Toon posts:

flushen door MS proxy naar dsmarty keyproxy

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb op school weer geprobeerd een aantal koeien uit te zetten. Ik heb geprobeerd ze te laten flushen naar dsmarties keyproxy. Het is half gelukt. De school heeft een MS proxy. Nou wilde ik proberen de client te laten flushen via de ms proxy naar (proxy80.dsmarty.com) op poort 80. Maar dat doet ie niet. Het doet ut alleen als ik de clients via de ms proxy rechstreeks naar distributed.net laat flushen. Hoe komt dit? Poort 80 is wel open voor uitgaand verkeer. Naar distributed.net doet ie het, maar naar proxy80.dsmarty.com niet. Iemand enig idee?

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Heel apart, en op de normale proxy.dsmarty.com poort 21?
Anders moet je ff mailen op p.vd.belt@k-r.nl Dan help ik wel ff

Verwijderd

Topicstarter
hij doet het op geen enkele poort.
ook niet bij dutchman.keyserver.org

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er al uit.
Ik moest in dnetc het ipadres van dsmarties proxy invullen. Dat komt omdat de win98 client van school geen DNS access heeft. Met internet explorer gaat dat wel, want dan zoekt de ms proxy de naam op en zet hem over in een ip adres.

Het lag dus aan name resolving.

Ik heb hier thuis een win2000 client en een linux gateway (masquerading) en een locale dns server.

Ik heb de DNS weggehaalt uit de win2000 configuratie.
Vervolgens heb ik geprobeert via @home proxy op dsmarties proxy the flushen.
Hij gaf EXACT dezelfde melding als op school.

Problem fixed.

De reden waarom flushen naar distributed.net keyservers wel wou, is dat in de dnet client niet de hostnames maar de ipadressen van de keyservers zijn ingebakken.

/me gaat nu ff naar school.

En DSmarty, wanneer zet je die OGR stats online, ik ben wel heel nieuwsgierig!

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
proxy80.dsmarty.com = 212.187.100.99
proxy.dsmarty.com = 212.187.18.145

Suc6