan wel goed werkt, ligt t echt aan je cooling :P

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 19:20:
Als je twijfelt aan de cooling: hoe functioneert het systeem wanneer je de kast open laat, en een goede ventilator de ruimte nabij de kast laat koelen?

Als hij dan wel goed werkt, ligt t echt aan je cooling :P
Psst. Lees eens wat er in de eerste post staat

Wat zijn je voltages?

Gebeurt het hangen ook in 2d? (gewoon internetgebruik enzo; geen divx) of alleen in 3d?

Probeer eens burnk7 om de processor te stressen en niets anders. Kan je zien of het aan de processor ligt of iets anders.. http://users.ev1.net/~redelm/

Probeer ook eens wat minder strakke timings en kijk of hij door memtest 86 (www.memtest86.com) komt.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2003 21:58 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 16:38:
[...]

Ja, en als je je computer moet onderklokken, omdat ie anders nog vaker hangt, dan weet je direct al dat het een hitteprobleem is. Zet het linkerzijpaneel open van je kast en richt er evt een tafelventilator op.

Mijn broer heeft een XP1600+ met diezelfde koeler die jij hebt en zijn PC wordt met dit warme weer 55c, dus jouw 1000Mhz zou toch wel koeler moeten zijn. Gooi anders je VCORE omlaag, kan waarschijnlijk niet met jouw mobo.

Je hebt zeker zo'n thermal-pad onder je koeler zitten, zo'n vierkant ding, die werken voor geen meter! zeker niet met dit warme weer.
Was het jou echt niet opgevallen dat de laatste reply meer dan 2 weken geleden was geplaatst .. :? 8)7
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.