Toon posts:

"Ervaring" onderwerp maken...

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Alloha,

Aangezien er alle topics waar iemand naar een ander zijn ervaring gelijk opslot gaat, waarom maken jullie dan geen onderwerp hierover???

Het word immers iedere dag wel een aantal keren gevraagd, en dan gaat ie opslot met als verweer je maar een review oid moet zoeken op google etc :(

Als ik een review lees of benmark heb gezien die negatief is, dan kan het toch best nog zijn dat er iemand de mening heeft dat een topding is... of hij kan juist vertellen wat er wel fijn aan is of niet :?

Ik vind het gewoon raar dat zulke vragen gelijk op slot gaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
waarom maken jullie dan geen onderwerp hierover???
h0h :?

maar...een tweaker is niet te lui om te zoeken lijkt me :?

en jij lijkt serieus te lui om te zoeken, sorry maar dat idee heb ik gewoon....

gaat over dit zeker:

[topic=550460] :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Het probleem met ervaringen is dat het allemaal erg persoonlijk is. Sommige mensen vinden merk A beter terwijl de ander zweert bij merk B. Gewoon omdat smaken verschillen. Ervaring-topics lopen meestal uit op een topic waarbij iedereen even 'zijn' merk noemt en verder geen onderbouwing. :z

De meeste van dit soort topics worden geopend in [forum=8] en [forum=21]. En in allebei de fora wordt aangegeven dat je idd beter reviews dus meerdere kunt lezen, omdat dit altijd goed wordt beargumenteerd, en de reviewers meestal betere vergelijkingen kunnen maken dan iemand die alleen merk A heeft gebruikt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ervaring is iets heels persoonlijks. Een gamer heeft bijvoorbeeld weinig baat bij een ultrascherpe CRT, games zien er zelfs beter uit met een monitor die wat waziger is, een soort gratis anti-aliasing noem ik het ook wel . Veel mensen zijn tevreden met een 19" die 1280x1024 redelijk scherp kan weergeven, anderen vinden per se dat 1600x1200 op 100Hz ultrascherp moet zijn.

Voor monitoren en TFT's raad ik je sowieso sterk aan het eens met je eigen ogen te bekijken, smaken verschillen enorm en je smaak is moeilijk online uit te drukken. Vaak is het ook zo dat mensen niet beter weten, ik heb het kortgeleden zelf meegemaakt. De Tv-out van mijn Asus v7100 Pro vond ik er heel goed uitzien, toen had ik opeens een Matrox G550 in mijn systeem en vergeleken met die tv-out was de tv-out van de v7100 Pro opeens een stuk minder geweldig. (Dit wil trouwens niet meteen zeggen dat de Tv-out van de G550 beter is, ik vind het mooier, iemand anders misschien niet)

Als je de ervaringen wilt weten van iets moet je duidelijk laten zien welke ervaringen je wilt weten en waarom. "Ik zoek een 19" die in staat is 1600x1200 ultrascherp weer te geven omdat ik veel webdesign en photoshop doe" bijvoorbeeld. Wat is jullie ervaring met dit en dat gaat direct op slot met een link naar dit topic. "Ja, maar dat is toch lullig!" hoor ik jullie denken. Tsja, het is niet anders. De meeste topics waar niet duidelijk is uitgelegd wat er moet gebeuren eindigt vaak in off topic geblaat en de topicstarter die op zoek was naar een goedkope 17" zit opeens met een ultraplatte EIZO 21" in zijn maag.
uit de uberl33te V&B faq :P
en dit verhaal is op zich toepasbaar op veel onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 15 juli 2002 22:15 schreef veldmuis het volgende:

[..]

h0h :?

maar...een tweaker is niet te lui om te zoeken lijkt me :?

en jij lijkt serieus te lui om te zoeken, sorry maar dat idee heb ik gewoon....

gaat over dit zeker:

[topic=550460] :?
Als je die topic leest dan zie je ook dat ik allang reviews heb gelezen en benchmarks heb gezien.... die heb ik toch echt moeten opzoeken ;)

Als er iemand hier ervaring mee heeft, dan kan het gerust zijn dat diegene het een prachtig apparaat vind.... Ik zou dan van diegene weleens willen weten wat hij er zo prachtig aan vind, of juist zo klote :7
Op maandag 15 juli 2002 22:18 schreef Sinterklaas het volgende:

Een ervaring is iets heels persoonlijks. Een gamer heeft bijvoorbeeld weinig baat bij een ultrascherpe CRT, games zien er zelfs beter uit met een monitor die wat waziger is, een soort gratis anti-aliasing noem ik het ook wel . Veel mensen zijn tevreden met een 19" die 1280x1024 redelijk scherp kan weergeven, anderen vinden per se dat 1600x1200 op 100Hz ultrascherp moet zijn.
Al die persoonlijke meningen kunnen iemand mischien wel een beter beeld laten tonen dan een review.

Ook al is er van al die persoonlijke meningen 1 die je aantrekt, dan kun je daar nog dieper op ingaan..... zoiets is bij een review niet het geval. :P